Hetzelfde kan overigens gezegd worden over de reeds lang bestaande aanduiding "motorwagen": de MW41 kun je met z'n twee rijtuigen immers bezwaarlijk "wagen" noemen, in tegenstelling tot de eerdere reeksen die inderdaad uit één stuk bestonden...Paul schreef:De motorstellen van 1939 waren genummerd 228.001 tot 228.008.
Vanaf 1971: 001-008.
Overigens vind ik het zeer onlogisch dat de NMBS voortaan van MR ("motorrijtuig") zou gaan spreken i.p.v. MS ("motorstel"). De naam "motorrijtuig" suggereert immers dat het voertuig slechts uit één rijtuig bestaat - quod non.
bijnamen voor de nieuwe generaties locs
Re: bijnamen voor de nieuwe generaties locs
Re: bijnamen voor de nieuwe generaties locs
Heeft alles te maken met regeltjes en de bijhorende benamingen aldaar. Te pas en onpas doet men wel aanpassingen of het verbeteringen zijn laat ik in het midden.
Re: bijnamen voor de nieuwe generaties locs
Wat Nederlandse bijnamen:
V250: vogelbekdier, dweilkar, railhummer, stofzuiger/kruimeldief
VIRM: Bison
Thalys PBA/PBKA: stokbrood
ICE: tube tandpasta
DM'90: Buffel
V250: vogelbekdier, dweilkar, railhummer, stofzuiger/kruimeldief
VIRM: Bison
Thalys PBA/PBKA: stokbrood
ICE: tube tandpasta
DM'90: Buffel