overweg13 schreef: ↑04 nov 2022, 10:17
Via een omweg kan het wel, maar het is ongelooflijk dat het niet rechtstreeks kan. Ik doe het zo: kies onder stations een station waarvan je weet dat de trein die je opzoekt het bedient. Daar krijg je een overzicht van de treinen, evenwel in eerste instantie voor zover het het betrokken station betreft. Als je dan ook nog eens op het treinnummer klikt of tikt krijg je de volledige treinrit. Duidelijk uitgedacht door een of andere nerd die niks van treinen en treinnummers af weet. Ik heb net geprobeerd om via whatsapp te klagen, maar daar krijg je geen sprekende antwoorden en chatten via whatsapp doe ik niet.
Als ik de NMBS contacteer, doe ik dat meestal via fb-messenger. Ik neem aan dat WhatsApp even vlot is. Ik ben daar héél tevreden van. Je krijgt snel een echte persoon aan de lijn, hun antwoorden zijn correct en oplossingsgericht. Ik vind het een aanrader, probeer het toch maar eens. Dat chatten.
Ik had recent een probleem met de app die maar niet opgelost raakte (een mismatch tussen de app en mijn smartphone browser), de chatter raakte er ook niet wijs uit. Ik kreeg enkele vervangtickets en de vraag om contactgegevens na te laten. Een dag later kreeg ik telefoon van de klantendienst. Daar werd ik dan bijzonder goed en vriendelijk geholpen en kreeg ik een correct antwoord - en mijn probleem werd bovendien enkele weken opgevolgd.
Hoe meer verbetersuggesties er hun weg vinden, hoe groter de kans dat we ooit kunnen stoppen met klagen over deze app.