Er werd hier elders op het forum vermeld dat de ICE naar Frankfurt in Keulen zo goed als leegloopt kwa Belgen. Dan zal deze verbinding ook niet zo lucratief zijn. Hij zal wel weer vollopen met Duitsers, daar niet van. En het is zeker een verkooppunt en mooi meegenomen om een directe verbinding Brussel - Frankfurt aan te kunnen bieden. Misschien dat je tussen deze twee steden wel een aantal goed betalende-last minute-first class-zakenmensen hebt.jan_olieslagers schreef: ↑22 nov 2023, 18:33De afstand is ook te kort om de meerprijs van een supersnel ticket te verantwoorden.Brussel - Köln lijkt mij helemaal niet op hetzelfde lucratieve niveau te zitten.
Reizen naar Duitsland zijn ook veel gespreider dan naar Engeland of Frankrijk, die beide erg gecentraliseerd zijn op hun hoofdstad. Berlijn is nog druk bezig met zijn positie als hoofdstad terug helemaal waar te maken, opboksend tegen geschiedenis en traagheid. Maar bv. voor al wat financieel is zal Frankfurt nog lang een belangrijk centrum blijven - voor politiek en industrie dan weer niet.
Hetzelfde had ik trouwens voor op de TGV Brussel - Strasbourg, mijn wagen (en naar mijn gevoel de hele trein) liep volledig leeg in Lille, om zich dan weer volledig te vullen met Fransen.