Flémalle heeft genoeg perrons om zoiets mogelijk te maken hoor...Stijn91 schreef:Station Flémalle-Haute, tot 5 min. geleden amper iets van geweten, blijkbaar krijgen die vanaf december 3 treinen per richting per uur vanaf december, dat zoiets überhaupt mogelijk.
Jij stelt je natuurlijk die vragen omdat je er niet zoveel van kent.Stijn91 schreef: Niet alleen Ninove maar als je ziet dat Flémalle-Haute 3 treinen per uur per richting zal hebben en stations met 3x zoveel opstappers maar 1 trein per uur per richting dan stel ik me wel vragen. Er zijn ook stations in de buurt van Haacht die 2 treinen per uur per richting krijgen, op L60/L50 ook. Dan heb je ook nog Buizingen/Moensberg die er meer krijgen.
Flémalle gaat gebruikt worden als knooppunt waar de passagiers gaan overstappen van de L-trein op de IC in beide richtingen. Vergelijk het dus met Landen of Denderleeuw. Dat zijn ook beide dorpjes die niets voorstellen, maar toch veel treinen hebben omdat andere dorpen uit de buurt daarvan profiteren.
Op Leuven-Mechelen zijn alle stations redelijk goed voorzien van reizigers en is er bovendien een grote stroom mensen die het hele traject Leuven-Mechelen doen.
Dat heb je niet tussen pakweg Geraardsbergen en Denderleeuw, dus is het logisch dat er daar minder treinen rijden.