Ik gebruik ze om mijn jas op te leggen.
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
nuja, daar heb je in de meeste rijtuigen haakjes voor. Helaas is het nogal onhandig in de M6, en blijkbaar helemaal zoek in de M7.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het redelijk moeilijk heb met die sterke aanbeveling om bagage tussen de zitjes of in de rekken te plaatsen, zeker als je op hetzelfde moment ook nog eens hoort dat er gauwdieven op pad zijn. Als er echt plaatsgebrek is, neem ik de rugzak wel op de schoot of plaats hem tussen mijn benen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Sterker nog, toen men laptop gestolen was raadde de conducteur me aan om de rekjes nooit te gebruiken en dat die dat zelf ook niet deed.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik vind het vrij vervelend om een jas aan dergelijk haakje op te hangen: de jas bungelt in de weg en je schuurt er constant tegenaan. Op een schuine wand eens te meer.
De rekjes bovenaan de stoelen zijn ideaal, ook voor lichte bagage, of mijn parasol die ik meeneem als ik naar de kust trek.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Er zijn M7 rijtuigen zonder haakjes (kapstokken) ook. Ik had er enkele weken geleden eentje.
-
- Berichten: 672
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Is dat niet enkel vanboven?trainfreak schreef: ↑27 mar 2024, 16:34Er zijn M7 rijtuigen zonder haakjes (kapstokken) ook. Ik had er enkele weken geleden eentje.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Hmmm, dan moet ik daar toch eens op letten. Ik zet me meestal beneden, maar toen viel het gewoon op omdat ik een paar dagen ervoor mijn jas wel nog had opgehangen.desirootje schreef: ↑27 mar 2024, 16:57Is dat niet enkel vanboven?trainfreak schreef: ↑27 mar 2024, 16:34Er zijn M7 rijtuigen zonder haakjes (kapstokken) ook. Ik had er enkele weken geleden eentje.
- trainfan03
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik heb al rijtuigen gehad met en zonder kapstokjes in zowat alle rijtuigen op het boven- of benedendek. Denk dat het echt random is.desirootje schreef: ↑27 mar 2024, 16:57Is dat niet enkel vanboven?trainfreak schreef: ↑27 mar 2024, 16:34Er zijn M7 rijtuigen zonder haakjes (kapstokken) ook. Ik had er enkele weken geleden eentje.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 dec 2023, 17:16
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Na wat meer ritten in een M7, is mij het geurprobleem dat ik eerder meldde niet meer opgevallen.
Nu iets anders: ben ik de enige die denkt dat de automatische omroep (die als ik me niet vergis Emma wordt genoemd?) in de M7 te luid staat? Je hoort het materiaal rondom de luidspreker zelfs wat meetrillen door het te hoge volume.
Toevallig bestaat datzelfde probleem overigens in de gelijknamige nieuwste metrostellen van de MIVB. En - kleine rant - over het algemeen vind ik dat bijna alle geluidssignalen bij NMBS-materieel nodeloos luid zijn, vooral de pieptoon bij het sluiten van de deuren. In nog geen enkel ander land waar ik al geweest ben, klinken dat soort signalen zo ‘alarmerend’ als hier. Enkel in de Desiro’s is het automatische omroepvolume goed afgesteld, maar dan zijn er soms weer overijverige treinbegeleiders die meteen erna nog eens hetzelfde vertellen (iets voor een ander topic).
Kortom: is er een reden waarom de NMBS voor het comfort van de reiziger niet wat meer aandacht besteedt aan dit soort zaken of wat meer buiten de landsgrenzen kijkt?
Nu iets anders: ben ik de enige die denkt dat de automatische omroep (die als ik me niet vergis Emma wordt genoemd?) in de M7 te luid staat? Je hoort het materiaal rondom de luidspreker zelfs wat meetrillen door het te hoge volume.
Toevallig bestaat datzelfde probleem overigens in de gelijknamige nieuwste metrostellen van de MIVB. En - kleine rant - over het algemeen vind ik dat bijna alle geluidssignalen bij NMBS-materieel nodeloos luid zijn, vooral de pieptoon bij het sluiten van de deuren. In nog geen enkel ander land waar ik al geweest ben, klinken dat soort signalen zo ‘alarmerend’ als hier. Enkel in de Desiro’s is het automatische omroepvolume goed afgesteld, maar dan zijn er soms weer overijverige treinbegeleiders die meteen erna nog eens hetzelfde vertellen (iets voor een ander topic).
Kortom: is er een reden waarom de NMBS voor het comfort van de reiziger niet wat meer aandacht besteedt aan dit soort zaken of wat meer buiten de landsgrenzen kijkt?