Ja toch wel, waarom versleten rommel gebruiken als er een hoop veel krachtiger 27's staan te niksen?Retard schreef:? Dat is toch geen onrealistisch gedacht? Als ze daar nu gewoon grotere buffers opzetten.Robin schreef:dacht dat ik ook daarom dat ik het vreemd vind dat men die 4 T23 buiten dienst zet, met wat gaat men dit jaar dan opduwen? T11 ?
opdruklocomotief
Re: opdruklocomotief
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: opdruklocomotief
Als een 23 tot nu toe kennelijk goed voldeed, dan is de extra kracht van een 27 wellicht nergens goed voor ...
Anderzijds: als je nu met een locomotieven-overschot zit, ja, dán is het afstoten van kleine reeksen inderdaad heel vaak een goede keus.
Anderzijds: als je nu met een locomotieven-overschot zit, ja, dán is het afstoten van kleine reeksen inderdaad heel vaak een goede keus.
Re: opdruklocomotief
Alles draait natuurlijk rond de adhesie, maar de kans dat een loc uit de jaren 80 het hier slechter doet dan eentje uit de jaren 50 lijkt me kleinBordensteker schreef:Als een 23 tot nu toe kennelijk goed voldeed, dan is de extra kracht van een 27 wellicht nergens goed voor ...
Anderzijds: als je nu met een locomotieven-overschot zit, ja, dán is het afstoten van kleine reeksen inderdaad heel vaak een goede keus.
Re: opdruklocomotief
Vrij hallucinant eigenlijk: we hebben pas locs uit de jaren 50 aan de kant gezet, en er is al sprake van om locs uit de jaren 80 aan de kant te zetten. Dertig jaar verschil en op hetzelfde moment eruit (en niet eens zo zeker doorverkocht). Niet dat er iets mis mee is (het "abnormale" ligt veeleer bij de locs van de jaren 50), maar toch opmerkelijk als je erover nadenkt.Shrek schreef:Alles draait natuurlijk rond de adhesie, maar de kans dat een loc uit de jaren 80 het hier slechter doet dan eentje uit de jaren 50 lijkt me kleinBordensteker schreef:Als een 23 tot nu toe kennelijk goed voldeed, dan is de extra kracht van een 27 wellicht nergens goed voor ...
Anderzijds: als je nu met een locomotieven-overschot zit, ja, dán is het afstoten van kleine reeksen inderdaad heel vaak een goede keus.
Re: opdruklocomotief
uiteindelijk was de reeks T23 nog wel in orde, men stond helaas wel voor de grote kost van TBL1+. Hetzelfde geld voor T26.
Re: opdruklocomotief
De TBL1+ staat da wel tijdelijk afgezonderd bij het opdrukken want doordat hij aan staart hangt zou hij elk sein in gesloten stand kruisen en dus een noodremming hebben, gedaan met duwen dan.
Re: opdruklocomotief
Voor de geïnteresseerden, er staat nog een filmpje op Youtube van enkele jaren geleden over het opdrukken van de treinen, gefilmt vanuit de stuurpost van de opdrukloc 2223. http://www.youtube.com/watch?v=VMTyMzeDSpY
Re: opdruklocomotief
enkele weken geleden eens gekeken in het weekend, toen werd de IC A niet opgeduwd. Er stond wel een T27 in een kutzak net achter het station maar deze bewoog nochtans niet.
Re: opdruklocomotief
Wat is een kutzak? Ik kan hier iets bij bedenken, maar dat zal waarschijnlijk niet het juiste zijn.Robin schreef:kutzak
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: opdruklocomotief
Een kutzak is een doodspoor, oftewel een doodlopend spoor, vaak met een stootbok aan het eind.
Het opmerkelijk onlogisch aandoende woord kutzak is een verbastering van het Franse cul-de-sac (doodlopende weg of spoor).
Voor een kopspoor dat IN een perron steekt (een bay platform, waar je uit de trein in principe aan beide kanten kunt uitstappen) bestaat in Nederland een verwante benaming, namelijk zakspoor.
Maar hier is elk doodlopend spoor een kutzak.
Een bordje met letterlijk de tekst "cul-de-sac" wordt in Engelssprekende landen vaak toegepast waar hier het blauwe verkeersbord zou staan met het symbool van een witte weg die in een rood 'blok' eindigt. De eerste keer dat je zoiets ziet denk je dat het de straatnaam is, maar na een paar keer op andere plekken ook zo'n bord gezien te hebben geloof je dat niet meer.
In woonwijken met vrijliggende huizen worden in sommige landen expres veel korte doodlopende straatjes aangelegd (met een verbreding aan het eind om te kunnen keren) in plaats van doorlopende straten. Kijk maar eens op de Google afbeeldingsresultaten van "cul-de-sac".
Het opmerkelijk onlogisch aandoende woord kutzak is een verbastering van het Franse cul-de-sac (doodlopende weg of spoor).
Voor een kopspoor dat IN een perron steekt (een bay platform, waar je uit de trein in principe aan beide kanten kunt uitstappen) bestaat in Nederland een verwante benaming, namelijk zakspoor.
Maar hier is elk doodlopend spoor een kutzak.
Een bordje met letterlijk de tekst "cul-de-sac" wordt in Engelssprekende landen vaak toegepast waar hier het blauwe verkeersbord zou staan met het symbool van een witte weg die in een rood 'blok' eindigt. De eerste keer dat je zoiets ziet denk je dat het de straatnaam is, maar na een paar keer op andere plekken ook zo'n bord gezien te hebben geloof je dat niet meer.
In woonwijken met vrijliggende huizen worden in sommige landen expres veel korte doodlopende straatjes aangelegd (met een verbreding aan het eind om te kunnen keren) in plaats van doorlopende straten. Kijk maar eens op de Google afbeeldingsresultaten van "cul-de-sac".
Re: opdruklocomotief
7764,7765 en 7766 zullen de nieuwe opdruklocs worden in Luik.(na aanpassing van de buffers)