Shrek schreef: ↑26 dec 2021, 18:41
Om nog maar te zwijgen van de definitie van kleine beweging, rit op zicht, overschrijdingsformaliteiten,... Daar zit zo'n enorm verschil op tussen de landen dat je dat niet op enkele jaren gelijkgetrokken krijgt.
Kleine beweging: ik denk dat die term niet meegenomen gaat worden bij ERMTS, is trouwens een uitvinding van Ir. Marien uit 1978
Rit op zicht : bestaat bij vele operatoren en IM "on sight modus of OS" voor ERMTS
Overschrijdingsdocumenten ,: dit zijn level 4 documents dat is ook niet het grootste probleem, veel zullen het er niet meer zijn gezien de technische overbreng mogelijkheden van documenten/bevelen tussen drivers cab en control center.
Dan moeten ze de Belgische bestuurders ook engelse les geven als ik de volgende afkortingen zie op de boorduitrusting (DMI) volgens NMBS technics....
Stand-By modus (SB)
Staff Responsible modus (SR)
Full Supervision modus (FS)
On Sight modus (OS)
TRIP modus (TR)
Post Trip modus (PT)
Shunting modus (Sm)
Non-Leading modus (NL)
Modus Sleeping (SL)
Modus System Failure (SF)
maar zoals ik altijd zeg "stilstaan is achter uitgaan",we zullen zien......maar dat er een mentaliteits switch moet gebeuren bij de NMBS is een feit...ook in deze materie.
Prettige avond doeiii