Zit zeker iets van in.
Der moet daar bij de NMBS top maar éne zijn die dat behoud en onderhoud van historisch materieel wil aanwakkeren, en zijne kop erop wil zetten, zoals ook gebeurd is bij Trenitalia.
Daar is ene "Luigi Cantamessa" opgestaan en die heeft gezegd, hey. We stichten de groep "Fondazione FS" op, om datgeen dat we nog hebben, te bewaren en te onderhouden.
Hadden we die man niet gehad, dan had ook in Italie "De opruimactie" van trenitalia alla NMBS geweest.
Ik heb een filmpje op Joe tjoep, waarin je deze man in de presidentiale trein ziet zitten en uitleg geeft over de "Stichting FS".
Maar echt die gaat ervoor.
https://www.youtube.com/watch?v=91Y0g8KeLhw
En das bijlange nog gene ouwe vent !
http://www.fondazionefs.it
In la Spezia Migliarino hebben ze een loods die niet meer zou gebruikt worden, volledig aangepast voor het onderhoud van Historische electrisch materieel, terwijl in Pistoia de stoomlocomotieven worden onderhouden.
Ik vind het tof en met veel respect dat TSP daar al jaren voor ijvert, maar de NMBS zou iets flexibeler moeten zijn en inderdaad een helpende hand moeten geven, en er zou bij NMBS ook is éne "Cantamessa" moeten opstaan, omdat materiaal wat TSP gelukkig nog bewaard heeft, een eeuwig leven in te blazen. En dat materieel inzetten voor "zondagse commerciele" ritten. Paar bladzijden terug heb ik al een heel programma voor de maand december gepubliceerd, maar heel het jaar door zijn er zulke ritten in Italie.