dovaere schreef: ↑06 nov 2023, 11:10
rdv schreef: ↑06 nov 2023, 09:23
12 augustus 2024, dat is twee dienstregelingswijzigingen verder - je kan toch niet verwachten dat die treinen al in de systemen zitten
Ook bij de DB zou ik de uren met een korrel zout nemen - bij werken staan de definitieve uren soms maar een paar weken op voorhand in het systeem (en een paar kan je soms letterlijk nemen).
Jullie hebben niet goed gelezen. Ik schreef duidelijk dat die TER-treinen zelfs VOOR MORGEN niet aan te kopen zijn, zowel bij DB als bij NMBS.
Na wat zoeken blijkt enkel het laatste (grens)-TER-traject Metz-Luxemburg keihard te ontbreken bij de NMBS-planner om tickets te kopen:
https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Treintickets
Ook bij DB is het enkel dit traject waar geen tarief voor kan gegeven worden.
De NMBS-planner toont bij het inkorten van het zoektraject tot dat grenstraject dus niet de vele TER-treinen die daar rijden, maar alleen de TGV-treinen die ergens van in Frankrijk naar Luxemburg-stad rijden (al ben ik daar niets mee bij het zoeken naar treinen Basel-Luxemburg-Brussel).
Ook elders heb ik in het verleden al zo'n "sabotage" gezien bij het includeren van klassieke (grens)trajecten in reisplanners.
Nog eentje in dit rijtje.
Op 21 november ga ik van Gent naar Bonn. De ICEs rijden via Köln Ehrenfeld (vervanghalte) en de Südbrücke richting Frankfurt wegens werken. Bij DB krijg ik normaal deze treinen opvragen, maar NMBS Internationaal geeft enkel de EUR weer, zelfs al vraag ik expliciet een overstap in Köln-Ehrenfeld. Er is volgens de NMBS Internationaal maar één verbinding per dag met overstap in Ehrenfeld mogelijk (met EUR). Tussen Köln en Bonn worden enkel ICEs getoond (de selectie "enkel hogesnelheidstreinen" is uitgeschakeld). Ook tussen Brussel en Aken worden geen ICEs getoond.
Een deel van de treinen lijkt gewoon niet ingeladen te zijn.
Er komt wel een melding dat door werken de ICEs omgeleid worden via Ehrenfeld, en sommigen afgeschaft worden.
(Misschien beter om dit af te splitsen)?