Haramain High Speed rail

jan_olieslagers
Berichten: 3542
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

Arbeidsmigranten missen (ook) daar burgerrechten. Indien niet in theorie, dan toch wel in de praktijk.
Dat zal wellicht wel zo zijn, maar dat is politiek, daar gaat het hier niet over.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2563
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Ark schreef: 01 mei 2024, 07:29 Arbeidsmigranten missen (ook) daar burgerrechten. Indien niet in theorie, dan toch wel in de praktijk.
bericht verwijderd op vraag van andere gebruikers.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 03 mei 2024, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
nighttrain
Berichten: 2563
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

Bericht verwijderd om controverse te vermijden betreffende levens en werkomstadigheden van de expats aldaar.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 03 mei 2024, 08:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Ark
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2023, 17:41

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Ark »

@nighttrain, de reactie van Jan Olieslagers leek mij een duidelijk teken om dit niet nader te onderbouwen op deze site.
Elders is daar genoeg informatie over te vinden.
nighttrain
Berichten: 2563
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door nighttrain »

OK , op jullie vraag verwijder ik alles.
Voorstel voor nieuw item" Amnesty international en spoorwegen"
Woke doet zijn intrede.
Gegroet
DR-fan
Berichten: 535
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door DR-fan »

Ark schreef: 02 mei 2024, 18:08 @nighttrain, de reactie van Jan Olieslagers leek mij een duidelijk teken om dit niet nader te onderbouwen op deze site.
Elders is daar genoeg informatie over te vinden.
Misschien dan ook berichten weren die getuigen van vooroordelen ivm prestigeprojecten en een regionale bevolkingsgroep. Kwestie van consequent te zijn...

Jammer dat de censuurpolitie weer toeslaat. Ik vond de uitleg over wat er komt bij kijken om in Saoudi-Arabië te mogen werken best interessant. Dat geeft tenslotte wat meer inzicht in een land waarvan nauwelijks iets geweten is. Een recent artikel in Eisenbahn Kurier over het spoorwegnet daar was ook een eyeopener, inclusief de ervaringen van twee Duitse liefhebbers die daar op eigen houtje hebben rondgetrokken. Zonder enig probleem dan nog.
jan_olieslagers
Berichten: 3542
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door jan_olieslagers »

Ark schreef: 02 mei 2024, 18:08 @nighttrain, de reactie van Jan Olieslagers leek mij een duidelijk teken om dit niet nader te onderbouwen op deze site.
Elders is daar genoeg informatie over te vinden.
@Ark, eigenlijk had ik het eerder over uw eigen inbreng hoor! De informatie vanwege @nighttrain is grotendeels wel spoorgerelateerd. Dat hij dat in de marge ook wat vertelt over de concrete situatie ter plekke is minder storend dan gratuite commentaar vanwege een relatieve nieuwkomer.
Met mijn excuus als het bij sommigen anders overkwam.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Steven »

DR-fan schreef: 30 apr 2024, 13:08
jan_olieslagers schreef: 30 apr 2024, 11:02 ... en misschien ook een beetje als het zoveelste Arabische prestigeproject?
Iets wat wij natuurlijk niet kennen. Oh, wacht: Liège-Guillemins, Mons, Gent-St-Pieters :wink:
ik denk dat de budgetten van die stations in het niets verdwijnen als je ziet wat ze in die andere landen rechtzetten. Soms in omstandigheden die nog wat harder zijn dan in ons landje. Landen waar ze echte zandstormen kennen (en die dus vrij agressief zijn voor constructies/gebouwen) zullen wel hun regels hebben om dit te laten doorstaan.
Ark
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2023, 17:41

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Ark »

jan_olieslagers schreef: 03 mei 2024, 14:26
@Ark, eigenlijk had ik het eerder over uw eigen inbreng hoor! De informatie vanwege @nighttrain is grotendeels wel spoorgerelateerd. Dat hij dat in de marge ook wat vertelt over de concrete situatie ter plekke is minder storend dan gratuite commentaar vanwege een relatieve nieuwkomer.
Met mijn excuus als het bij sommigen anders overkwam.
Relatieve nieuwkomers worden dus geacht géén kernachtig en kort commentaar te leveren over een bredere context, waar elders gemakkelijk meer over te vinden is.
Dat stimuleert relatieve nieuwkomers wel om die status voor altijd te behouden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Haramain High Speed rail

Bericht door Steven »

Gelieve de groepsregels te respecteren ongeacht of iemand 5 of 5000 berichten gepost heeft mag dat geen verschil maken. Iedereen is hier welkom en ieders bijdrage moet gerespecteerd worden. Dus heren gelieve het bij het onderwerp te houden en niet beginnen met iets persoonlijk te maken.
Plaats reactie