Inderdaad, behalve dat een RB wel een lage categorie is. De huidige stoptrein naar Pepinster is nu al een RE(29).
Dat zou wel vreemd zijn, er bestaat daar nu trouwens geen REX.Gezien het om I11 met lage capaciteit gaat is het misschien zelfs geen slecht idee om deze trein tijdens de stop in Düren te laten voorbijsteken door de REX.
Zou de i11, met enkele stops, niet beter gecadanceerd met de bestaande RE/RRX kunnen stoppen:
- i11 in het opstartjaar eenmaal om de twee uur, die moet zich immers nog bewijzen?
- tussenin de bestaande RE1, RE9 of andere varianten, telkens ongeveer een halfuur tussen
Als hij te druk wordt, moeten er maar meer treinen komen, klassieke naast echt snelle ICE's voor de langeafstandsreizigers.
Was jij het trouwens niet die hier het idee aanwakkerde van een Belgische IC, dus geen stoptrein?
Over de toekomst van RE9 las ik vorig jaar:
De RE1 is blijkbaar aanbesteed tot 2033:ICE11 schreef: Aankondiging van de aanbesteding van de RE9 (RSX) voor vijf jaar vanaf december 2025:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML
Het zijn maar vijf jaar omdat gepland is de RE9 over lange termijn alleen maar nog tussen Köln en Siegen te laten rijden en het traject tussen Köln en Aachen wordt door een tweede RRX-lijn (naast de bestaande RE1) overgenomen.
https://ovinnederland.nl/viewtopic.php? ... 25#p766256
National Express bleibt über Dezember 2023 hinaus Betreiber der Linien RE 1 (RRX) und RE 11 (RRX)
[..]
Der neue Verkehrsvertrag soll zehn Jahre bis Dezember 2033 laufen und zeitgleich mit den übrigen RRX-Teilnetzen enden. Im Anschluss soll – sofern die Eisenbahninfrastruktur entsprechend ausgebaut ist – das Zielnetz des Rhein-Ruhr-Express mit seinem 15-Minuten-Takt auf der zentralen Achse zwischen Dortmund und Köln realisiert werden
https://www.nwl-info.de/presse/detail.h ... 769efc5610