Over welke loc hebt U het,kan u een schema leveren of ander document die dit aantoont.maarten schreef: ↑22 sep 2023, 09:26We hadden het over de situatie dat de lok stil staat, dan hoeft de transmissie niet gevuld te zijn. Uiteraard wordt die gevuld zodra je vermogen nodig hebt. Bij de oudere duitse dieselloks met hydraulische aandrijving heb je daar zelfs een of twee rijstanden voor en een meldlamp die laat zien wanneer de transmissie gevuld is en je dus vermogen kunt opschakelen.jan_olieslagers schreef: ↑21 sep 2023, 15:14 @maarten: Maar met niets erin gaat de trein niet zo best rijden.
terug vindt ik het jammer dat ik een document als documentatie meelever en het niiet bekeken is geworden betreffend het werkingsprinciepe van de VOITH.Waarover spreeekt U ? Hoe ziet U dat in de praktijk die "vulling" enz...Wat is een "gevulde transmissie"/"lege transmissie"? hoe stelt u zich dat voor?Welke tijd voor uw "vullen" Waaruit/waarin?
Hebt U al zo een VOITH in de realiteit gezien? Ingebouwd in een Loc? Een schema is nog iets anders dan de realiteit.
Hebt U er met gereden om de gewaarwording en geluiden te kennen van een Hydraulische transmissie?
Ook die Type 84/85/72 hadden 2 rijstanden,maar die werden ingesteld door de "keerkoppeling " 30 of 50. wat is uw definitie "rijstand"??
Die keeerkoppeling was aangedrven door het tweede deel van de "hydraulische transmissie" in feite na de "versnellingsbak die erin zat (afhankelijk van de snelheid der schoepen"
Daarop zou ook eens graag antwoorden hebben.