HLE 2302 schreef:
Dat is vooral voor een voller binnenrijden/buitenrijden, een 13 met 12 rijtuigen kan dan gemakkelijk aan 100km/h binnenrijden in Gent-St-Pieters, 27+M6 ook, AM 96 misschien zelfs nog iets sneller ... dit wel zonder dat het gevaarlijk of onconfortabel is voor de reiziger uiteraard ... maar als je remmen vast staan bij het binnenrijden is 100 km/h op zo'n groot perron zeker geen probleem ... en dat heeft uiteraard tijdwinst (als je met 12 rijtuigen moet binnenrijden aan 40 ofzo ...)
greetz 2302
Begrijp ik, maar 100 aan de kop van het perron ???
Misschien wel een idee om de treinbestuurders voor opleiding naar Duitsland te sturen, daar weten ze wel hoe ze een trein die met 100 komt binnengereden op de goede plek en comfortabel neer kunnen zetten
160 binnenrijden in het station... Zeer tof om te horen...
Ze zijn wel 1 ding vergeten...
Meestal staat het uitritsein nog altijd ROOD (zonder reden).
En onze reglementering legt ons een maximumsnelheid van minder dan 40km/h op, 300m voor het stopsein die de doorrit toelaat...
de brug laat toe langer aan 160 te rijden. Niet aan 160 door gent, dat is nergens voorzien, wel aan 120 op de sporen van de L50A zoals hier hoger ook al staat vermeld. Bij lange perrons zoals in Gent en Leuven kan een 13 met 12 x i11, vlot met 120 aan kop perron stoppen zonder brokken te maken. Het remvermogen van de loc en de rijtuigen laten dan nog een marge toe waarvoor je geen max remming moet geven (opgelet enkel bij droge weersomstandigheden).
De brug laat nog geen kortere rittijden (op die afstand spreken we toch maar van een min) toe tussen gent en Brugge aangezien het hier over een kleine afstand gaat, er nog veel werken langs de lijn zijn die grotere beperkingen gaan opleggen, idem in de rest van de wisselstraten van gent. Er moeten nog verschillende wisselstraten veranderd worden, ondergravingen gebeuren en zo meer. Laat de aanpassingen maar komen eens de werken veel verder gevorderd zijn.
zover ik weet mag de brug voorlopig zelfs nog niet aan max snelheid bereden worden, het inrijden van sporen en dwarsliggers vraagt toch een bepaald tijd een beperkte snelheid.
HLE 2302 schreef:
Dat is vooral voor een voller binnenrijden/buitenrijden, een 13 met 12 rijtuigen kan dan gemakkelijk aan 100km/h binnenrijden in Gent-St-Pieters, 27+M6 ook, AM 96 misschien zelfs nog iets sneller ... dit wel zonder dat het gevaarlijk of onconfortabel is voor de reiziger uiteraard ... maar als je remmen vast staan bij het binnenrijden is 100 km/h op zo'n groot perron zeker geen probleem ... en dat heeft uiteraard tijdwinst (als je met 12 rijtuigen moet binnenrijden aan 40 ofzo ...)
greetz 2302
Begrijp ik, maar 100 aan de kop van het perron ???
Is met bv 4XMS96 of HLE13+11 I11'en helemaal geen probleem. (uiteraard enkel wanneer het vertreksein reeds groen of 2gele staat)
Inderdaad dit enkel bij open seinen, bij gesloten sein op einde van het perron is de snelheid van 40 km/u op 300m van het gesloten sein nog steeds van toepassing.
De constructie van deze brug heeft als doel het aantal rijpaden te verhogen, een aantal kruisingen die nu nog plaats vinden worden geelimineerd. Men probeert hiermee in te spelen op de verwachte stijging van het goederenvervoer. Alle HKM welke van Zeebrugge naar Antwerpen moet zal afgewikkeld worden via het spoor 1, welke dan louter een 'goederenspoor' wordt. Het verkeer van en naar L50a kan dan via de snelle sporen verlopen, welke anders steeds moesten kruisen met hkm en L treinen die vanuit de andere rijrichting komen. Wanneer later er 4 sporen voorzien worden tussen Gent en Brugge wordt het verkeer volledig gescheiden. Verder kan men ook tijdwinst maken via de snelle sporen, de wisselstraat kant Brugge is nu ook niet kort te noemen he. Men kan dan veel sneller anticiperen op een snelle trein en de reisweg vroeger aanleggen (men hindert minder treinen) waardoor men vaker met groen kan binnenrijden.
Enkel het spoor naar Brugge is in dienst, het spoor van Brugge naar Gent is nog niet in dienst en er is een snelheidsbeperking van 80km/h aan de wissel na de ringvaart kant Drongen. Vanmorgend zeker het nut ervan gezien.
De IC-E van 8u05 had 15min vertraging, de IC-G van 8u15 reed op tijd. Ze hebben de IC-E via de fly over laten rijden terwijl de IC-G via de trage sporen reed. Resultaat: IC-E vertrokt in Brugge met 10min vertraging dankzij de Fly over.
260689 schreef:Enkel het spoor naar Brugge is in dienst, het spoor van Brugge naar Gent is nog niet in dienst en er is een snelheidsbeperking van 80km/h aan de wissel na de ringvaart kant Drongen. Vanmorgend zeker het nut ervan gezien.
De IC-E van 8u05 had 15min vertraging, de IC-G van 8u15 reed op tijd. Ze hebben de IC-E via de fly over laten rijden terwijl de IC-G via de trage sporen reed. Resultaat: IC-E vertrokt in Brugge met 10min vertraging dankzij de Fly over.
De IC G kan momenteel niet over de fly over, als ze hem altijd op één van de eerste sporen steken in Gent-Sint-Pieters. Ze zouden hem daarvoor net voor Gent naar lijn 50A of lijn 50 moeten steken ipv lijn 59.
Steven schreef:Inderdaad dit enkel bij open seinen, bij gesloten sein op einde van het perron is de snelheid van 40 km/u op 300m van het gesloten sein nog steeds van toepassing.
Is dat al lang van toepassing? Onder welk hoofdstuk kan je het vinden?
Steven schreef:Inderdaad dit enkel bij open seinen, bij gesloten sein op einde van het perron is de snelheid van 40 km/u op 300m van het gesloten sein nog steeds van toepassing.
Is dat al lang van toepassing? Onder welk hoofdstuk kan je het vinden?
is in de loop van dit jaar van toepassing geworden, het juiste hoofdstuk ken ik niet van buiten (in de nieuwe HLT is het altijd iets langer zoeken omdat de structuur veranderd is). TBL1+ zal daar ook controle op doen. Indien je op die plaats 40 of meer hebt = noodremming.
Steven schreef:Inderdaad dit enkel bij open seinen, bij gesloten sein op einde van het perron is de snelheid van 40 km/u op 300m van het gesloten sein nog steeds van toepassing.
Is dat al lang van toepassing? Onder welk hoofdstuk kan je het vinden?
is in de loop van dit jaar van toepassing geworden, het juiste hoofdstuk ken ik niet van buiten (in de nieuwe HLT is het altijd iets langer zoeken omdat de structuur veranderd is). TBL1+ zal daar ook controle op doen. Indien je op die plaats 40 of meer hebt = noodremming.
Dan kan men de ombouw van veel wisselstraten wel stoppen.
Zo dikwijls staat het sein niet open als een trein binnenkomt in een groot station.
Daarom sluipen de Benelux en de Thalys zo in de kelder van Antw Centr...