Nachttreinen

260689
Berichten: 3367
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Ook dit weekend geen NJ naar Brussel en terug! NJ424 is met 2u20 RT vertrokken uit Wien.
trainlovertje
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

260689 schreef: 10 mei 2024, 23:43 Ook dit weekend geen NJ naar Brussel en terug! NJ424 is met 2u20 RT vertrokken uit Wien.
Doe daar maar een dik uur bij...
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Eerlijk gezegd vind ik de prestatie van OBB wel erg teleurstellend, dat had ik niet verwacht.
Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...
Theo
Groeten vanop de Heide
260689
Berichten: 3367
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

Dit loopt idd grondig de spuigaten uit!
Bijlagen
Screenshot_20240511-103415.png
Screenshot_20240511-103316.png
dovaere
Berichten: 326
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Nachttreinen

Bericht door dovaere »

dentheo schreef: 11 mei 2024, 10:24 ...Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...
Welk onderdeel bedoel je dan precies: de extra bestemming Berlijn, het nieuw traject om voortaan te koppelen met de Nightjet uit Parijs, de nood aan extra ligrijtuigen, het type daarvan in België of het gebruik van een Vectron-locomotief?
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nachttreinen

Bericht door dentheo »

Zij zullen zelf best weten welk deel van hun product "teveel" is voor de organisatie, het personeel en of het materieel.
Theo
Groeten vanop de Heide
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nachttreinen

Bericht door jan_olieslagers »

dentheo schreef: 11 mei 2024, 10:24 Eerlijk gezegd vind ik de prestatie van OBB wel erg teleurstellend, dat had ik niet verwacht.
Kan men niet beter eerlijk zijn en dat project een jaar of meer uitstellen, dit is zeker geen reclame voor nachttreinen...
Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 12:57 Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...
Het probleem ligt niet bij de spoorinfrastructuur hoor. De treinen vertrekken steevast (uuuren) te laat op hun startpunt door problemen met het rollend materieel, daar zit het probleem.
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nachttreinen

Bericht door jan_olieslagers »

Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
260689
Berichten: 3367
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nachttreinen

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef: 12 mei 2024, 14:24
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 12:57 Ik kan niet laten me af te vragen of OBB niet opzettelijk wat druk op de ketel zet door duidelijk te tonen dat het met de huidige infrastructuur niet werkt. Er is meer inzet en meer budget nodig vanwege de infrastructuurbeheerders. Met alleen maar uit te stellen zullen de bevoegde overheden nooit reden tot actie zien. Dat de reiziger daarbij "medeplichtig" wordt gemaakt is natuurlijk niet zo fraai...
Het probleem ligt niet bij de spoorinfrastructuur hoor. De treinen vertrekken steevast (uuuren) te laat op hun startpunt door problemen met het rollend materieel, daar zit het probleem.
Duitsland is 1 grote werf! Dat is niet te ontkennen. België kan er tegenwoordig ook wel goed van. Vooral in de verlengde weekend en vakanties. Zeker nu die niet meer gelijklopend zijn in België.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1827
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 14:37 Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.
In de voorbije weken bleek dat Nightjet verschillende defecte rijtuigen wekenlang liet rondslingeren, onder andere in Schaarbeek, Aachen-West, Darmstadt, Buchs,...

Het kan hun precies niet veel schelen dat ze met krapte zitten.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1827
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

260689 schreef: 12 mei 2024, 17:00 Duitsland is 1 grote werf! Dat is niet te ontkennen. België kan er tegenwoordig ook wel goed van. Vooral in de verlengde weekend en vakanties. Zeker nu die niet meer gelijklopend zijn in België.
Als een trein uren te laat uit Wenen vertrekt heeft dat niets te maken met werven in Duitsland.
trainlovertje
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Portbou schreef: 12 mei 2024, 20:49
jan_olieslagers schreef: 12 mei 2024, 14:37 Oei, dan moet ik @dentheo gelijk geven: er is thans een krapte van geschikt rollend materiaal, mits wat geduld zou dat moeten beteren.
In de voorbije weken bleek dat Nightjet verschillende defecte rijtuigen wekenlang liet rondslingeren, onder andere in Schaarbeek, Aachen-West, Darmstadt, Buchs,...

Het kan hun precies niet veel schelen dat ze met krapte zitten.
Ik denk niet dat het van niet willen is, maar van niet kunnen. In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1827
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door Portbou »

trainlovertje schreef: 13 mei 2024, 00:31 In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Dat klopt allemaal wel maar ik zie het verband niet met Nightjet. Die worden toch niet in Duitsland onderhouden ?
trainlovertje
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachttreinen

Bericht door trainlovertje »

Portbou schreef: 14 mei 2024, 01:14
trainlovertje schreef: 13 mei 2024, 00:31 In een substantieel deel van de onderhoudplaatsen voor rollend materieel in Duitsland is duidelijk dat er een tekort is aan mankracht om al het werk gedaan te krijgen, waardoor op sommige regionale spoorlijnen vervangbussen moeten worden ingezet door defecte treinstellen. Ook wisselstukken bekomen lijkt een groter probleem dan vroeger, waarschijnlijk mede door de Rusland-Oekraïne-oorlog.
Dat klopt allemaal wel maar ik zie het verband niet met Nightjet. Die worden toch niet in Duitsland onderhouden ?
Niet al het onderhoud aan NJ-rijtuigen gebeurt in Oostenrijk, ook in Duitsland en Zwitserland geloof ik. In Oostenrijk heb ik overigens ook al van gelijkaardige problematiek gehoord zoals ik hogerop beschreef over de Duitse werkplaatsen.
Plaats reactie