Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

quote van mijn vriendin gisten toen we de IR Turnhout- Brussel namen (break)
Zo oud zijn die dingen toch nog niet, kvind dat goei treinen
Dietrich

Bericht door Dietrich »

In termen van wagens zijn dat oldtimers. 8) 27 jaar met uitzondering van het tussenrijtuig (16 jaar).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5294
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:In termen van wagens zijn dat oldtimers. 8) 27 jaar met uitzondering van het tussenrijtuig (16 jaar).
Toch niet helemaal akkoord: kijk maar eens naar het materieel dat ik nog gekend heb, en hoe lang die gereden hebben - ik kan er soms 5 jaar naast zitten, ik zou het wat grondiger moeten uitpluizen:

GCI: 50 jaar
M1: 45 jaar
M2: 45 jaar
M3: 35 jaar
K1: 50 jaar
K2: 35 jaar
K3: 40 jaar
L: 50 jaar

Een treinstel grondig renoveren na 25 jaar lijkt dus niet zo gek te zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik zeg dus "in termen van wagens"... rollend materieel is iets totaal anders. 't Is inderdaad het goede moment om deze nu te renoveren.
groentje
Berichten: 7293
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Toch blijf ik stilletjes hopen dat de tekeningen niet verdwijnen in 1e klasse. Voor de rest is die afdeling net geen strafbank, maar die tekeningen geven het toch wel dat ietsje 'extra'.
thomaslj

;-)

Bericht door thomaslj »

groentje schreef:Toch blijf ik stilletjes hopen dat de tekeningen niet verdwijnen in 1e klasse. Voor de rest is die afdeling net geen strafbank, maar die tekeningen geven het toch wel dat ietsje 'extra'.
idd nostalgie
Als reiziger vind ik de breaks ook wel de beste van de 'ouw'
Dietrich

Bericht door Dietrich »

't Zou mij verbazen als die wanden blijven zoals ze nu zijn... als het een M6-alike interieur wordt.
K V B
Berichten: 3324
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

overweg13 schreef: Toch niet helemaal akkoord: kijk maar eens naar het materieel dat ik nog gekend heb, en hoe lang die gereden hebben - ik kan er soms 5 jaar naast zitten, ik zou het wat grondiger moeten uitpluizen:

GCI: 50 jaar
M1: 45 jaar
M2: 45 jaar
M3: 35 jaar
K1: 50 jaar
K2: 35 jaar
K3: 40 jaar
L: 50 jaar

Een treinstel grondig renoveren na 25 jaar lijkt dus niet zo gek te zijn.
Mits goed onderhouden is een wagen van 40 jaar oud geen probleem. De Zwitserse EW I en II rijtuigen zijn nog volop in dienst, en behoren tot mijn favorieten. Sommige daarvan lopen al tegen de 50...
Bartjedj

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bartjedj »

Wikipedia schreef:Stel 308, waarin een bestuurder en treinbegeleider de dood vonden toen er een spoorkraan haar arm in draaide, staat momenteel klaar voor prototypemodernisering in CW Mechelen. Brussel bedacht zich ivm de Euro's die hieraan gingen gespendeerd worden...zal de roest komen vóór de handtekening uit Brussel??
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

Iets duidelijker? De plannen met de modernisering Breaks zijn veranderd of is dit louter een gerucht?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

is die info niet een beetje achterhaald? ondertussen is het geld er en dat stel staat geloof ik al binnen hoor :wink:
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

Er circuleerde toch al een foto enkele maanden geleden van de kast die men aan het herschilderen was... dus men is er alleszins aan begonnen. Wat er verder met dat stel is gebeurd is (nog) niet geweten.
Bartjedj

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bartjedj »

Zoals gezegd is dit een quote van Wikipedia en is hij als dusdanig op het forum gezet. Ik heb hem vandaag gepost omdat hij vandaag op wikipedia verschenen is.
Meer weet ik ook niet.

BDJ
Nekvin

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Nekvin »

En de klassiekjes, hoe oud zijn die? Toch een pak ouder en die rijden toch ook nog, quasi onaangepast
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 5307 »

Hier zijn ze enkel herverfd en andere zetels ingezet geweest. ook de stuurpost werd aangepast...

In italie zijn die stelletjes volledig aangepast naar de normen, bekijk die stuurpost eens ginder en het interieur...

Enkel de 'stoel' van de TB is wat goedkoop vind ik :lol:
Plaats reactie