Dat is geweten. Zijn ze mee bezig dit aan het oplossen.'t Seinerke schreef: ↑01 jan 2021, 19:41 Hmm, die Vectron komt soms in de problemen met zijn stroomafnemers. Hoogte bovenleiding verschilt van plaats tot plaats. In Brugge en Gent de laatste weken in de problemen gekomen omdat ze het contact met de bovenleiding verliest en dus stilvalt.
Nieuwe Siemens lok: Vectron
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Maar dat weten de blokposten niet. Heeft elke Vectron daar last van of maar enkele loc's?
Het gaat de betrokken SO pijn doen als er een Vectron met sleep stilvalt in een rooster.
Het gaat de betrokken SO pijn doen als er een Vectron met sleep stilvalt in een rooster.
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Valt de bovenleiding buiten de specificaties of de loc?'t Seinerke schreef: ↑01 jan 2021, 19:41 Hmm, die Vectron komt soms in de problemen met zijn stroomafnemers. Hoogte bovenleiding verschilt van plaats tot plaats. In Brugge en Gent de laatste weken in de problemen gekomen omdat ze het contact met de bovenleiding verliest en dus stilvalt.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Het probleem zit bij de loc.rvdborgt schreef: ↑01 jan 2021, 20:13Valt de bovenleiding buiten de specificaties of de loc?'t Seinerke schreef: ↑01 jan 2021, 19:41 Hmm, die Vectron komt soms in de problemen met zijn stroomafnemers. Hoogte bovenleiding verschilt van plaats tot plaats. In Brugge en Gent de laatste weken in de problemen gekomen omdat ze het contact met de bovenleiding verliest en dus stilvalt.
Groetjes,
Rian
In België en Nederland gebruikt deze dezelfde stroomafnemer.
In Nederland dient hierop de “stuit” actief te zijn, zodat deze op bruggen zonder bovenleiding met geheven stroomafnemer kan doorrijden.
In België dient het mechanisme van de stuit deze uit te schakelen. Doordat de locs al een tijd rondrijden in andere landen, is bij een aantal locs door ophoping van vuil en vet dit mechanisme vast komen te zitten. Gevolg hiervan is dat op die locs de stuit actief blijft in België zonder dat hiervan enige melding te zien is op de loc. Op plaatsen waar de bovenleiding dan op maximale hoogte hangt, komt bijgevolg de stroomafnemer niet meer tegen de draad.
Re: Nieuwe Siemens lok: Vectron
Morgen 6 januari komt er voor het eerst een RTB-Vectron (193 564) naar België.
De voorziene dienstregeling:
89110
Aachen-West: 12u00
Hasselt: 13u06
Lier: 14u01
Antwerpen- Schijnpoort: 14u16
89111
Antwerpen-Schijnpoort: 14u22
Lier: 14u34
Hasselt: 15u12
Aachen-West: 16u21
Met dank aan Maarten Schouben.
De voorziene dienstregeling:
89110
Aachen-West: 12u00
Hasselt: 13u06
Lier: 14u01
Antwerpen- Schijnpoort: 14u16
89111
Antwerpen-Schijnpoort: 14u22
Lier: 14u34
Hasselt: 15u12
Aachen-West: 16u21
Met dank aan Maarten Schouben.