Pagina 5 van 5

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 23 sep 2023, 16:50
door LML
joverwimp schreef: 23 sep 2023, 15:31
LML schreef: 27 apr 2023, 10:43 Dat zou nog steeds juni '23 zijn. Vraag me niet welk materieel er vanaf dan hier komt te bollen, dat weet ik helaas niet... :)
Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.



Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 23 sep 2023, 17:50
door trainlovertje
LML schreef: 23 sep 2023, 16:50
joverwimp schreef: 23 sep 2023, 15:31
LML schreef: 27 apr 2023, 10:43 Dat zou nog steeds juni '23 zijn. Vraag me niet welk materieel er vanaf dan hier komt te bollen, dat weet ik helaas niet... :)
Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.



Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...
Volgens mij is het omgekeerd: omwille van bovenstaande reden is de tankinstallatie in Mol opnieuw gekeurd.

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 02 jun 2024, 11:51
door Knipex
Gisteren reed L 4418 van Mol naar Hasselt
en de rit terug naar Mol met 1 stel MS08 en niet met een MW41.

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 02 jun 2024, 12:22
door 260689
Knipex schreef: 02 jun 2024, 11:51 Gisteren reed L 4418 van Mol naar Hasselt
en de rit terug naar Mol met 1 stel MS08 en niet met een MW41.
In het weekend rijden ze meer en meer met de DESIRO ipv MW41.

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 02 jun 2024, 15:04
door LML
Ideaal elektrisch materieel voor deze L-dienst. En langs de andere kant wordt er eindelijk wat meer elektrisch gereden op deze lijn...

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 02 jun 2024, 20:26
door maarten
Ik had gisteren L 4314 met 3x MW 41 en L 4315 met 3x MS08 waarvan de voorste als L 4415 naar Hasselt ging. Waarschijnlijk was dat dezelfde compositie die L 4418 reed.
In Mol (geloof ik) stond een stam M5 met een zeer beschilderde 27 te wachten op inzet.

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 02 jun 2024, 23:51
door LML
In Mol staan er in het weekend telkens 2 stammen met 7 M5-rijtuigen. Die rijden op werkdagen. De Eloc 21 of 27 die eraan hangen, zien er erbarmelijk uit. Een schande...

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 03 jun 2024, 02:27
door jan_olieslagers
Is Mol dan standplaats voor TB en voor TBG?

Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt

Geplaatst: 03 jun 2024, 07:52
door 260689
jan_olieslagers schreef: 03 jun 2024, 02:27 Is Mol dan standplaats voor TB en voor TBG?
Dat klopt!