koepel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

koepel

Bericht door 5307 »

dag spoorvrienden!

Ik wil nog vlug een Koepel'tje (reeksen 73, 74, 82) op foto hebben, vooralleer de NMBS deze locomotieven ook al tot schroot zullen brengen :cry:

kunnen jullie me helpen met: waar rijden nog koepels rond op open lijn (geen bundels) en kun je me de uren ervan geven?

mvg, mattias
Bert

Bericht door Bert »

Ik geloof dat d'leteren in Kortenberg nog bedient wordt door een koepeltje. Het kan intussen ook reeds een 77 zijn.
Voor de rest, in en om Antwerpen kom je er wel nog eens tegen.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Bert schreef:Ik geloof dat d'leteren in Kortenberg nog bedient wordt door een koepeltje. Het kan intussen ook reeds een 77 zijn.
Voor de rest, in en om Antwerpen kom je er wel nog eens tegen.
Denk dat d'Ieteren nog steeds bediend wordt door die type 73 van Leuven.
Een goeie maand geleden heb ik alleszins toch een 73 (of iets wat erop geleek) op de uitwijksporen in Kortenberg zien staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

kortenberg = overwegend 77 uitzonderlijk een 73 aangezien deze laatste maar 66 kan en de eerste 100. de terugrit is namelijk op tegenspoor en daar is hij best zo snel mogelijk uit de sporen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als je gaat zien op L28 waar er ook wel is geregeld een overdrachttrein is van vorst naar schaarbeek vol audi's, opgelet ook in schaarbeek zijn de eerste 77-en in dienst gekomen dus ook daar zal de tijd snel wegtikken voor de laatste 77 en 82-en.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

en waar halen ze al die extra 77-ers dan vandaan? staat er ergens een grote voorraad zoals de 51ers in montzen ofzo :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:en waar halen ze al die extra 77-ers dan vandaan? staat er ergens een grote voorraad zoals de 51ers in montzen ofzo :D
ze hebben er genoeg he
de drie die in schaarbeek momenteel gebruikt worden komen van antwerpen noord
Plaats reactie