Pagina 35 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 09 feb 2017, 21:08
door am62
Stijn91 schreef:In het weekend van Carnaval Aalst (25&26 februari) werken aan de spoorstaven en dwarsliggers tussen Geraardsbergen en Denderleeuw wetende dat dat weekend 2 Desiro's makkelijk vol zouden zitten, ik weet niet wie die planning doet van die werken maar het is een heel ongelukkige keuze.
Idem voor het weekend dat de Ronde Van Vlaanderen doorgaat.... geen treinverkeer ! Allen op de fiets zeker ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 feb 2017, 23:31
door Papanero
Asterix,
Dit weekend is er trouwens een totale lijnonderbreking op de lijn 28 tussen vertakking Laken en Brussel-Zuid. De stopper reeks 3850 FBMZ-FDR rijdt niet verder dan Jette.
Goed dat je het zegt want ik wist van niks. Ik ben donderdagochtend vertrokken van Thurn & Taxis, en donderdagavond daar teruggekomen, maar totaal geen info gezien over een onderbreking in het weekend !
Op de website worden er gewoon geen treinen vermeld voor zondag, maar niks uitleg !
2017-02-12 T&T.JPG
2017-02-12 T&T.JPG (47.7 KiB) 8124 keer bekeken
Wanneer gaan ze bij de NMBS eens een minimum aan klantvriendelijkheid leren ?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 feb 2017, 23:12
door Asterix
Wie graag nog eens de slijptrein aan het werk ziet, morgennacht (nacht van donderdag op vrijdag) rijdt hij op de lijn 50. Voorzien te Gent-Sint-Pieters om 23.50u, te Aalst om 02u en te Jette om 04u.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 22:48
door trainlovertje
Daarstraks zag ik dat men in de NZV bezig was met stenen muren te bouwen in de openingen tussen de verschillende kokers. Men wil die dus van elkaar scheiden. Wat is het nut hiervan? Ik vind het namelijk jammer dat je binnenkort gewoon geen zicht meer gaat hebben op de overige sporen... Toch niet omwille van het toenemend aantal spoorlopers?

Hint aan moderatoren: misschien best het gedeelte over het weekend van de buitendienststelling van de NZV in een ander topic onderbrengen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 25 feb 2017, 23:06
door Asterix
trainlovertje schreef:Daarstraks zag ik dat men in de NZV bezig was met stenen muren te bouwen in de openingen tussen de verschillende kokers. Men wil die dus van elkaar scheiden. Wat is het nut hiervan? Ik vind het namelijk jammer dat je binnenkort gewoon geen zicht meer gaat hebben op de overige sporen... Toch niet omwille van het toenemend aantal spoorlopers?
Compartimentering en brandveiliger maken van de tunnel.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 mar 2017, 11:32
door trainlovertje
Gisteren ben ik na lange tijd nog eens van Brussel naar Luxemburg (en terug) gereden, ook om eens te kijken hoe het staat met de hernieuwingswerken aan lijn 162.
Een vraagje voor experts: de bocht van Bois d'Ausse (bij Assesse) zou verlengd en licht verplaatst worden zodat die met 160 km/h zou bereden kunnen worden. Volgens de website van Infrabel zou deze klaar moeten zijn (https://www.infrabel.be/fr/riverains/co ... erroviaire), al lijkt het daar niet op. Momenteel liggen in die bocht drie sporen, en op één van die sporen stond een Desrio (de L-trein Namen - Sart-Bernard vermoedelijk, die daar kop maakt om terug te keren naar Namen). Zal daar dan echt een derde spoor blijven liggen of is die bocht helemaal nog niet afgewerkt? Wordt er trouwens al ergens een jaar vermeld waarin de hele lijn 162 klaar zou moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat dat nog wel even gaat duren...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 mar 2017, 12:38
door Steven
Dat derde spoor blijft er liggen en vervangt de andere wijksporen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 mar 2017, 13:23
door Shrek
Die bocht is helemaal klaar. De hoofdsporen hebben een nieuwe ligging gekregen, het 3e spoor volgt het oude traject.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 mar 2017, 14:06
door trainlovertje
Ahzo, ik dacht dus dat dat spoor nog opgebroken moest worden, omdat daar nog zoveel werkgerief rondom ligt. Wel wordt die bocht momenteel nog maar over één spoor bereden, omdat men nog aan het werk is in het de buurt van station Courrière. De L-trein zou dus vanaf de zomer opnieuw door kunnen rijden tot Ciney, maar zal dat ook het geval zijn of gaat men wachten tot de dienstregeling een update krijgt in december?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 27 mar 2017, 10:30
door Asterix
Enig idee waarom de driehoek tussen de lijnen 50, 28 en 36N werd geruimd tussen Brussel-Noord en Schaarbeek? Heeft men opeens geld gevonden om aan de fly-over van lijn 50 te beginnen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 05 apr 2017, 19:55
door Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 01:10
door Asterix
Eind juni wordt er vanwege besparingen definitief een spoor uitgebroken tussen Y. Zennebrug en het stuk voorbij de inritten van Schaarbeek-Vorming op de lijn 28 (wordt verderop lijn 26A). Dienst op enkel spoor dus op een deel van het traject tussen Vilvoorde en Y. Zennebrug. De mannen van de HKM's zullen nog wat meer groen lachen...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 17:35
door trainlovertje
Asterix schreef:Eind juni wordt er vanwege besparingen definitief een spoor uitgebroken tussen Y. Zennebrug en het stuk voorbij de inritten van Schaarbeek-Vorming op de lijn 28 (wordt verderop lijn 26A). Dienst op enkel spoor dus op een deel van het traject tussen Vilvoorde en Y. Zennebrug. De mannen van de HKM's zullen nog wat meer groen lachen...
Maakt dat veel verschil dan? Hoeveel treinen per dag rijden er ongeveer over lijn 26A en die bocht van lijn 28? En is het niet zo dat 1 van die beide sporen al lang ligt te roesten? Of is dat enkel het geval voor het eerste stuk dat langs lijn 36N ligt?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 19:45
door groentje
Ik vraag me vooral af hoeveel ze denken te zullen besparen met een spoor uit te breken van ocharme een paar km... En zou het toeval zijn dat het pas na de onderbreking van de NZV zal zijn? Ik dacht dat ze de treinen dan langs daar wilden sturen... Het is vooral weer een stukje robuustheid die hiermee wordt uitgebroken, iets waar vooral de vervoerders en dispatching problemen mee zullen hebben...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 20:28
door Asterix
trainlovertje schreef: Maakt dat veel verschil dan? Hoeveel treinen per dag rijden er ongeveer over lijn 26A en die bocht van lijn 28? En is het niet zo dat 1 van die beide sporen al lang ligt te roesten? Of is dat enkel het geval voor het eerste stuk dat langs lijn 36N ligt?
Ik zou niet weten welk spoor er zou liggen te roesten. Het is een dubbelspoorlijn die in beide richtingen druk wordt bereden door goederenverkeer tussen Antwerpen en de lijnen 96 en 124. Ook wel werktreinen van TUC en leeg materieel tussen Brussel en Antwerpen. Echt allemaal verkeer dat vaak niet strak volgens een rijpad rijdt en dus zeker nog meer vertraging zal maken.