besparingen door onze regering
Re: besparingen door onze regering
Inderdaad ik vond dit artikel tien keer meer waard dan de doorsnee artikels die terug te vinden zijn in HLN over de spoorwegen.
Re: besparingen door onze regering
Ja, Geert Wilders, we hebben deze plaat nu al genoeg gehoord.SvMp schreef:Er wordt bezuinigd op reizigersvoorzieningen, metname op de kleine stations. En dat is verkeerd.
(...)
Genoeg om op te bezuinigen: Ontwikkelingshulp, bijdrage EU, immigratie beperken, publieke omroep, kunstsubsidies, etc..etc..
L'union fait la force.
Re: besparingen door onze regering
De regering kan ook bij verschillende vervoersondernemingen (NMBS,Arriva,Veolia,Virgin,....) een prijsofferte vragen voor het laten rijden van de treinen en diegenen met de beste prijs kwaliteitsverhouding de sporen laten berijden.Zo kan er ook bespaard worden.
Re: besparingen door onze regering
Inderdaad, maar daarvoor is het artikel veel te eenzijdig.neigezug schreef:De regering kan ook bij verschillende vervoersondernemingen (NMBS,Arriva,Veolia,Virgin,....) een prijsofferte vragen voor het laten rijden van de treinen en diegenen met de beste prijs kwaliteitsverhouding de sporen laten berijden.Zo kan er ook bespaard worden.
Hoewel er inderdaad minder onwaarheden in staan dan in een gemiddeld krantenartikel, wordt dit ruimschoots gecompenseerd door het feit dat er enkel 1 zienswijze op OF "gepromoot" wordt.
Het heeft dus enige informatieve waarde, maar niet meer dan dat.
Re: besparingen door onze regering
Mijn probleem bij dit artikel is dat veel ervan gewoon verzonnen is. Bijvoorbeeld:kika schreef: Er zit een allegaartje aan mensen bij, zowel de waarheden als de kwaliteit is niet consistent. Lijkt het me zinniger om stuk per stuk te beoordelen. De auteur van deze is oud kamerlid voor Agalev. Ik vind het een aardige poging om problematiek te omschrijven, beter dan het gemiddelde artikel op DWM, het is niet zo dat traditionele massamedia nou zou geweldig zijn.
Wat de auteur hier doet is zijn vooroordelen in de geschiedenis terug projecteren. Dit is gewoon verzonnen. De overheid had vroeger gewoon het geld niet om op grote schaal ten voordele van bedrijven in te grijpen. Juist daarom dat ook zoveel spoorwegen door privé bedrijven aangelegd zijn. De overheid heeft in België meer lijnen gesloten dan gered...Dit is niet nieuw in de geschiedenis van de Belgische spoorwegen. Vroegere privé-initiatieven voor reizigersvervoer hebben zelfs meermaals bestaan. Zij hadden steeds twee dingen met elkaar gemeen. Tijdens de periode dat de zaken goed draaiden duldden zij geen enkele overheidsinmenging en kloegen ze 'overdreven' belastingen op hun economische activiteiten aan. Wanneer het minder goed ging aarzelden de betrokken bedrijven echter geen ogenblik om aan de noodrem van de overheid te trekken om het zaakje te redden.
Wat hij over het VK schrijft is ook niet correct. Zo is de privatisering zeker niet slecht geweest voor de lonen in de sector. En een ieder die wel eens met de trein reist in het VK weet dat het personeel daar zeker niet onvriendelijker is dan in België, en vooral dat er meer zichtbaar personeel is. Meer rijdend personeel, en meer stationspersoneel.
Re: besparingen door onze regering
Nog meer?!? Nog meer dan in bv. Lichtervelde?!?K V B schreef:en meer stationspersoneel.
Re: besparingen door onze regering
Hoeveel personeel heeft Lichtervelde dan?Retard schreef:Nog meer?!? Nog meer dan in bv. Lichtervelde?!?K V B schreef:en meer stationspersoneel.
Re: besparingen door onze regering
Nochtans is het beschreven gedrag wel correct en zeer logisch, vanuit het standpunt van de privé-investeerder die een overheidsdienstverlening/-opdracht uitvoert.K V B schreef:Mijn probleem bij dit artikel is dat veel ervan gewoon verzonnen is. Bijvoorbeeld:
Wat de auteur hier doet is zijn vooroordelen in de geschiedenis terug projecteren. Dit is gewoon verzonnen. De overheid had vroeger gewoon het geld niet om op grote schaal ten voordele van bedrijven in te grijpen. Juist daarom dat ook zoveel spoorwegen door privé bedrijven aangelegd zijn. De overheid heeft in België meer lijnen gesloten dan gered...Dit is niet nieuw in de geschiedenis van de Belgische spoorwegen. Vroegere privé-initiatieven voor reizigersvervoer hebben zelfs meermaals bestaan. Zij hadden steeds twee dingen met elkaar gemeen. Tijdens de periode dat de zaken goed draaiden duldden zij geen enkele overheidsinmenging en kloegen ze 'overdreven' belastingen op hun economische activiteiten aan. Wanneer het minder goed ging aarzelden de betrokken bedrijven echter geen ogenblik om aan de noodrem van de overheid te trekken om het zaakje te redden.
Wat hij over het VK schrijft is ook niet correct. Zo is de privatisering zeker niet slecht geweest voor de lonen in de sector. En een ieder die wel eens met de trein reist in het VK weet dat het personeel daar zeker niet onvriendelijker is dan in België, en vooral dat er meer zichtbaar personeel is. Meer rijdend personeel, en meer stationspersoneel.
En daar zijn behoorlijk recente voorbeelden van. In de spoorwegsector bv. Eurotunnel. In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Re: besparingen door onze regering
Hebben wij (eigenlijk: heb je) deze plaat dan ook ongunstig bewezen? Of maak je zomaar een op-de-man-argument (drogreden) gebaseerd op een link naar een politicus die vooral wordt gekenmerkt door zijn islamofobie?KB schreef:Ja, Geert Wilders, we hebben deze plaat nu al genoeg gehoord.SvMp schreef:Er wordt bezuinigd op reizigersvoorzieningen, metname op de kleine stations. En dat is verkeerd.
(...)
Genoeg om op te bezuinigen: Ontwikkelingshulp, bijdrage EU, immigratie beperken, publieke omroep, kunstsubsidies, etc..etc..
Re: besparingen door onze regering
Uiteindelijk handelen privé en overheidsbedrijven grotendeels volgens dezelfde logica. Met een belangrijk verschil: Overheidsbedrijven worden automatisch beschermt tegen de gevolgen van hun eigen falen. Bij privé bedrijven is dat niet zo.nahoj schreef:Nochtans is het beschreven gedrag wel correct en zeer logisch, vanuit het standpunt van de privé-investeerder die een overheidsdienstverlening/-opdracht uitvoert.K V B schreef: Wat hij over het VK schrijft is ook niet correct. Zo is de privatisering zeker niet slecht geweest voor de lonen in de sector. En een ieder die wel eens met de trein reist in het VK weet dat het personeel daar zeker niet onvriendelijker is dan in België, en vooral dat er meer zichtbaar personeel is. Meer rijdend personeel, en meer stationspersoneel.
En daar zijn behoorlijk recente voorbeelden van. In de spoorwegsector bv. Eurotunnel. In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Juist omdat een privé bedrijf failliet kan gaan, en zijn voortbestaan dus niet automatisch is, zal het doorgaans meer aandacht besteden aan zijn klanten, aan zijn efficiëntie en zo.
Re: besparingen door onze regering
+1. Kijk ook naar de fantastische vervoerders als RegioJet in Tsjechië en WestBahn in Oostenrijk. Zij bewijzen ook dat private bedrijven het wél kunnen.K V B schreef:Uiteindelijk handelen privé en overheidsbedrijven grotendeels volgens dezelfde logica. Met een belangrijk verschil: Overheidsbedrijven worden automatisch beschermt tegen de gevolgen van hun eigen falen. Bij privé bedrijven is dat niet zo.nahoj schreef:Nochtans is het beschreven gedrag wel correct en zeer logisch, vanuit het standpunt van de privé-investeerder die een overheidsdienstverlening/-opdracht uitvoert.
En daar zijn behoorlijk recente voorbeelden van. In de spoorwegsector bv. Eurotunnel. In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Juist omdat een privé bedrijf failliet kan gaan, en zijn voortbestaan dus niet automatisch is, zal het doorgaans meer aandacht besteden aan zijn klanten, aan zijn efficiëntie en zo.
Perfecte voorbeeld van een sector waarin doorgaans de overheid bescherming biedt tegen de gevolgen van eigen falen.nahoj schreef:In de niet-spoorwegsector: banken allerhande...
Re: besparingen door onze regering
Ik was afgelopen zaterdag in Newcastle, rond het middaguur zat ik daar op het station van een baguette te genieten terwijl ik naar het treinverkeer keek. Op het doorgaande spoor 2 kwamen met enige regelmaat treinen van East Coast binnen, op het gedeelte van het perron waar ik op kon kijken zag ik minstens 2 personeelsleden assisteren bij het vertrekproces. Ik weet niet geheel zeker of ze dit alleen bij East Coast deden of ook bij de treinen van CrossCountry, maar ik denk het wel.Retard schreef:Nog meer?!? Nog meer dan in bv. Lichtervelde?!?K V B schreef:en meer stationspersoneel.
Ik weet niet hoeveel mensen er in Lichtervelde rondlopen
Re: besparingen door onze regering
Nu zou ik Newcastle niet direct durven vergelijken met Lichtervelde... Maar het klopt dat in de grotere stations er opmerkelijk meer volk rondloopt dan in België.