Betrouwbaarheid MS86
Betrouwbaarheid MS86
Dag allemaal,
Je hoort regelmatig (al dan niet terecht, daar spreek ik mij niet over uit) klagen over de betrouwbaarheid van het ouder rollend materieel van de NMBS (M5, varkensneus...).
Is dit bij de duikbrilletjes ook zo'n probleem?
Het lijkt mij dat deze niet zo vaak uitvallen? Zijn die dan technisch beter? Of lijkt dat alleen maar zo lichtjes beïnvloed door mijn voorliefde voor die stelletjes.
Je hoort regelmatig (al dan niet terecht, daar spreek ik mij niet over uit) klagen over de betrouwbaarheid van het ouder rollend materieel van de NMBS (M5, varkensneus...).
Is dit bij de duikbrilletjes ook zo'n probleem?
Het lijkt mij dat deze niet zo vaak uitvallen? Zijn die dan technisch beter? Of lijkt dat alleen maar zo lichtjes beïnvloed door mijn voorliefde voor die stelletjes.
Re: Betrouwbaarheid MS86
Ik zie daar alvast weinig over passeren. Vergeet niet dat de MS86 naar NMBS-normen nog niet stokoud is en vlot 5 tot 15 jaar jonger dan heel wat ander materieel dat nog rondrijdt en in sommige gevallen inderdaad minder betrouwbaar is. Van oud naar jong is het volgende nog (deels) in dienst en ouder dan de MS86: klassiekjes (MS66/MS73), MS75, M4, M5, MS80, HLE 27, HLE 21.
Re: Betrouwbaarheid MS86
Die stellen zijn vooral hoogst oncomfortabel en worden daarom zo weinig mogelijk ingezet (zie vakantie en weekend). Maar, buiten hun rampzalige gedrag bij bladval in de herfst, zijn ze technisch doorgaans wel in orde. Daar scoren ze inderdaad een stuk beter dan de MS75 of de M5.
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Betrouwbaarheid MS86
De MR86 is dan ook min of meer een thyristor-klassiekje met een andere kast.
Re: Betrouwbaarheid MS86
Dat ze vooral op de verbinding Leuven - Antwerpen zitten vind ik zeker niet slecht. Niet een al te lange rit op lijnen die maar 120km/h of 140km/h zijn. Ideaal om niet in de weg te rijden op lijnen van 160km/h.
Re: Betrouwbaarheid MS86
Heeft die dan geen remzand bij? Of helpt dat niet voldoende? Over comfortabel valt toch nog te discussiëren denk ik. Afgezien van hun groot gebrek aan toegankelijkheid voor rolstoelen ed, maar daar zit de leeftijd natuurlijk voor iets tussen.Shrek schreef: ↑06 nov 2023, 12:10 Die stellen zijn vooral hoogst oncomfortabel en worden daarom zo weinig mogelijk ingezet (zie vakantie en weekend). Maar, buiten hun rampzalige gedrag bij bladval in de herfst, zijn ze technisch doorgaans wel in orde. Daar scoren ze inderdaad een stuk beter dan de MS75 of de M5.
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Betrouwbaarheid MS86
Motorstellen hebben geen zanding hier.Stoomloc schreef: ↑06 nov 2023, 16:31Heeft die dan geen remzand bij? Of helpt dat niet voldoende? Over comfortabel valt toch nog te discussiëren denk ik. Afgezien van hun groot gebrek aan toegankelijkheid voor rolstoelen ed, maar daar zit de leeftijd natuurlijk voor iets tussen.Shrek schreef: ↑06 nov 2023, 12:10 Die stellen zijn vooral hoogst oncomfortabel en worden daarom zo weinig mogelijk ingezet (zie vakantie en weekend). Maar, buiten hun rampzalige gedrag bij bladval in de herfst, zijn ze technisch doorgaans wel in orde. Daar scoren ze inderdaad een stuk beter dan de MS75 of de M5.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Betrouwbaarheid MS86
Vanaf de electrificatie van lijn73 werden ze ingezet als toeristentrein van Antw. naar Depanne. Zalig….. NOT.
Re: Betrouwbaarheid MS86
Hoi,
Ik heb op lijn 35 nog liever een MS86 dan een lawaaierige rammelkar van het type Break waarin je nog niet eens een gesprek kan voeren...
Lukas
Ik heb op lijn 35 nog liever een MS86 dan een lawaaierige rammelkar van het type Break waarin je nog niet eens een gesprek kan voeren...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Betrouwbaarheid MS86
Heeft iemand enig idee waarom de 904 al meer dan 5 maanden stil staat? Laatste inzet 12/06....