Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Bericht door Retard »

Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Op de lijn 50 tussen Brussel en Gent is er vanochtend een treinvertraging van 10 tot 15 minuten doordat in Jette een voetgangerstunnel onder water stond. Het water is er rond 8.10 uur volledig weggepompt, zegt Thomas Baeken van spoorwegnetbeheerder Infrabel.

"Doordat de tunnel onder water stond, begonnen mensen vanochtend in Jette de sporen over te steken om bij het juiste perron te geraken. Dat is natuurlijk levensgevaarlijk", zegt Baeken.

Securail ging ter plaatse om de reizigers te helpen bij het gecontroleerd oversteken en Infrabel gaf treinen die passeerden de opdracht bijzonder voorzichtig te rijden. Dat veroorzaakte een kleine vertraging.

De brandweer kwam ter plaatse om het water weg te pompen en tegen 8.10 uur was de voetgangerstunnel watervrij.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Bericht door Steve »

Wat me zorgen baart, is dat die tunnel nog maar pas aangelegd is in het kader van de renovatie van het station... hopelijk is het nu niet bij elke flinke regenbui van dat.
Lijn50

Re: Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Bericht door Lijn50 »

Het oversteken van de sporen is bijna dagelijkse koek in Jette. Rond 8 uur lopen er vaak personen over van de kant van de straat naar het middenperron (richting het station dus).
Het gaat van volwassen personen tot kinderen van 10 jaar :!:
Ik vraag me eigenlijk af of men daar niet beter eens gaat sensibiliseren en enkele securail medewerkers in burger kan plaatsen.
Eén dezer dagen ligt er zeker iemand onder als het zo verder gaat.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Bericht door Kristofke »

MIVB-reiziger schreef:Wat me zorgen baart, is dat die tunnel nog maar pas aangelegd is in het kader van de renovatie van het station... hopelijk is het nu niet bij elke flinke regenbui van dat.
Probleem was een stroompanne bij de waterpompen.
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Reizigers steken sporen over na ondergelopen tunnel

Bericht door rdv »

Maandagavond was er geen licht in de tunnel, dinsdagavond hing er noodverlichting.
De stroompanne dateert dus al langer dan van gisteren.
Plaats reactie