Eurostar in panne
Re: Eurostar in panne
Beide locs zijn tegelijkertijd buiten dienst gegaan. Op de eerste loc zijn draden van de laagspanning in contact gekomen met de hoogspanning. Hierdoor is deze locomotief direct buiten dienst. Die laagspanningsdraden staan wel in verbinding met de tweede locomotief, waardoor hier de laagspanning sturing gedeeltelijk (panto sturing) niet meer werkte. Resultaat is dat je in nood staat.
Re: Eurostar in panne
Bedankt voor de verduidelijking, nu begrijp ik volledig wat er is misgegaan.Jules schreef:Beide locs zijn tegelijkertijd buiten dienst gegaan. Op de eerste loc zijn draden van de laagspanning in contact gekomen met de hoogspanning. Hierdoor is deze locomotief direct buiten dienst. Die laagspanningsdraden staan wel in verbinding met de tweede locomotief, waardoor hier de laagspanning sturing gedeeltelijk (panto sturing) niet meer werkte. Resultaat is dat je in nood staat.
Hopelijk trekt men er de juiste conclusies uit en laat men dit niet meer gebeuren, want dit zijn eenvoudig te vermijden pannes.
Re: Eurostar in panne
Jammer genoeg is dit een ziekte van Euro*. Er is zodanig weinig plaats dat alles op elkaar geduwd zit. Het was de eerste keer niet en het zal de laatste keer niet zijn ook vrees ik.