Lengte goederentreinen
Lengte goederentreinen
600 meter, locs niet inbegrepen.
Zie de netverklaring van de NMBS, hoofddocument, 3.3.2 p 23.
Zie de netverklaring van de NMBS, hoofddocument, 3.3.2 p 23.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Lengte goederentreinen
Kan wel eens gebeuren dat er langere treinen zijn...
Probleem is dan wel dat deze niet overal 'opzij' genomen kunnen worden.
Probleem is dan wel dat deze niet overal 'opzij' genomen kunnen worden.
Re: Lengte goederentreinen
dat hangt er vanaf, aangezien je tweeassige wagens hebt die heel kort kunnen zijn, maar ook wagens hebt met draaistellen en dus verschillende lengstes hebt in goederenwagens, daarentegen kan je vrijuit aannemen dat een rijtuig (passagiers) meestal 26,2 meter lang is (op een paar uitzonderingen na in belgie, zoals de rijtuigen van een klassiek ms die 2 meter korter zijn)doggys2 schreef:600 meter, hoeveel wagons zijn dat ongeveer?
bij goederenwagens mag je gemiddeld rond de 20m tellen schat ik, er zijn er kortere en er zijn er langere dus een 30 tal goederenwagens voor ongeveer 600m
Re: Lengte goederentreinen
Bedankt.
Ik had de indruk dat in mijn jeugd ( meer dan vijftig jaar geleden ) de treinen veel meer wagons hadden.
Wij telden die dikwijls van op een brug maar misschien is die herinnering door de tijd wat uitgerokken
Of mochten er vroeger langere treinen rijden?
Ik had de indruk dat in mijn jeugd ( meer dan vijftig jaar geleden ) de treinen veel meer wagons hadden.
Wij telden die dikwijls van op een brug maar misschien is die herinnering door de tijd wat uitgerokken
Of mochten er vroeger langere treinen rijden?
Re: Lengte goederentreinen
Ik herinner mij ook wel treinen met 45 wagons, maar dat waren denk ik wel korte kolenwagons (fals).
Re: Lengte goederentreinen
Die rijden nu nog, de kolentreinen naar Creutzwald worden tot Leuven met 44 of 45 fals wagens gereden als ik me niet vergis.Wover schreef:Ik herinner mij ook wel treinen met 45 wagons, maar dat waren denk ik wel korte kolenwagons (fals).
Re: Lengte goederentreinen
Toen ik vorige week op die ERS diesel stond te wachten heb ik twee zeer lange GM treinen gezien.Steven schreef:idd tussen de 600 en de 700 m spreken ze van "een special"
Elke trein evenlang als afstand tussen twee overwegen...volgens google 600 m.
Zo'n trein kan niet opzij in Kapellen, maar ook niet in Essen...daarom kan men het emplacement daar rustig opruimen.... Roosendaal kan die wel pakken...volgens Google.
ps. met zo'n trein kan een 66er ook stevig uit de hoek komen , dan blijft hij niet zo rustig die tweetakt.
Laatst gewijzigd door dentheo op 29 mei 2008, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lengte goederentreinen
als je van een 66-er spreekt doe je me steeds denken aan een nmbs diesel :p
maar ik vermoed dat je gewoon een class66 bedoeld van dlc of andere prive vervoerders
maar ik vermoed dat je gewoon een class66 bedoeld van dlc of andere prive vervoerders
Re: Lengte goederentreinen
Klopt, GM en Volvo zijn Railion treinen...Steven schreef:als je van een 66-er spreekt doe je me steeds denken aan een nmbs diesel :p
maar ik vermoed dat je gewoon een class66 bedoeld van dlc of andere prive vervoerders
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lengte goederentreinen
ik dacht dat treinen langer dan 600 meter BV's in de lengte genoemd worden...
Re: Lengte goederentreinen
Voor wie het interesseert: sinds Januari dit jaar zijn in Frankrijk treinen tot 850 m toegelaten:
http://www.eurailpress.de/de/news/alle- ... essig.html
In Duitsland is er één lijn waar treinen tot 835 m toegelaten zijn, namelijk Padborg (DK) - Maschen Rbf. In Maschen moet de trein dan geknipt worden als men zuidelijker moet rijden.
http://www.eurailpress.de/de/news/alle- ... geben.html
http://www.eurailpress.de/de/news/alle- ... essig.html
In Duitsland is er één lijn waar treinen tot 835 m toegelaten zijn, namelijk Padborg (DK) - Maschen Rbf. In Maschen moet de trein dan geknipt worden als men zuidelijker moet rijden.
http://www.eurailpress.de/de/news/alle- ... geben.html