Het is symptoombestrijding. Pak de agressors keihard aan, huur er in Nederland nog maar een gevangenis bij. En agressors met een niet-Belgisch paspoort direct het land uit zetten.
Onschuldige mensen die het perron op willen om iemand op te halen of weg te brengen zijn de dupe.
Wellicht het eerste aanzetje van NMBS om naar de Nederlandse OV-chipkaart. Tot nu toe volgt NMBS het slechte beleid van de Nederlandse Spoorwegen steeds, met enkele jaren verschil. Het systeem is verschrikkelijk.
Wat helemaal idioot is, is dat NMBS minder personeel wil door loketten te sluiten, maar hetzelfde personeel weer nodig heeft voor die toegangscontroles. Als ze zo graag mensen aan het werk willen zetten, maak dan de loketsluitingen van de afgelopen 10 jaar ongedaan. Heb je er gelijk sociale controle bij.
Inderdaad. Op veel plekken zijn poortjes gemaakt. Die staan echter altijd open. Een grote flop. De hele NS is een flop, met kille sfeerloze stations zonder enige voorzieningen. Terwijl ze wel geld over hebben voor sponsoring van sport en cultuur. De NS is het slechtste voorbeeld wat je maar kan hebben.kika schreef:KVB heeft wel degelijk een punt. Kijk bvb. naar NS waar ze miljoenen hebben gekregen voor poortjestoegang en er uiteindelijk op een heleboel plaatsen toch vanaf wordt gezien: kostprijs, veiligheidsregels, defecten, onderhoud en kaartjesdiversiteit. Voor die tientallen miljoenen dat dat kost, kan je aardig wat extra spoorwegpolitiepersoneel aanwerven en met eventueel ook meerdere 'antennes.' Toch nog even opmerken dat ik het erg jammer vind dat hij een punt heeft, ik zie nog veel liever geld naar andere zaken gaan dan (spoorweg)politie.