Nieuw in het W.E. van 27 mei: Oostende-Brugge-Rijsel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

nicken schreef:...

Het zijn voornamelijk de toeristen uit engeland die m'n hier maar weinig niet meer ziet. ...
Ze blijven nu allemaal plakken in Ieper :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef:
nicken schreef:...

Het zijn voornamelijk de toeristen uit engeland die m'n hier maar weinig niet meer ziet. ...
Ze blijven nu allemaal plakken in Ieper :P
en terecht ! :)
nicken

Bericht door nicken »

Patrick schreef:
nicken schreef:...

Het zijn voornamelijk de toeristen uit engeland die m'n hier maar weinig niet meer ziet. ...
Ze blijven nu allemaal plakken in Ieper :P
Zeer Juist Patrick,was er daar tot over een tijd geen rel,om van die chocolatiers die klanten naar hun zaak probeerden te lokken :shock:
we hebben da hier in brugge ook voorgehad met die cafè's op de markt,daar waar je 2 € vo ne pint betaald :shock:
Die streek van ieper begint met de jaren meer en meer op een heel pretpark te worden,een dagje bellewaerde zal u ook al veel duidelijk maken,maar ze zouden het beter combineren met een uitstapje brugge,zodat we er beiden beter van blijven,wordt vervolgd.....
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

De NMBS verdubbelt tussen juni en oktober het treinaanbod tussen Oostende en Brugge enerzijds en Rijsel anderzijds.

Rechtstreekse zomertreinen naar Rijsel

wo 27/12/06 - Tijdens de zomermaanden rijden er weer rechtstreekse treinen van Oostende over Brugge naar Rijsel in Frankrijk.

Daardoor kan je in het weekend van Rijsel naar Oostende reizen in 1 uur en 10 minuten.

Vorig jaar werd dit al uitgetest tijdens de weekends, maar dat was niet meteen een succes. De NMBS heeft het project nu aangepast.

Een ticket Brugge-Rijsel heen en terug zal 17 euro kosten in tweede klas.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

nicken schreef:Zeer Juist Patrick,was er daar tot over een tijd geen rel,om van die chocolatiers die klanten naar hun zaak probeerden te lokken :shock:
we hebben da hier in brugge ook voorgehad met die cafè's op de markt,daar waar je 2 € vo ne pint betaald :shock:
Die streek van ieper begint met de jaren meer en meer op een heel pretpark te worden,een dagje bellewaerde zal u ook al veel duidelijk maken,maar ze zouden het beter combineren met een uitstapje brugge,zodat we er beiden beter van blijven,wordt vervolgd.....
Sommige chocoladeboeren hebben een overeenkomst met de Britse touroperators om hun lading dagjesmensen te dumpen aan hun winkel. Meestal zijn dat snotneusjes op schoolreis die dan met ritselende zakken chocolade naar de Menenpoort trekken om daar de Last Post-ceremonie bij te wonen (lees: te verstoren). :roll:
Het aantal Britten dat Ieper en de streek bezoekt met het openbaar vervoer is me dunkt heel laag. 't Is hier dan ook al Belbussen dat de klokt slaat en daar zijn de buitenlanders al helemaal niet vertrouwd mee.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Vanaf zaterdag rijden de snelle treinen Oostende-Lille Flandres v.v. weer. Er is echter verwarring i.v.m. de stops. Vorig jaar stopte de trein enkel in Brugge en volgens de nationale planner op de de NMBS-site is dat nu weer zo. Maar de internationale planner toont ook een stop in Moeskroen. Weet iemand hoe dat precies zit? Is de Henegouwse lobby aan het werk geweest?
Iemand meldde mij dat de trein ook in Tourcoing zou stoppen, maar dat vind ik noch in de nationale noch in de internationale planner terug. Wellicht is er verwarring omdat de int. planner de grensovergang in Tourcoing (fr.) toont.
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Ik liep vanmorgen toevallig in het station van Brugge toen die trein aangekondigd werd. Ik hoorde ook de waarschuwing "Opgelet, deze trein stopt niet meer tussen Brugge en Lille-Flandres" omroepen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik ben wel blij dat ze hun fout van vorig jaar ingezien hebben. :wink:
Vorig jaar was er telkens maar één heen- en terugrit, 's ochtends van Lille naar Oostende en 's avonds in de omgekeerde richting, waardoor reizigers uit Oostende en Brugge niks aan die treinverbinding hadden, tenzij ze wilden overnachten in Lille.

Dit jaar is er op vrijdagavond een rit Lille - Oostende en de zaterdag en zondag iedere dag twee heen-en terugritten, één 's ochtends en één 's avonds, zodat ook wij nu een dagje Rijsel kunnen doen met deze trein. :wink:

Deze trein zal dit jaar dan waarschijnlijk veel meer succes hebben dan vorig jaar. Al vind ik dat ze die verbinding toch het hele jaar door mogen laten rijden. In extremis ook gedurende de week vier heen- en terugritten per dag, en de huidige vier IC C's Oostende - Lille allen beperken tot Kortrijk.
260689
Berichten: 3372
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

@Trainspotterke:
Ik moet je even verbeteren.

Jij zegt: Dit jaar is er op vrijdagavond een rit Lille - Oostende.

Dit klopt niet.
Er is wel al een heen reis van Oostende naar Lille die vertrekt in Oostende om 18u30.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

260689 schreef:@Trainspotterke:
Ik moet je even verbeteren.

Jij zegt: Dit jaar is er op vrijdagavond een rit Lille - Oostende.

Dit klopt niet.
Er is wel al een heen reis van Oostende naar Lille die vertrekt in Oostende om 18u30.
Ah, dan heb ik mij toch wel volledig getrompeerd, zekers! :P
260689
Berichten: 3372
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Trainspotterke schreef:
260689 schreef:@Trainspotterke:
Ik moet je even verbeteren.

Jij zegt: Dit jaar is er op vrijdagavond een rit Lille - Oostende.

Dit klopt niet.
Er is wel al een heen reis van Oostende naar Lille die vertrekt in Oostende om 18u30.
Ah, dan heb ik mij toch wel volledig getrompeerd, zekers! :P
En die trein staat aangekondigt als ICT in Oostende
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Met wat voor materieel word/gaat deze trein gereden (worden)?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

sncf-sncb schreef:Met wat voor materieel word/gaat deze trein gereden (worden)?
AM96 bicourant! :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

260689 schreef:@Trainspotterke:
Ik moet je even verbeteren.

Jij zegt: Dit jaar is er op vrijdagavond een rit Lille - Oostende.

Dit klopt niet.
Er is wel al een heen reis van Oostende naar Lille die vertrekt in Oostende om 18u30.
Als ik goed gekeken heb in Brugge, staat er daar om 21:06 een trein komende uit Lille-Flanders en gaande naar Oostende aangeschreven, met nummer 19851.
Plaats reactie