Interessant artikel over nut en actueel gebruik nieuwe spoorring rond Antwerpen in Today's Railway May 2015.
Ongeveer helft van de goederentreinen gebruiken nieuwe verbinding.
Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
De helft van welke goederentreinen?dentheo schreef:Interessant artikel over nut en actueel gebruik nieuwe spoorring rond Antwerpen in Today's Railway May 2015.
Ongeveer helft van de goederentreinen gebruiken nieuwe verbinding.
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
onder de Schelde in Antwerpen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Vreemd, volgens mijn info rijden er 3x meer goederentreinen door de Liefkenshoekverbinding dan door de Kennedytunnel.dentheo schreef:onder de Schelde in Antwerpen...
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Zijn opname is de week van 13 maart 2015, toch niet zolang geleden. 171 antigoon, 163 Kennedy...waarvan 71 tijdens piektijden reizigers (07:00-20:00)
Hij haalt zelf ook aan dat er dus "ruimte" is voor optimalisatie.
Hij haalt zelf ook aan dat er dus "ruimte" is voor optimalisatie.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Het is wel zo dat er begin april een nieuwe dienstregeling is ingegaan. Daarmee zullen opnieuw enkele treinen van tunnel gewisseld zijn.
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Zou Infrabel niet standaard een rijpad via de Kennedy geven? Vorige week met extra trein 2X via Kennedy, morgen ook een extra en alweer via de Kennedy...
Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel
Voor extra treinen lijkt mij dat goed mogelijk, maar van de geplande gaat toch het overgrote deel langs de Antigoontunnel hoor.Tim schreef:Zou Infrabel niet standaard een rijpad via de Kennedy geven? Vorige week met extra trein 2X via Kennedy, morgen ook een extra en alweer via de Kennedy...