Als je de posts van @trainlovertje eens grondig leest, ga je voldoende ruimte vinden.DR-fan schreef: ↑11 jan 2023, 14:12Dat is toch al zo? Net daarom worden de IC's Oostende - Eupen (en andere relaties) nu al via het nieuwe tracé van L50A naar koker 1 geleid waarna ze in Brussel-Noord rechtstreeks L36N opkunnen. Net daarom wordt vastgehouden aan de verbinding Antwerpen - Charleroi: L25 - koker 3 - L124 zonder kruisingen. Dat was trouwens één van de redenen van Infrabel om tussen Brussel-N en Schaarbeek meer dan de helft van de wissels weg te halen.trainlovertje schreef: ↑11 jan 2023, 07:18 Neen, ik haal ze niet door elkaar. Het zijn net die kruisingen die je tussen bvb Noord en de NZV die je daar niet wilt hebben en dus al eerder moet laten plaatsvinden, ergens thv Schaarbeek. Dan heb je helemaal niet veel wissels meer nodig aan de inrit van de NZV zelf. Er zou dan zowaar een strikte scheiding komen tussen alle kokers vertrekkende vanuit het station FBN. Bvb sporen 1-4 geven enkel toegang tot de westelijke koker, 5 - 8 de centrale en 9 - 12 de oostelijke.
En nog eens: ik vraag me echt af waar je de plaats denkt te vinden voor een fly-over tussen het Noordstation en de inrit van de NZV. We zijn niet meer in de jaren '40-'50 toen je nog zonder meer hele stadswijken kon platgooien - gelukkig maar.
Hij stelt nergens voor om tussen het noordstation en de tunnel iets van fly overs te voorzien.
Integendeel, de fly overs moeten zich "ergens thv Schaarbeek" bevinden, dus op deze manier wordt er vermeden om tussen het noordstation en het zuidstation nog kruisende bewegingen te maken die dodelijk zijn voor de capaciteit.
Iets gelijkaardigs zal ten zuiden van het zuidstation moeten gebeuren.