Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Om terug op het onderwerp te komen, Ik ben dat Klassiekje gaan halen met een T77.
Het ging inderdaad om een gevallen GSM van de Boordchef, Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. Na 2u geprobeerd te hebben, hebben ze mij en de bestuurder rangering waar we bezig waren in de bundels te Kortrijk, opgevorderd voor dit stel in nood te gaan wegslepen. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Het ging inderdaad om een gevallen GSM van de Boordchef, Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. Na 2u geprobeerd te hebben, hebben ze mij en de bestuurder rangering waar we bezig waren in de bundels te Kortrijk, opgevorderd voor dit stel in nood te gaan wegslepen. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
gemoderniseerdRetard schreef:Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Als men de lucht van de remmen (5bar) laat zijn de remmen los. Dit wil niet zeggen dat je nog verder kan rijden. Het stel is dus gesleept (lees: los) en de remmen zijn buiten dienst gezet door de lucht eraf te laten. Daardoor dat we Max 20km/h mochten rijden.dentheo schreef:Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Bij elk materiaal kan je de remmen afzonderen.Jeroen schreef:Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.
Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm
Hoe zit dat bij zo'n klassiekje ? Per draaistel of per rijtuig ?Steven schreef:Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide