Retard schreef:Vind ik ook. In die CW van Mechelen werken ze al sinds 1950 met Klassiekskes. Dan hebben die er meer verstand van. Ook moet aan die stellen ook een grote technische revisie komen bij renovatie, dus lijkt het mij ook het best dat eigen personeel dat doet.
CW Mechelen heeft zelfs klassiekskes
gebouwd.
En ze rijden nòg, zonder noemenswaardige problemen (behalve de rode, omdat daar bewust in het lange-termijn onderhoud gesnoeid is in het zicht van buitendienststelling, die echter keer op keer vooruitgeschoven werd...), dus slecht werk kan het toch niet geweest zijn.
Recente in de media tentoongespreide ervaring (V250, Desiro,...) moet toch iedereen die het nog niet wist stilaan duidelijk maken dat de privé het niet noodzakelijk beter doet?
Spoorweg bouwen en onderhouden is een gespecialiseerde taak, die berust op ervaring. Denken dat op 1, 2. 3 een ander het beter gaat doen, is dromen. Een gezonde en evenwichtige taakverdeling lijkt me het beste.
De dienst die er nadien 30 jaar exploitatie mee moet uitvoeren, nauw betrekken en mede verantwoordelijk maken bij de bouw/renovatie/aankoop, lijkt me overigens ook een gezond principe.