De verbinding tussen Frankfurt en Londen door de tunnel onder het Kanaal loopt twee jaar vertraging op. Dat vernam AFP vandaag van bronnen bij Deutsche Bahn.
De hogesnelheidsverbinding moest normaal eind 2013 in gebruik worden genomen, maar dat wordt uitgesteld tot eind 2015. De hoofdoorzaak zou een probleem met de levering van de treinstellen zijn.
Het Duitse Siemens moet zestien treinen op de rails krijgen om de drie dagelijkse verbindingen te kunnen verzorgen. Op 19 oktober 2010 voerde een trein van Deutsche Bahn al een eerste test uit in de Kanaaltunnel. (dpa/adv)
Misschien had DB dat toch beter treinen bij Ansaldo besteld?
Re: Misschien had DB dat toch beter treinen bij Ansaldo best
Siemens is soms ook laat. Ja. Voor de SBB hebben ze als straf zelfs een extra treinstel moeten leveren...neigezug schreef:De verbinding tussen Frankfurt en Londen door de tunnel onder het Kanaal loopt twee jaar vertraging op. Dat vernam AFP vandaag van bronnen bij Deutsche Bahn.
De hogesnelheidsverbinding moest normaal eind 2013 in gebruik worden genomen, maar dat wordt uitgesteld tot eind 2015. De hoofdoorzaak zou een probleem met de levering van de treinstellen zijn.
Het Duitse Siemens moet zestien treinen op de rails krijgen om de drie dagelijkse verbindingen te kunnen verzorgen. Op 19 oktober 2010 voerde een trein van Deutsche Bahn al een eerste test uit in de Kanaaltunnel. (dpa/adv)
Maar wat ik begrepen heb is er meer in het spel. Zo zou bijvoorbeeld nog steeds niet geweten zijn aan welke voorwaarden de treinen moeten voldoen om door de kanaaltunnel te mogen. Dat zoiets tot vertraging kan leiden lijkt met niet onverklaarbaar.
Re: Misschien had DB dat toch beter treinen bij Ansaldo best
Eind 2015 is het meest optimistische alles-gaat-goed-scenario. Met wat toegevoegde realiteitszin wordt de verwachting zelfs eind 2016.
Voor de Kanaaltunnel is er nog een afhankelijkheid van software (specifieke implementatie van TVM430? GSM-R?) waarvoor nog geen overeenkomst is gesloten tussen Siemens en Deutsche Bahn. Volgens DB heeft Siemens daar nog niet eens een aanbod voor gedaan.
Ondertussen gaat de bouw van de Velaro e320 voor Eurostar gewoon door, Eurostar verwacht in 2014 hun nieuwe e320 in gebruik te kunnen nemen - en ermee van Londen naar Amsterdam te kunnen sporen.
Voor de Kanaaltunnel is er nog een afhankelijkheid van software (specifieke implementatie van TVM430? GSM-R?) waarvoor nog geen overeenkomst is gesloten tussen Siemens en Deutsche Bahn. Volgens DB heeft Siemens daar nog niet eens een aanbod voor gedaan.
Ondertussen gaat de bouw van de Velaro e320 voor Eurostar gewoon door, Eurostar verwacht in 2014 hun nieuwe e320 in gebruik te kunnen nemen - en ermee van Londen naar Amsterdam te kunnen sporen.
Re: Misschien had DB dat toch beter treinen bij Ansaldo best
Hallo,
Met Ansaldo was het waarschijnlijk ook van dat geweest, eerst enkele jaren erbij, maar kon je er zeker van zijn dat die dingen niet zouden rijden voor 2020...
Nu hopen dat Siemens zijn Velaro's vroeger kan laten rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Met Ansaldo was het waarschijnlijk ook van dat geweest, eerst enkele jaren erbij, maar kon je er zeker van zijn dat die dingen niet zouden rijden voor 2020...
Nu hopen dat Siemens zijn Velaro's vroeger kan laten rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Misschien had DB dat toch beter treinen bij Ansaldo best
Volgens de Duitse Wikipedia heeft Alstom haar TGV Duplex aangeboden aan Deutsche Bahn, ten tijde van de aanbesteding in 2008. Men heeft uiteindelijk gekozen voor Siemens omdat de treinen koppelbaar moesten zijn met andere ICE's, en dat kon Alstom niet leveren.