Locomotief Tornado, class A1 Pacific (met de "Cathedrals Express") neemt 100-tal gestrande reizigers mee vanuit London Victoria
Lees het volledige BBC-bericht.
Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Zou het geen haalbaar idee zijn om de 29, die zoals ieder spoorvoertuig toch regelmatig moet rijden om rijvaardig te blijven, dagelijks in te zetten voor bv. een P-trein? En in de zomer een T-trein naar de kust? Je kan gerust één kiezen die niet te zwaar is, zowel wat last als dienstregeling betreft.
Zeker als T-trein zou die nog toeristisch succes kunnen hebben.
Zeker als T-trein zou die nog toeristisch succes kunnen hebben.
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Heeft die beveiligingsapparatuur (Memor) en radio/GSM-R aan boord?
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Probleem is dat het optrekvermogen niet je dat is (nogal belangrijk op een spoorwegnet dat alsmaar drukker wordt), en dat een stoomloc erg duur is qua onderhoud en energievoorziening.nahoj schreef:Zou het geen haalbaar idee zijn om de 29, die zoals ieder spoorvoertuig toch regelmatig moet rijden om rijvaardig te blijven, dagelijks in te zetten voor bv. een P-trein? En in de zomer een T-trein naar de kust? Je kan gerust één kiezen die niet te zwaar is, zowel wat last als dienstregeling betreft.
Zeker als T-trein zou die nog toeristisch succes kunnen hebben.
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Het optrekvermogen is dat van een lichte dieselloc. Ik ben er zeker van dat er treinen zijn waar dat voldoende is.Joeri schreef:Probleem is dat het optrekvermogen niet je dat is (nogal belangrijk op een spoorwegnet dat alsmaar drukker wordt), en dat een stoomloc erg duur is qua onderhoud en energievoorziening.nahoj schreef:Zou het geen haalbaar idee zijn om de 29, die zoals ieder spoorvoertuig toch regelmatig moet rijden om rijvaardig te blijven, dagelijks in te zetten voor bv. een P-trein? En in de zomer een T-trein naar de kust? Je kan gerust één kiezen die niet te zwaar is, zowel wat last als dienstregeling betreft.
Zeker als T-trein zou die nog toeristisch succes kunnen hebben.
En de kosten voor onderhoud en energievoorziening worden toch al gemaakt om hem rijvaardig te houden. Dat was net het punt.
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Probleem in België is de reglementering!
Historisch materieel mag enkel rijden onder het Ministerieel Besluit van 26/07/2007, en mag maximaal 80 km/u. rijden.
De reden die Infrabel daarvoor opgeeft is 'risico op verminderde stabiliteit van ouder materieel'.
Daarenboven mag historisch materieel niet rijden voor commerciële treinen, dit omdat de voorwaarden voor het laten rijden iets soepeler zijn dan modern materieel (behalve dan die snelheid...).
Je kan uiteraard kiezen om een historisch voertuig niet onder het MB van 26/07/07 te laten vallen, maar wel onder de normale voorwaarden; maar dan zijn de homologatiekosten en onderhoudskosten torenhoog.
Greetz
Sven
Historisch materieel mag enkel rijden onder het Ministerieel Besluit van 26/07/2007, en mag maximaal 80 km/u. rijden.
De reden die Infrabel daarvoor opgeeft is 'risico op verminderde stabiliteit van ouder materieel'.
Daarenboven mag historisch materieel niet rijden voor commerciële treinen, dit omdat de voorwaarden voor het laten rijden iets soepeler zijn dan modern materieel (behalve dan die snelheid...).
Je kan uiteraard kiezen om een historisch voertuig niet onder het MB van 26/07/07 te laten vallen, maar wel onder de normale voorwaarden; maar dan zijn de homologatiekosten en onderhoudskosten torenhoog.
Greetz
Sven
Re: Engeland: stoomtrein redt (elektrische) treinreizigers ;)
Er volledigheidshalve toch maar eens bij vertellen dat Tornado (de A1 waarvan hier sprake) een replica is en voltooid werd in 2008 en betrouwbaarder is dan het gemiddelde restauratieproject.