nieuwstopic?!

rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

Veel van de beperkingen zijn enkel van belang uit UK richting Parijs en Brussel.
Treinen van het Continent tot Ebbsfleet of Ashford en van daar pendelbus tot dichtstbizijnde bediende station of metro was blijkbaar ook geen optie?
En stellen dan leeg terug.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Ashford is dus geen optie ivm verlopen lijnkennis bij het rijdend personeel van Eurostar. Dat gaat weliswaar over een heel klein stukje spoor, maar dat is wel een waarheid waarmee men te rekenen heeft.

Ebbsfleet is niet geschikt omdat er geen goede manier is om verder te reizen. Het dichtstbijzijnde station is Northfleet, maar daar kun je niet veilig heen wandelen (geen looproute die geschikt is voor 800+ man). Het station zelf is ook veel te klein om veilig een complete Eurostar aan reizigers op te slokken.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

rdv schreef: 31 dec 2023, 13:55 Veel van de beperkingen zijn enkel van belang uit UK richting Parijs en Brussel.
Treinen van het Continent tot Ebbsfleet of Ashford en van daar pendelbus tot dichtstbizijnde bediende station of metro was blijkbaar ook geen optie?
En stellen dan leeg terug.
Mischien een niet te verwaarlozen detail,wat ga je doen met de reizigers? Graag een antwoord . We spreken over 15.000 mensen. Mischien meegeven,op die « pendelbussen » zitten ook lokale reizigers. Ik kijk uit naar uw antwoord en werkbare oplossing.
U zegt « en stellen leeg terug »! Wat. ga je doen met de andere 15000 die in London staan....oei even vergeten?
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jan_olieslagers »

@nighttrain: de door u genoemde bezwaren zullen zeker geldige argumenten zijn, daar kan en wil ik niet aan twijfelen. Maar wat is dan wel een mogelijk plan B? Er moet toch een alternatief zijn voor als de boel in de soep draait? Reizigers gewoon in de kou laten staan zonder uitleg en zonder vooruitzichten is nu niet bepaald reclame voor de trein als alternatief voor het vliegtuig!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef: 31 dec 2023, 14:38 @nighttrain: de door u genoemde bezwaren zullen zeker geldige argumenten zijn, daar kan en wil ik niet aan twijfelen. Maar wat is dan wel een mogelijk plan B? Er moet toch een alternatief zijn voor als de boel in de soep draait? Reizigers gewoon in de kou laten staan zonder uitleg en zonder vooruitzichten is nu niet bepaald reclame voor de trein als alternatief voor het vliegtuig!
Beste, Eurostar hangt af van de infrastructuurbeheerder(s) en de autoriteiten. Als 1 van die 2 zegt « njet » dan Is het « njet »..
Ik heb vroeger vele « plan B’s » uitgewerkt « in real time «  met Eurostar om reizigers ter bestemming te brengen,en zijn daar in altijd geslaagd. Daarvoor zijn er « interavaillibility overeenkomsten ». Maar het onmogelijk Is moeilijk. Zeker op 30 december. Wat gebeurt er toen de vulkaan uitbarste op IJsland? Wat gebeurde op 18 en 19 december 2009 toen 4 eurostar treinstellen stilvielen in de tunnel tussen 22h30 en 00h00?
Dan kan iedere reiziger zelf zijn plan B uitwerken zoals bv auto huren,vliegtuig via Paris,Beauvais,Charleroi ,Brussel enz. Inderdaad dan Is het best een goede creditcard te hebben in afwachting van schadeclaims en vergoedingen....
« Zonder uitleg » je mag uitleggen zoveel je wil als de reiziger niet krijgt wat hij wil (vervoer), zal hij nooit tevreden zijn met wat men hem meedeeld.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 31 dec 2023, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Naar mijn weten zijn alle tunnels langs HS1 (en de Kanaaltunnel zelf) uitgevoerd als losse tunnelbuizen. De infrastructuur kan op beide sporen in beide richtingen worden bereden, en er zijn op een aantal plekken overloopwissels aangebracht.

De kans op een stremming waarbij beide tunnelbuizen gedurende meer dan een dag gestremd zijn is waarschijnlijk bestempeld als "zeer onwaarschijnlijk".
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

nighttrain schreef: 31 dec 2023, 14:28
rdv schreef: 31 dec 2023, 13:55 Veel van de beperkingen zijn enkel van belang uit UK richting Parijs en Brussel.
Treinen van het Continent tot Ebbsfleet of Ashford en van daar pendelbus tot dichtstbizijnde bediende station of metro was blijkbaar ook geen optie?
En stellen dan leeg terug.
Mischien een niet te verwaarlozen detail,wat ga je doen met de reizigers? Graag een antwoord . We spreken over 15.000 mensen. Mischien meegeven,op die « pendelbussen » zitten ook lokale reizigers. Ik kijk uit naar uw antwoord en werkbare oplossing.
U zegt « en stellen leeg terug »! Wat. ga je doen met de andere 15000 die in London staan....oei even vergeten?
15000 reizigers verdeeld over 15u zijn er 1000 per uur. Een deel ervan zal afgehaald worden door famile of vrienden. Een touringcar heeft min 55 plaatsen, als je 2 rotaties vanuit Ebbsfleet kan doen per uur, heb je 9 bussen nodig.

Als je een deel van de naar UK reizenden weg krijgt (bij voorkeur deze op de terugreis), kan je je daarna op de vertrekkers uit UK concentreren.

Ben me bewust van de nood aan loosen.

Lokale reizigers kunnen wellicht naar de klassieke lijn verwezen worden, of stond die ook onder water?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Steven »

En vanwaar komen er spontaan zoveel bussen. Niet elke firma gaat zomaar even een tiental bussen stand by houden voor het geval er zo’n probleem is. Laat staan bussen van 55 mensen, dat zijn al grote bussen (als je spreekt in enkeldek bussen).
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rdv »

Het likt NMBS/Infrabel om soms binnen een uur een aantal bussen te vinden, dan ga ik er van uit dat EUR of de HS1 infrabeheerder in een stad als Londen en met meer tijd 9 bussen zal vinden?

Standaard bus is toch 50 tot 55 man, Lange bussen of dubbeldekkers 70 of meer, dacht ik.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Dat het niet zou lukken om alle reizigers mee te krijgen, daar kan ik inkomen, maar het is me iets teveel alles of niets.
En ik maakte denk ik wel de nodige caveats dat ik inderdaad een buitenstaander ben die dingen wellicht iets te eenvoudig voorstelt, je maakte enkele terechte opmerkingen over zaken waar ik weinig of niets afweet, maar soms zijn we als spoorwegen iets te goed in uitleggen waarom iets niet gaat, en niet in het zoeken naar oplossingen, hoe kreupel die ook zijn. Ik vraag me soms af of er nog mag worden geïmproviseerd om toch een deel van de reizigers te vervoeren. Zelfs als maar een paar 1000 reizigers al ter bestemming geraken, dat zijn dan toch weer zoveel minder reizigers die 1, 2, 3... dagen later moeten vervoerd worden.
Want uiteraard, een oplossing vinden voor 15000 reizigers, dat vind je niet op 1-2-3, maar waar moeten die ondertussen heen? Zijn er überhaupt wel voldoende hotelbedden vrij om al die gestrande reizigers op te vangen? Enkele 1000-en minder zou al serieus wat druk van de ketel kunnen halen.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar soms gaat moeilijk ook. En dat lijken we soms te vergeten...
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

rdv schreef: 31 dec 2023, 17:09 Het likt NMBS/Infrabel om soms binnen een uur een aantal bussen te vinden, dan ga ik er van uit dat EUR of de HS1 infrabeheerder in een stad als Londen en met meer tijd 9 bussen zal vinden?

Standaard bus is toch 50 tot 55 man, Lange bussen of dubbeldekkers 70 of meer, dacht ik.
U hebt waarschijnlijk niet al mijn dommigheden gelezen, dus daarom wat duiding!

Laten we aannemen dat ze 214 bussen vinden,zowel in Parijs als in London,hoe gaan ze het kanaal over geraken?
Zoals ik reeds zij , er was een zware storm over het kanaal,ferries vertraagd en kans dat Dover ging sluiten gezien de windrichting.
Alsook verminderde capaciteit beschikbaar bij Eurotunnel/P&O/Irish Ferries en DFDS. En die capaciteit die beschikbaar was is 100% volgeboekt.(inside info).
Want de stations in het UK zijn niet beschikbaar.
Laten we aannemen dat de sous- prefecture van Calais die op de hoogte is van de crisis via Eurotunnel, zegt : wij verbieden treinverkeer naar het UK om te verhinderen dat er treinen komen stil te vallen tussen Lille en Frethun , door opstoppingen het UK. Zelfde reactie bij het Kent county councel. Want er zal een bi-nationaal crisis plan opgestart zijn zoals voorzien (BINAT).

Even de reis uitstippelen voor het geval we 100 bussen vinden en er plaats is op de overtochten: Parijs naar Calais=4 uur, 1 uur border controls, 1h30 overtocht,30 min controls en 2 uur naar London of alles samen 9 uur..
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door nighttrain »

groentje schreef: 31 dec 2023, 17:24 Dat het niet zou lukken om alle reizigers mee te krijgen, daar kan ik inkomen, maar het is me iets teveel alles of niets.
En ik maakte denk ik wel de nodige caveats dat ik inderdaad een buitenstaander ben die dingen wellicht iets te eenvoudig voorstelt, je maakte enkele terechte opmerkingen over zaken waar ik weinig of niets afweet, maar soms zijn we als spoorwegen iets te goed in uitleggen waarom iets niet gaat, en niet in het zoeken naar oplossingen, hoe kreupel die ook zijn. Ik vraag me soms af of er nog mag worden geïmproviseerd om toch een deel van de reizigers te vervoeren. Zelfs als maar een paar 1000 reizigers al ter bestemming geraken, dat zijn dan toch weer zoveel minder reizigers die 1, 2, 3... dagen later moeten vervoerd worden.
Want uiteraard, een oplossing vinden voor 15000 reizigers, dat vind je niet op 1-2-3, maar waar moeten die ondertussen heen? Zijn er überhaupt wel voldoende hotelbedden vrij om al die gestrande reizigers op te vangen? Enkele 1000-en minder zou al serieus wat druk van de ketel kunnen halen.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar soms gaat moeilijk ook. En dat lijken we soms te vergeten...
Voor u is het eenvoudig in het schrijven 1000 of 2000 of 10000. Derealiteit is dat in de gegeven omstandigheden zelfs 1000 een moeilijk haalbaar getal is.
U spreekt van spoorwegen? Hier is het Eurostar die zoals ik reeds zei afhankelijk is van Infrastructuurbeheerders,Overheden en andere transporteurs die ook 100% volgeboekt zijn.
Doe goed je best op school en kom bij de spoorwegen werken op een niveau dat je beslissingen kan nemen en je zal snel op je lilieten botsen van de realiteit. De beste stuurlui staan altijd aan wal.Prettige feesten.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwstopic?!

Bericht door AlexNL »

Ik ben het op zich nog wel eens met de stelling dat het uitgangspunt moet zijn om zo veel mogelijk reizigers op hun bestemming te krijgen, maar daarbij zijn wel een aantal randvoorwaarden. Veiligheid is er daar één van.

Stel dat je alle Eurostars laat rijden tot Ebbsfleet: als er 800 reizigers staat te wachten op Ebbsfleet International, in afwachting van een bus naar bijvoorbeeld Northfleet, dan gaan die echt niet allemaal netjes in een rijtje staan. Reken maar op drukte en gedrang wanneer er dan een paar bussen verschijnen. Dat is niet zonder risico's (denk aan verdrukking) en daarvoor draagt Eurostar de verantwoordelijkheid.

De andere kant op geldt natuurlijk hetzelfde: de terminal van Ebbsfleet is niet berekend op de hoeveelheid reizigers die je in London St. Pancras hebt. Dat zou je misschien nog enigszins kunnen ondervangen door reizigers na de controle meteen naar een gereedstaande Eurostar te laten lopen (ipv te laten wachten), maar ook dan zullen er flinke wachtrijen buiten het station gaan ontstaan. Daarbij is veiligheid een aspect dat niet genegeerd mag worden.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Ik ben verkeersleider bij Infrabel, nighttrain, al meer dan 10 jaar, trouwens, met ervaring in het seinhuis zowel als de verkeersleiding, maar bedankt voor de 'aanmoedigingen'. En ik erger me net zo hard over bepaalde zaken bij mijn werkgever, zoals wanneer je zelfs niet meer mag helpen bij het zoeken naar een hulplocomotief bij een gestrande trein, omdat dat een NMBS-bevoegdheid geworden is. Dat is een probleem met de mentaliteit, waar men goed is in het vinden van problemen, maar niet van oplossingen, nog versterkt door de hiërarchie die liever hebben dat enkele 1000-en mensen stranden, dan dat zij de verantwoordelijkheid krijgen toegeschoven als het fout zou lopen. Dat is iets dat ik zal blijven aanklagen.
En kijk, ik zeg niet dat er een oplossing was in dit geval, de grootste caveat die ik maakte was daarover, ik weet niet wat er allemaal geprobeerd is zonder dat het resultaat gaf, het is goed mogelijk dat alle ideeën die we hier hebben geopperd daar ook aan bod zijn gekomen, en dat na even rondbellen bleek dat het niet haalbaar was en men verder werkte aan een oplossing die uiteindelijk neerkwam op reizigers herboeken op latere verbindingen en extra treinen op een later moment. We begrijpen allemaal dat dingen fout kunnen lopen, en dat er soms gewoon geen oplossing is. Het is echter geen excuus om niet te proberen, wat mij betreft.
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: nieuwstopic?!

Bericht door jan_olieslagers »

Reken maar op drukte en gedrang wanneer er dan een paar bussen verschijnen. Dat is niet zonder risico's (denk aan verdrukking) en daarvoor draagt Eurostar de verantwoordelijkheid.
Welnee. Eurostar is enkel operator van treinen en is dus enkel verantwoordelijk voor wat er op de trein gebeurt. Het station is voor rekening van de uitbater/eigenaar van het station.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie