Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Al ene poosje circuleert het bericht dat DB naar Londen zou willen rijden. Ook zou er interesse zijn aan een trein Amsterdam - London. Beide treinen zouden via Brussel rijden, en daar natuurlijk ook stoppen. Echter de Eurostar Terminal kan je niet vanuit het noorden bereiken.
Echter mischien is Brussel Nationaal hier een optie. Straks als de Diabolo klaar is zal dat station (als ik mij niet vergis) 7 sporen bezitten. Dat betekend dat er een perron zal zijn dat geen eilanperron is, dat enkel aan een spoor ligt. Mits een paar aanpassingen moet dit perron prima als "steriele zone" voor treinen naar het VK te gebruiken zijn, en grenspolitie ed. is op Brussel Nationaal al aanwezig.
Dan zou je bijvoorbeeld volgende diensten kunnen aanbieden: Franfurt - Köln - Brussel Nationaal - Londen en Amsterdam - Brussel Nationaal - Londen.
Droom ik maar, of is dit mogelijk?
Echter mischien is Brussel Nationaal hier een optie. Straks als de Diabolo klaar is zal dat station (als ik mij niet vergis) 7 sporen bezitten. Dat betekend dat er een perron zal zijn dat geen eilanperron is, dat enkel aan een spoor ligt. Mits een paar aanpassingen moet dit perron prima als "steriele zone" voor treinen naar het VK te gebruiken zijn, en grenspolitie ed. is op Brussel Nationaal al aanwezig.
Dan zou je bijvoorbeeld volgende diensten kunnen aanbieden: Franfurt - Köln - Brussel Nationaal - Londen en Amsterdam - Brussel Nationaal - Londen.
Droom ik maar, of is dit mogelijk?
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
[quote="K V B"]Al ene poosje circuleert het bericht dat DB naar Londen zou willen rijden. Ook zou er interesse zijn aan een trein Amsterdam - London. Beide treinen zouden via Brussel rijden, en daar natuurlijk ook stoppen. Echter de Eurostar Terminal kan je niet vanuit het noorden bereiken.
quote]
Eigenlijk wel, maar dan wel met een ommetje via de ringlijn met kopmaken te Brussel-Zuid tot gevolg...
quote]
Eigenlijk wel, maar dan wel met een ommetje via de ringlijn met kopmaken te Brussel-Zuid tot gevolg...
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Een frontwissel is nu niet bepaald handig als je een concurrentiële HST wil inleggen.celtjan schreef:Eigenlijk wel, maar dan wel met een ommetje via de ringlijn met kopmaken te Brussel-Zuid tot gevolg...K V B schreef:Al ene poosje circuleert het bericht dat DB naar Londen zou willen rijden. Ook zou er interesse zijn aan een trein Amsterdam - London. Beide treinen zouden via Brussel rijden, en daar natuurlijk ook stoppen. Echter de Eurostar Terminal kan je niet vanuit het noorden bereiken.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Kom kom, een frontwissel hoeft geen uur te duren. Dat moet met uiterlijk 5 minuten gedaan kunnen zijn.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Het feit dat er op de luchthaven 7 sporen zouden komen had ik ooit gelezen maar in geen enkele recente tekst is daar nog iets van terug te vinden jammer genoeg. Het is dus een beetje afwachten wat er juist gaat gebeuren. Het verlengen van de huidige perrons is het enige wat zeker is op dit moment.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
alle reizigers inladen enzo duurt wel even dus terwijl kan je frontwissel doen
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
maar toch de langere reistijd niet vergeten, je maakt toch nog een omweg waarmee je enkele minuten gaat verliezen.
Tuurlijk kan een frontwissel snel, vooral als men die combineert met een aflos van de TB, maar het is toch geen ideale situatie, anders deed men het met alle Thalyssen, want die hebben voor de rest ook niets vergeten in de NZV
Tuurlijk kan een frontwissel snel, vooral als men die combineert met een aflos van de TB, maar het is toch geen ideale situatie, anders deed men het met alle Thalyssen, want die hebben voor de rest ook niets vergeten in de NZV
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
De reistijd via L28 is maar 1 min extra hoor. Dat is een lijn van 90km/u daar waar de nzv maar aan 50km/u bereden wordt.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
ook niet te vergeten dat een ICE niet zo lang is als een Eurostar dus moet wel lukken denk ik.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
DB zou met 2 stellen ICE naar Londen rijden.Robin schreef:ook niet te vergeten dat een ICE niet zo lang is als een Eurostar dus moet wel lukken denk ik.
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Je kan via de lijn 28 zonder kopmaken op de lijn 1 geraken. Als de luchthaven inderdaad 7 sporen krijgt (wat me toch enigszins zou verbazen), dan zou een ICE/Eurostar met stop in de luchthaven nog niet eens zo'n slecht idee zijn.
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
kopmaken hoeft toch niet als de diabolo klaar is?
dan kan je toch van Leuven naar de luchthaven en dan verder onder de E19 naar Brussel om dan in de goede richting Brussel binnen te rijden?
grts
o
dan kan je toch van Leuven naar de luchthaven en dan verder onder de E19 naar Brussel om dan in de goede richting Brussel binnen te rijden?
grts
o
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
Het ging over kopmaken in Brussel Zuid op de eurostar terminal.ostbahnhof schreef:kopmaken hoeft toch niet als de diabolo klaar is?
dan kan je toch van Leuven naar de luchthaven en dan verder onder de E19 naar Brussel om dan in de goede richting Brussel binnen te rijden?
grts
o
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Een ideetjes: Brussel Nationaal - London
dat kan de beste mensen overkomenostbahnhof schreef:sorry,
was te rap