Fyra

Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

Je hebt maar zes minuten om van het niveau min twee naar niveau plus één te gaan (kan dit?)
dit kan zeker, jaren geleden had ik wel geteld 3min om over te stappen van de IR naar L, ook van -2 naar +1. De enigste keren dat ik mijn trein miste was de eerste keer dat ik even moest zoeken en andere keren nam ik de brecht shuttle en aan luchtbal eraf en zo had alsnog de L trein naar Noorderdokken :). Het is wel lopen maar zeker doenbaar :).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

- De V250 is een schommelboot, erger dan VIRM. De trein wiegt de hele tijd en in de Groene Hart-tunnel is dit nog erger
- De airco is vrij luidruchtig aanwezig (vooral merkbaar bij stilstand)
- Er trillen allerlei zaken
- Sensors werken nog steeds slecht
- De automatische omroep klinkt zeer mechanisch (veel pauzes tussen zinsdelen), het is overduidelijk dat de buitenlandse talen niet zijn ingesproken door een native speaker en men heeft niet eens de moeite genomen om plaatsnamen zoals "Antwerpen Centraal" te vertalen of zelfs maar met de juiste tongval uit te spreken.
- Het plaatsbepalingsysteem is inaccuraat: bij het binnenrijden van de Brusselse NZV was de lichtkrant er nog steeds van overtuigd dat het volgende station Antwerpen Centraal zou zijn. Na het wegrijden van Brussel Centraal kwam het systeem ineens tot leven en werd omgeroepen dat het volgende station... Brussel Centraal zou zijn. De train manager corrigeerde dit vervolgens vrij snel.
- Het zitcomfort is het beste te vergelijken met een SLT - dit geldt ook voor de 1e klas. De oude VIRM die ik eerder vandaag had zat vele malen comfortabeler dan de V250.

Al met al, mijn eindoordeel: wat is dit voor rommel?
Italiaanse troep. :D

Twee weken geleden vroeg ik mij al af of ze die krengen niet ondertussen beter naar de sloop konden brengen, daar zat maar geen schot in. Tot mijn verbazing begonnen ze echt te rijden op 9 december... Vreselijk. :(
En dat kutverhaal van die kinderziektes is ook maar om een leek wat wijs te maken. Na zoveel jaar testen, en opnieuw testen, kan dit niet meer. En nog iets waar ik aan denk, aan die rotbek die eraan zit... Als dat nu zwaar begint te sneeuwen,
Dan zitten daar hopen sneew in die snavel, da wil ik toch wel eens zien, want daar hebben ze vast en zeker nog niet op getest.

En dan nog iets, weet iemand van julie waarom die handtekening van Pininfarina er niet (meer) op staat op die trein ?

Ik rijd zelf met een Fiat, maar ook hier zal het deze keer de laatste zijn, allemaal defecten, vooral electronica, maar ook mechanisch belachelijk veel kosten al gehad. Mijn auto is van 2005, ne Fiat Stylo, nu werkt de ventilator weer niet, moet heel het dashbord voor afgebroken worden.. Echt ik heb het bekeken met die italiaanse brol. Mooi van buiten rot van binnen.

Ansaldo Breda gaat binnenkort de ETR1000 bouwen voor de Italiaanse spoorwegen, maar hier gaat Bombardier een grote hand in hebben. Daar hoeven we dan geen tekeningetje van te maken dat dit wel een goed product gaat zijn. Jammer voor die FYRA, maar ik voorzie nog meer mankementen, echt wel. Trouwens ik vind die trein voorbijgestreefd, met max 250 km/uur op de teller. Hoeveel keer haalt die trein de 250 op het hele traject? Wat is de gemiddelde snelheid van dat ondng ?
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 11 dec 2012, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1829
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door Portbou »

Het antwoord volgens een snapshot in FBCL: geen reizigers toegelaten tussen FBCL en FBMZ. Rijzigers trouwens ook niet, maar ja.
Jongens toch, hoe is het mogelijk dat men bij NMBS zo'n kanjer van een spelfout niet opmerkt...
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Fyra.

Bericht door KB »

Portbou schreef:
Het antwoord volgens een snapshot in FBCL: geen reizigers toegelaten tussen FBCL en FBMZ. Rijzigers trouwens ook niet, maar ja.
Jongens toch, hoe is het mogelijk dat men bij NMBS zo'n kanjer van een spelfout niet opmerkt...
Omdat mensen vaak gewoon lezen wat ze denken dat er staat.
L'union fait la force.
kuba.g

Re: Fyra.

Bericht door kuba.g »

Ik vind dat Nederlandstalige reizigers dan mogen instappen
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

jotie schreef:
MIVB-reiziger schreef:Tiens, weet iemand wat er eigenlijk voorzien is voor een trip Brussel-Zuid - Brussel-Centraal met de Fyra? In de productfiches wordt voor binnenlandse reizen enkel uitgegaan van Brussel - Antwerpen. Mag je met een vervoerbewijs geldig in de zone Brussel gewoon de Fyra nemen?
Het antwoord volgens een snapshot in FBCL: geen reizigers toegelaten tussen FBCL en FBMZ. Rijzigers trouwens ook niet, maar ja.
En waar baseren ze zich op? Wat zijn de precieze bepalingen?
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

4de dag op rij:


Fyra staat opnieuw stil


De Fyra die vanochtend om 7.41 uur in Amsterdam vertrok naar Brussel, kan door een defect aan het materieel niet verder rijden dan Rotterdam.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... stil.dhtml


hoogste tijd dat NMBS de gewone Benelux opnieuw invoert...
AlexNL
Berichten: 2192
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Het gaat heel lekker vanochtend:
  • Fyra 9216 (07:41 Amsterdam - 09:42 Brussel-Zuid) - opgeheven te Rotterdam ivm een veiligheidsstoring met de deuren, reizigers stappen over op 9220
  • Fyra 9220 (08:41 Amsterdam - 10:42 Brussel-Zuid) - onderweg defect gegaan. Wijkt uit naar Breda, reizigers worden met een bus verder vervoerd naar Antwerpen
  • Fyra 9221 (Brussel-Zuid 11:16 - Amsterdam 13:17) rijdt niet vanwege de defecte 9220
  • Fyra 9209 (Brussel-Zuid 08:16 - Amsterdam 10:17) heeft +55 gekregen tussen Antwerpen en Rotterdam door een defect, en heeft binnenlands treinverkeer op de HSL in Nederland gehinderd
  • Fyra 9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

Tja, het was te voorspellen natuurlijk: treinstellen waarvan we de laatste jaren al allerhande fratsen gehoord hebben, slechts een paar beschikbaar, amper operationale tests gedaan op langere afstand, en nu plots bijna van de ene dag op de andere volledige diensten tussen Brussel en Amsterdam verzekeren. Geen al te beste ingrediënten voor een goed recept.
AlexNL
Berichten: 2192
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Het defect van de 9209 zou niet komen door de trein zelf, maar door een aanrijding met een buizerd.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

http://somda.nl/forum/12766/p424614/
RoelZ1:
Huidig gebruik van het materieel:
Trein 1: omloop, actieve dienst
Trein 2: omloop, actieve dienst
Trein 3: omloop, actieve dienst
Trein 4: reserve Amsterdam
Trein 5: reserve Brussel
Trein 6: onderhoud
Trein 7: onderhoud
--
Kort (aan het perron) keren te Amsterdam Centraal.
2 Fyra's stuk en de derde met grote vertraging. Hmmz...
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Fyra.

Bericht door rdv »

NS & B-Europe voor 09/12/12
"We moeten de oude BeNeLux-trein dringend vervangen door nieuwe treinen. De oude treinen zijn versleten en onbetrouwbaar en daardoor zijn er zoveel vertragingen"

NS & B-Europe na 09/12/12
"De Fyra-treinen zijn splinternieuw en daarom niet zo betrouwbaar. Ze hebben kinderziektes en daardoor wat vertragingen. We konden de treinen niet op voorhand testen want het zijn nieuwe treinen die nergens anders rijden"

Mail van B-Europe klantendienst
"U verwijst naar de lokale Nederlandse trein die al een tijdje tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt, en ook met de naam Fyra door het leven gaat. Laat me u hieromtrent geruststellen. De treinstellen die voor de internationale Fyra aangekocht werden, zijn splinternieuw, en hebben niets te maken met voornoemde lokale stellen."

Mocht ik zoveel liegen op het werk dan de NS&B-Europe klantendiensten, ik zou snel buiten liggen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

AlexNL schreef:Het defect van de 9209 zou niet komen door de trein zelf, maar door een aanrijding met een buizerd.
Is er daardoor een probleem? Een aanrijding met een wagen, OK, maar een vogel? Dit zou toch niet mogen. Ik vraag mij af of een Rood Klassiekske daar hinder zou van ondervinden.
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Fyra.

Bericht door rdv »

Fyra vergelijkt zich graag met de luchtvaart, waar een bird strike onmiddellijk gevolgd moet worden door een noodlanding. :lol:
(Buizerd had zin in lekker vogelbekdier :wink: )
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

Maar nee de stofzuigerzak zat plots vol door die buizerd, en zodoende moest die terplaatse vervangen worden, ha,haaaaaa... of verslikt in dat ding. de ene lulpraat na de andere met die trein.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie