Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
^^ Ik mag hopen dat degene(n) die verantwoordelijk is (zijn) voor dat voorval daar op zijn minst toch over aangesproken wordt.
L'union fait la force.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2013
Dag,
Even wijzen op onderstaand bericht, afkomstig van railpassion.org. Dit is toch een vroege aprilgrap, neem ik aan?
Even wijzen op onderstaand bericht, afkomstig van railpassion.org. Dit is toch een vroege aprilgrap, neem ik aan?
Groeten,Après 2 ans d'essais intenses le train P Neerpelt - Bruxelles-Midi commencera à rouler dès l'été. Il sera composé de voitures I11 ou M6 tractées par 2 HLR 77.
Re: Dienstregeling 2013
En als het geen aprilvis is, zullen er wel heel veel wenkbrauwen omhoog gaan.
Re: Dienstregeling 2013
Inhuldigingsrit op 1 april..... spijtig had interessant geweest indien het echt doorging
Re: Dienstregeling 2013
Voor zo'n trein ga je wel iets beter nodig hebben dan een 77dcr schreef:Inhuldigingsrit op 1 april..... spijtig had interessant geweest indien het echt doorging
In België rijdt enkel Europorte met locomotieven die zoiets zouden kunnen
Re: Dienstregeling 2013
Het zal dan ook koud en donker zijn op die rijtuigen bij gebrek aan elektriciteit.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Dienstregeling 2013
Over omhooggaan gesproken: aan de foto op Railpassion is goed te zien dat het slechte uitzicht vanuit de stuurpost van de HLD 77 best vermeden had kunnen worden. De machinekamer is i.v.m. de hoogte van de Gentse zes-in-lijn scheepsdiesel hoger ontworpen dan bij een standaard Vossloh loc, maar men had de stuurpost méé kunnen verhogen!kika schreef:En als het geen aprilvis is, zullen er wel heel veel wenkbrauwen omhoog gaan.
_________________
Qua kleur valt de loc bij die rijtuigen overigens helemaal niet uit de toon.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2013
Dag,
Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?
Groeten,
Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?
Groeten,
Re: Dienstregeling 2013
Er leest iemand mee op Wallorail
(dat was een flauw mopje)
(dat was een flauw mopje)
Laatst gewijzigd door kika op 28 aug 2013, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2013
???Er leest iemand mee op WallorailDag,
Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?
Groeten,
Re: Dienstregeling 2013
Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
Re: Dienstregeling 2013
Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met regelmatig serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met regelmatig serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Re: Dienstregeling 2013
Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Re: Dienstregeling 2013
Die bovenleiding op L27 moet er ooit eens gehangen worden, en dat is dus het weekend.Hobbes schreef: Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, L25 kan genoeg treinen aan. Het enige probleem is dat die treinen stelselmatig te kort zijn, dat heeft niets met die werken te maken.
Re: Dienstregeling 2013
Ik weet uit eigen ervaring dat de te korte samenstellingen op L25 in het weekeinde al zeer dikwijls zijn gemeld door de TBG'ers, maar in Brussel wordt blijkbaar gewoon de kop in het zand gestoken.Stijn91 schreef:Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.