Asterix schreef:Die heb ik eerder al geopperd. Ik besef dat zoiets veel geld zal kosten maar het is nu eenmaal aan de firma om haar verantwoordelijkheid op te nemen ten overstaan van haar reizigers. Dit is immers een spelletje dat nog zeker 2 jaar zal duren.
Dat geld (grootteorde 10M€) is er absoluut niet. Dus moet je die miljoenen elders gaan besparen waar ze nog veel meer impact zullen hebben.
Je zou kunnen opteren voor: nog minder operatoren in de seinhuizen aannemen dan nu gepland? Nog meer wissels wegdoen? Lijnen sluiten?
Ik denk dat, eender hoe je het draait of keert, deze oplossing het minste hinder voor de reizigers oplevert.
Asterix schreef:Die heb ik eerder al geopperd. Ik besef dat zoiets veel geld zal kosten maar het is nu eenmaal aan de firma om haar verantwoordelijkheid op te nemen ten overstaan van haar reizigers. Dit is immers een spelletje dat nog zeker 2 jaar zal duren.
Dat geld (grootteorde 10M€) is er absoluut niet. Dus moet je die miljoenen elders gaan besparen waar ze nog veel meer impact zullen hebben.
Je zou kunnen opteren voor: nog minder operatoren in de seinhuizen aannemen dan nu gepland? Nog meer wissels wegdoen? Lijnen sluiten?
Ik denk dat, eender hoe je het draait of keert, deze oplossing het minste hinder voor de reizigers oplevert.
Dat is jouw mening, maar niemand heeft die afweging gemaakt. Infrabel heeft gewoon de voor hem goedkoopste oplossing gekozen, zonder rekening te houden met iets anders.
Wat ik wel niet begrijp, in de grote dienstregelingwijziging een jaar geleden werde expliciet gezegd dat ze rekening hield met alle grote werken de volgende jaren, en dat daardoor sommige rijtijden wat uitgerokken waren. Blijkbaar dan toch niet zo goed rekening gehouden daarmee?
Dis is uiteindelijk nog maar eens een bewijs dat er bij de nmbs vooral gedacht wordt aan interne oplossingen en niet aan oplossingen voor de reizigers. Een omgeleide trein wordt al snel een legere trein.
Eimai schreef:Wat ik wel niet begrijp, in de grote dienstregelingwijziging een jaar geleden werde expliciet gezegd dat ze rekening hield met alle grote werken de volgende jaren, en dat daardoor sommige rijtijden wat uitgerokken waren. Blijkbaar dan toch niet zo goed rekening gehouden daarmee?
Inderdaad, dat begrijp ik ook niet.
Het fenomeen was niet te voorkomen, maar zeker wel te voorspellen. Hopelijk wordt er toch eens gekeken hoe het zo ver is kunnen komen.
Steven schreef:zo veel langer is de route niet, maar wel veel trager.
Denderleeuw - BrusselZuid is 25 km via L50A, 34 km via L50+L28. Dus toch 30% langer, en idd veel trager. Tussen Jette en de afsplitsing naar L28 zit je ook niet met zoveel reservecapaciteit, en de omgeleide treinen rijden snel vlak achter de S-treinen op L50. Je hebt wellicht ook toegang tot minder perrons in FBMZ vanop L28 (zeker nu dat perron 3 tem 6 onder verhoogde veiligheid staan). Je zit toch al snel met +10 als je rond moet. Dus zou je als reiziger met een overstap 20' moeten rekenen om zeker je aansluiting te kunnen halen.
Steven schreef:zo veel langer is de route niet, maar wel veel trager.
Denderleeuw - BrusselZuid is 25 km via L50A, 34 km via L50+L28. Dus toch 30% langer, en idd veel trager. Tussen Jette en de afsplitsing naar L28 zit je ook niet met zoveel reservecapaciteit, en de omgeleide treinen rijden snel vlak achter de S-treinen op L50. Je hebt wellicht ook toegang tot minder perrons in FBMZ vanop L28 (zeker nu dat perron 3 tem 6 onder verhoogde veiligheid staan). Je zit toch al snel met +10 als je rond moet. Dus zou je als reiziger met een overstap 20' moeten rekenen om zeker je aansluiting te kunnen halen.
Tenzij ze de treinen de NZV in de andere richting laten nemen. Zeker voor enkele P-treinen zou dat moeten lukken.
Steven schreef:zo veel langer is de route niet, maar wel veel trager.
Denderleeuw - BrusselZuid is 25 km via L50A, 34 km via L50+L28. Dus toch 30% langer, en idd veel trager. Tussen Jette en de afsplitsing naar L28 zit je ook niet met zoveel reservecapaciteit, en de omgeleide treinen rijden snel vlak achter de S-treinen op L50. Je hebt wellicht ook toegang tot minder perrons in FBMZ vanop L28 (zeker nu dat perron 3 tem 6 onder verhoogde veiligheid staan). Je zit toch al snel met +10 als je rond moet. Dus zou je als reiziger met een overstap 20' moeten rekenen om zeker je aansluiting te kunnen halen.
Tenzij ze de treinen de NZV in de andere richting laten nemen. Zeker voor enkele P-treinen zou dat moeten lukken.
Als de drgl wordt aangepast kan dat een oplossing zijn natuurlijk (als er nog plaats is, zowel op L0 als op L50), maar als die oplossing ad-hoc wordt toegepast, is het vooral voor mensen die naar BruZ moeten (EUR, THA, TGV) een probleem. Voor Noord zal er geen vertraging zijn.
rdv schreef:
Als de drgl wordt aangepast kan dat een oplossing zijn natuurlijk (als er nog plaats is, zowel op L0 als op L50), maar als die oplossing ad-hoc wordt toegepast, is het vooral voor mensen die naar BruZ moeten (EUR, THA, TGV) een probleem. Voor Noord zal er geen vertraging zijn.
Op P-treinen zitten doorgaans in verhouding vooral pendelaars, dus die aansluitingen in FBMZ zijn dan niet zo erg.
Maar voor een deel van de reizigers zal er natuurlijk altijd vertraging zijn, wat een jammere zaak is.
Eimai schreef:Wat ik wel niet begrijp, in de grote dienstregelingwijziging een jaar geleden werde expliciet gezegd dat ze rekening hield met alle grote werken de volgende jaren, en dat daardoor sommige rijtijden wat uitgerokken waren. Blijkbaar dan toch niet zo goed rekening gehouden daarmee?
En heeft men niet de rittijden verkort tussen Gent en Brussel op 1 februari?
(Waarbij het me een raadsel is waarom men hiervoor wel tussentijds de drgl kan wijzigen en voor de opening van de Schuman-Josaphat niet).
Eimai schreef:Wat ik wel niet begrijp, in de grote dienstregelingwijziging een jaar geleden werde expliciet gezegd dat ze rekening hield met alle grote werken de volgende jaren, en dat daardoor sommige rijtijden wat uitgerokken waren. Blijkbaar dan toch niet zo goed rekening gehouden daarmee?
En heeft men niet de rittijden verkort tussen Gent en Brussel op 1 februari?
(Waarbij het me een raadsel is waarom men hiervoor wel tussentijds de drgl kan wijzigen en voor de opening van de Schuman-Josaphat niet).
Voor Shuman-Josaphat wordt er toch wel tussentijds gewijzigd? (De enige normale wijzigingen zijn half juni en half december)
Eimai schreef:Wat ik wel niet begrijp, in de grote dienstregelingwijziging een jaar geleden werde expliciet gezegd dat ze rekening hield met alle grote werken de volgende jaren, en dat daardoor sommige rijtijden wat uitgerokken waren. Blijkbaar dan toch niet zo goed rekening gehouden daarmee?
En heeft men niet de rittijden verkort tussen Gent en Brussel op 1 februari?
(Waarbij het me een raadsel is waarom men hiervoor wel tussentijds de drgl kan wijzigen en voor de opening van de Schuman-Josaphat niet).
Voor Shuman-Josaphat wordt er toch wel tussentijds gewijzigd? (De enige normale wijzigingen zijn half juni en half december)
Ik verwijs naar de Infrabel-communicatie, die stelt dat de eerstvolgende aanpassing drgl pas op 09/04 mogelijk was:
Het gerucht doet de ronde dat men dra zal beginnen met de secties aan het uiteinde, kant FBMZ, terug aan te passen. Kwestie van meer verkeer toe te laten.
Dat zie ik praktisch niet zo goed zitten ? Hoe moet ik me dat voorstellen ?
Laatste sectie 90kmh en korter, voorlaatste 120kmh en korter ?
Maar heb je daarmee al 1500m gewonnen voor een bijkomende sectie ?
Hoe lang zijn sectie van 90kmh en 120kmh ?