Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Deze ochtend voor het eerst in IC 506 met M6-rijtuigen terecht gekomen. Als min of meer trouwe klant van de 506 (afhankelijk van de omvang van de dagelijkse vertraging) was dat even schrikken. Er was al een vreemde spoorverandering van 5 naar 6 in Brussel-Noord ('normaal' vliegt die van 5 naar 3 of 1), en dan de ontgoocheling om een stam M6 te zien afkomen, terwijl je een dag eerder nog in een i10 zat
De bezetting was trouwens in het laatste rijtuig aan de hoge kant. Dat had ik niet verwacht, maar misschien we te verklaren doordat meerdere van mijn collega's 506-habitués zich laten verrassen hebben door het beperktere aantal rijtuigen. Ik heb ze niet geteld, maar feit is dat het er minder waren dan de klassieke i11/i10-combinatie. Wat mij betreft mogen ze die M6'en gerust afkeuren voor tempo 200. Wat voor capriolen moet ik anders uithalen om kans te maken op een ritje met een i10 (of beter nog, maar o zo zeldzaam, een i6)? Ik vind dat wel prettig: op het perron uitkijken naar de sporadische i10 ergens tussen de i11'en, en dan het halve perron aflopen om toch in het 'goede' rijtuig plaats te kunnen nemen.
De bezetting was trouwens in het laatste rijtuig aan de hoge kant. Dat had ik niet verwacht, maar misschien we te verklaren doordat meerdere van mijn collega's 506-habitués zich laten verrassen hebben door het beperktere aantal rijtuigen. Ik heb ze niet geteld, maar feit is dat het er minder waren dan de klassieke i11/i10-combinatie. Wat mij betreft mogen ze die M6'en gerust afkeuren voor tempo 200. Wat voor capriolen moet ik anders uithalen om kans te maken op een ritje met een i10 (of beter nog, maar o zo zeldzaam, een i6)? Ik vind dat wel prettig: op het perron uitkijken naar de sporadische i10 ergens tussen de i11'en, en dan het halve perron aflopen om toch in het 'goede' rijtuig plaats te kunnen nemen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 7 M6 op wo 04.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 7 M6 op do 05.12
E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 9 M6 op vr 06.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 9 M6 op za 07.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 7 M6 op do 05.12
E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 9 M6 op vr 06.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 9 M6 op za 07.12
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 apr 2008, 00:07
- Locatie: Oostende
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Haha, idem! Al kan ik ook leven met een gedeclasseerde I11. In het begin zat er in de meeste stammen één I10 vlak achter de lok, nu duiken ze zowat overal op. Deze week zat er trouwens een afgesloten I6A middenin de drukke 538.jotie schreef:Wat mij betreft mogen ze die M6'en gerust afkeuren voor tempo 200. Wat voor capriolen moet ik anders uithalen om kans te maken op een ritje met een i10 (of beter nog, maar o zo zeldzaam, een i6)? Ik vind dat wel prettig: op het perron uitkijken naar de sporadische i10 ergens tussen de i11'en, en dan het halve perron aflopen om toch in het 'goede' rijtuig plaats te kunnen nemen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik dacht dat het er vandaag 10 waren op e 529, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Eindelijk meer plaats in ieder geval.Hurlet schreef:E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 7 M6 op wo 04.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 7 M6 op do 05.12
E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 9 M6 op vr 06.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 9 M6 op za 07.12
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik dacht zondag er al 10 had geteld.rvdborgt schreef:Ik dacht dat het er vandaag 10 waren op e 529, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Eindelijk meer plaats in ieder geval.Hurlet schreef:E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 7 M6 op wo 04.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 7 M6 op do 05.12
E 506, E 533, E 513, E 540 en E 520 met 9 M6 op vr 06.12
dus
E 529, E 509, E 536, E 516 en E 543 met 9 M6 op za 07.12
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik heb zondag IC 533 genomen Luik - Brussel, en ik dacht zelf 10 rijtuigen te tellen. Ik zat bijna achteraan, en dat was een eind weg hoor. Door een defecte ICE op HSL 2 (ja, alweer...) gingen wij via L36. Binnenkort dus maar terug naar België om de M6'n op de HSL2 te proberen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik vind dat een I10/I6 in een stam I11 is als een tang op een varken. Trekt op niets. Homogeen beeld is zo verloederd.jotie schreef:Deze ochtend voor het eerst in IC 506 met M6-rijtuigen terecht gekomen. Als min of meer trouwe klant van de 506 (afhankelijk van de omvang van de dagelijkse vertraging) was dat even schrikken. Er was al een vreemde spoorverandering van 5 naar 6 in Brussel-Noord ('normaal' vliegt die van 5 naar 3 of 1), en dan de ontgoocheling om een stam M6 te zien afkomen, terwijl je een dag eerder nog in een i10 zat
De bezetting was trouwens in het laatste rijtuig aan de hoge kant. Dat had ik niet verwacht, maar misschien we te verklaren doordat meerdere van mijn collega's 506-habitués zich laten verrassen hebben door het beperktere aantal rijtuigen. Ik heb ze niet geteld, maar feit is dat het er minder waren dan de klassieke i11/i10-combinatie. Wat mij betreft mogen ze die M6'en gerust afkeuren voor tempo 200. Wat voor capriolen moet ik anders uithalen om kans te maken op een ritje met een i10 (of beter nog, maar o zo zeldzaam, een i6)? Ik vind dat wel prettig: op het perron uitkijken naar de sporadische i10 ergens tussen de i11'en, en dan het halve perron aflopen om toch in het 'goede' rijtuig plaats te kunnen nemen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Voor diegenen die zich afvroegen of de M6 ook in het weekend wordt gebruikt: blijkbaar wel. Als toevalstreffer had ik vanavond de 540 (REP 17:15 -> FSD 20:16) met de vermelde rijtuigen.
Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de tocht over L2. Al bij het versnellen naar 200 begon e.e.a. danig te wiebelen/schudden en dat bleef voortdurend terugkomen. Niet niveau van gevaarlijk (mag ik hopen), maar comfortabel was anders. Ik mag hopen dat hier nog wat aan gedaan kan worden, anders adviseer ik de dagelijkse pendelaar Luik <-> Brussel een paar pilletjes tegen wagenziekte.
mvg,
thejay
Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de tocht over L2. Al bij het versnellen naar 200 begon e.e.a. danig te wiebelen/schudden en dat bleef voortdurend terugkomen. Niet niveau van gevaarlijk (mag ik hopen), maar comfortabel was anders. Ik mag hopen dat hier nog wat aan gedaan kan worden, anders adviseer ik de dagelijkse pendelaar Luik <-> Brussel een paar pilletjes tegen wagenziekte.
mvg,
thejay
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De Luikenaren klagen al steen en been over M6 op de HSL. Nu klagen de Luikse pendelaars graag en luidkeels, maar blijkbaar hebben ze deze keer een punt. Zal de verkoop van Touristil zeker aanzwengelen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Toen ik deze trein nam over HSL2, kon ik niet spreken over wiebelig gedrag van de rijtuigen. Laat staan dat personeel en reizigers zich vast moeten houden aan de bagage rekken en/of dergelijke. Ik zit trouwens liever op een zitplaats dan te moeten rechtstaan in de gang. Maar inderdaad, de meeste Belgen klagen over alles. Als het jou niet aanstaat, pakt de wagen en ga elke dag 5u in de file staan.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Deze morgen werd de 506 in de nieuwe dienstregeling ook met M6 200's gereden. Ik had de indruk dat er maar 7 wagons waren.
Weet iemand hoeveel stammen hier van rondrijden en of dit nog steeds een test is?
Weet iemand hoeveel stammen hier van rondrijden en of dit nog steeds een test is?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De 506 maakt normaal deel uit van een van beide reeksen (zie eerdere posts in dit topic). Er was wel sprake van 10 M6'en, geen 7...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Heeft iemand een foto van die 200 sticker die op de M6 rammen staan die op de ICa zitten?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Helaas kan ik het hevige wiebelen op L2 enkel bevestigen, za 7/12 in de 543.
Nog een nadeel aan de M6 is de mindere intensiteit van de verlichting ten opzichte van de I11. Bovendien is er effectief minder sociale controle dan bij een doorlopend rijtuig. Op het eerste platform (eerste rijtuig) waren trouwens drie mannen aan het roken, nadien nemen ze de bovenverdieping van dat rijtuig voor zich met het nodige lawaai, bonken enz.
Hopelijk krijgen we bij een volgende bestelling van rijtuitgen een variant op deze Zwitserse (al ligt de nadruk hier wel op de loc, gespot gisteren in Interlaken...), deze zijn doorlopend, er kan een minibar passeren en wiebelen veel minder aan 200km/uur:
Nog een nadeel aan de M6 is de mindere intensiteit van de verlichting ten opzichte van de I11. Bovendien is er effectief minder sociale controle dan bij een doorlopend rijtuig. Op het eerste platform (eerste rijtuig) waren trouwens drie mannen aan het roken, nadien nemen ze de bovenverdieping van dat rijtuig voor zich met het nodige lawaai, bonken enz.
Hopelijk krijgen we bij een volgende bestelling van rijtuitgen een variant op deze Zwitserse (al ligt de nadruk hier wel op de loc, gespot gisteren in Interlaken...), deze zijn doorlopend, er kan een minibar passeren en wiebelen veel minder aan 200km/uur: