Pagina 100 van 101

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 apr 2024, 13:26
door TKR
Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 apr 2024, 14:29
door dentheo
Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 14 apr 2024, 19:06
door Kevin
dovaere schreef: 14 apr 2024, 11:08
Kevin schreef: 13 apr 2024, 20:44
Knipex schreef: 15 mar 2024, 20:45
Zal dan wel deze maand gebeuren met al die werken in Aalter.
Het nieuwe stuk is vandaag in dienst gekomen.
Bedankt.
Klopt het dat dat derde (en vierde) spoor officieel spoorlijn 50D heet, voor het volledige stuk Gent, tot Oostkamp of Brugge? Of is de naam 50A/6 nog in gebruik rond Landegem?
Y-Assels - Landegem is 50D, Y-Bellem - Brugge rooster E is 50D(1)

Y-Assels - Gent is nog steeds 50A/6

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 apr 2024, 09:15
door Reuel
Kevin schreef: 13 apr 2024, 20:44 Het nieuwe stuk is vandaag in dienst gekomen.
Bedankt! Wat gewandeld daar in de buurt dit weekend, en ik had het ook al willen merken.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 apr 2024, 12:07
door Tim
dentheo schreef: 14 apr 2024, 14:29 Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 apr 2024, 15:58
door Y Tivoli
TKR schreef: 14 apr 2024, 13:26 Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)
Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.

Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 15 apr 2024, 22:05
door Kevin
Y Tivoli schreef: 15 apr 2024, 15:58
TKR schreef: 14 apr 2024, 13:26 Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)
Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.

Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?
De oude wissel verbindingen in Oostkamp en Beernem zijn inderdaad weg. Snelheid is 140 geworden sinds de nieuwe seinen. (buiten L50A tussen Landegem en Assels)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 apr 2024, 23:27
door Knipex
Perron 1 in Beernem is ook in dienst. Dat is richting Gent.
Richting Brugge stoppen de treinen nog steeds op perron 3.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 20 apr 2024, 20:06
door TKR
Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.

Ik heb OSM aangepast voor het stukje Grens - Roosendaal op basis van deze comment. (dus geen ETCS en TBL zoals er stond, maar wel Memor)
Waar ETCS/Memor/ATB begint en eindigt zal niet heel correct zijn aangezien ik daar geen zicht op heb, maar het zal alleszins wel correcter zijn dan wat er voorheen stond.

Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 21 apr 2024, 20:37
door AlexNL
TKR schreef: 20 apr 2024, 20:06 Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
Er ligt ATB-EG tot de grens.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 21 apr 2024, 21:09
door TKR
AlexNL schreef: 21 apr 2024, 20:37
TKR schreef: 20 apr 2024, 20:06 Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
Er ligt ATB-EG tot de grens.
Op basis van dat stukje tekst denk ik dat de huidige situatie op ORM wel klopt:
-ETCS en Memor op een stukje Nederlandse bodem
-ATB tot net voorbij Eijsden. (of ATB ook echt letterlijk tot aan de grens loopt durf ik niet echt te zeggen op basis van dit, wat zou het nut zijn? Tot Eijsden is ver genoeg)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 apr 2024, 14:11
door Steven
Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 apr 2024, 14:16
door TKR
Steven schreef: 22 apr 2024, 14:11 Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
Als je het over het grensbaanvak bij Maastricht hebt, dan klopt de data op OSM dus. :)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 apr 2024, 14:35
door Steven
TKR schreef: 22 apr 2024, 14:16
Steven schreef: 22 apr 2024, 14:11 Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
Als je het over het grensbaanvak bij Maastricht hebt, dan klopt de data op OSM dus. :)
Ja sorry dat wou ik dus zeggen, vergeten vermelden dat ik het daar over had.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 22 apr 2024, 15:09
door Tim
ov_wijzer schreef: 09 apr 2024, 21:52Het gaat na jaren dan toch eindelijk gebeuren, vanaf 21 April zouden beide sporen vanaf Kallo tot aan Y.Melsele weer in dienst moeten komen.....
Beter laat dan nooit maar beide sporen zijn eindelijk weer in dienst!