Nu zie ik dat de dienstregeling van de IC2110 enkel op zondag beperkt is tot Aarlen.trainlovertje schreef: ↑18 sep 2023, 18:07Op spoor 1, waar de IC uit Brussel momenteel eindigt, kunnen deze langere stammen niet ontvangen worden (max 6 rijtuigen die aan het perron passen, dacht ik). Op sporen 3 en hoger wel, en aan sommige perrons mogelijks zelfs zonder een eventuele tweede trein op hetzelfde perronspoor te hinderen, afhankelijk van de exacte lengte van de trein.260689 schreef: ↑18 sep 2023, 17:48Die kunnen wel ontvangen worden. Maar dan bezetten ze een volledig perron waar ze nu 2 aparte treinen elk hun eigen richting uit gaan.ovspotter_be schreef: ↑18 sep 2023, 13:34 Die overstap in Arlon heeft meestal niets te maken met materieel, de M6 mag ook Luxembourg in.
Het probleem zit hem bij de beperkte lengte van perron 1 in het station van Luxembourg waar de lange M6-stammen van 9 rijtuigen niet kunnen ontvangen worden.
Hopelijk zal de situatie binnenkort beteren, wanneer het moderniseringsproject in station Luxemburg is afgesloten; de nieuwe perrons 10-13 zijn in dienst, alleen moeten de wissels nog aangepast worden voor een optimale benutting. Dan is er waarschijnlijk een mogelijkheid om de trein uit Brussel op spoor 3 (of misschien zelfs hoger) te ontvangen.
Op sommige zondagen is inderdaad sprake van 9 M6:
Waarom is die lange IC2110 van 9 maal M6 alleen op zondag nodig (en bijvoorbeeld niet op zaterdag)?Sun 17/12/2023 E2110 Arlon HLE18 (1836)M6BU (62064)M6BU (62225)M6AU (61036)M6BDU (69014)M6BU (62112)M6BU (62143)M6BU (62160)M6BDU (69045)M6AYU (61002)HLE18 (1857)
https://track.haltelink.be/nmbs.html?trip=2110
En waarom is die speciale dienstregeling voor lange treinen nodig, als ik zie dat er op heel wat zondagen toch kortere samenstellingen rijden?
Is er soms een wijziging van materieel in voorjaar/zomer (toerisme)?Sun 10/12/2023 E2110 Arlon AM08P (8566)
Sun 03/12/2023 E2110 Arlon AM08P (8540)AM08P (8526)
Voor de volledigheid de algemene inzet op de 21xx die wel doorrijden naar Luxemburg:
En als hier de M7 zoals hieronder beschreven, zal instromen, zal die ritten met M6 vervangen, of ook ritten met I11?
Steven schreef: ↑16 sep 2023, 13:05 Voor de IC naar Luxemburg moet je nog wat geduld hebben, normaal start dit najaar de opleiding voor treinbestuurders die rijden op deze verbinding (wat op zich weer een grote impact zal hebben op het kunnen toestaan van vakantiedagen ook al is het geen zomers seizoen, doch door het grote tekort aan personeel oa in brussel maakt die het plannen lastig). Zover ik begrepen heb zou de M7 dan op 2 verbindingen (tijdens de week) naar Namur komen, zijnde de reeks 21** (Brussel - Namur - Arlon) en de reeks 24** (Brussel - Namur - Liège), voor de weekends zal het dan vermoedelijk enkel op de 21** zijn.