Begrijp niet goed welk punt u wil maken. woordje verwijderd na terechte opmerking.groentje schreef: ↑09 mar 2024, 08:16 Dat kan allemaal zijn, nighttrain, maar dit is al jaren zo in Frankrijk, niet sinds die 'grote infrastructuurwerken' zijn begonnen. Ondanks dat ze veel minder km hogesnelheidslijn hebben in Duitsland, rijden de ICEs veel meer km per dag dan de TGVs, dat kan je afleiden uit de omlopen. Diezelfde rode Eurostar heeft in Parijs een veelvoud aan personeel nodig dan in Brussel of Amsterdam. Waarom? En al die SNCF- of Eurostar-geüniformeerden zullen inderdaad wel niet allemaal evenveel verdienen, of aan dezelfde voorwaarden werken, maar het blijft toch tekenend dat ze er überhaupt rondlopen. Hier zouden misschien wat meer onderstationschefs mogen rondlopen, daar loopt er echt wel te veel personeel rond, bij momenten.
Renfe verslaat hen qua idiotie, met hun manie om stations uit de stad weg te halen (Burgos, Zaragoza, Segovia...) om enkele minuten reistijd te winnen, maar voor de reiziger net dubbel en dik te verliezen, hun veiligheidstheater dat amper iets bijdraagt (vooral als je ziet hoe ongeïnteresseerd de meeste bewakingsagenten er bijlopen), hun dienstregeling die puur politiek is (ik weet niet of het ergens in een regel is vastgelegd, maar er mogen niet meer treinen rijden tussen 2 aangrenzende regio's dan er vanuit elke regio naar Madrid rijden, je moet er eens op letten...), maar SNCF kan er ook wat van.
ik sprak gewoon over de capaciteit of verlies ervan naar aan leiding van een opmerking betreffende de lijn Marseille naar Italie. Niks min niks meer, dus niet over Frankrijk in het geheel.
Betreffende de rentabiliteit ,heeft er mij nog niemand zwart op wit kunnen aantonen om hun standpunt te verduidelijken.
U vergelijkt de verreden KM van ICE stellen en TGV's per dag..In Duitsland en Frankrijk,waar haal je de objectieve cijfers.. U vergelijkt twee verschillende spoorwegnetwerken,twee landen,twee verrschillende bedrijfsculturen.Verschillende sociale wetgevingen/sociale organistaies.
En om het simpel te houden zullen er teveel personneelsleden rondlopen of te weinig naargelang het humeur van de dag. Wat is uww objectief.
En als klap op de vuurpijl halen we er "en passant" ook og eens RENFE erbij.
Wat bedoel je met "rentabiliteit" ? het aantal trein km/dag/stel? Inkomsten /uitgaven? Antal vervoerde reizigers?Onderhoudsuitgaven rollend materieel/infrastrauctuur?Personneelsinzet op trein/station?
Er wacht een mooie toekomst voor jullie als bedrijfsrevisors bi NS/NMBS/Prorail/DB/SNCF/RENFE/ADIF...
Voor alle duidelijkheid,ik probeer hier niks of iemand te vededigen.
Ik heb gewoon een hekel aan gratuite uitspraken zonder enig onderbouwde bewijzen of cijfers."Niet rentabel","beter dan.." teveel,te weinig , dat is oude wijven praat......info vanuit WIKIPEDIA of HL.