Asjemenou!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Asjemenou!

Bericht door Patrick »

Heb mij echt wel een hoedje geschrokken gisterenavond in FGSP: ik heb daar een E-loc gezien die wat onder het stof zat en wat stond erin gekrabbeld? BFOTO.BE :shock: :shock: :shock:
Dat is dus sluikreclame voor http://www.bfoto.be :wink:
Ik kan bijna niet geloven dat een treinliefhebber zijn dikke vette vinger bovenhaalt en dat in die loc krast :roll:
Mijn fototoestelletje lag op het tafeltje maar ik was te laat om te platen.
Het type en nummer heb ik door mijn gemoedstoestand niet in mijn geheugen geprent.
Mijn doortocht was omstreeks 16.33 u., ik zat op de P8001 van Etterbeek naar Poperinge.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Asjemenou!

Bericht door 5307 »

Was dat toevallig de HLE1346 niet ????
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Asjemenou!

Bericht door Patrick »

Ik weet het dus niet :oops:
Stond wel op het verst bruikbare spoor 8)
Trainspotterke

Re: Asjemenou!

Bericht door Trainspotterke »

5307 schreef:Was dat toevallig de HLE1346 niet ????
En was dat toevallig gij niet? :P :mrgreen:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Asjemenou!

Bericht door 5307 »

valt het dan zo op ,? :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Asjemenou!

Bericht door Patrick »

Onze meester in het 3de studiejaar (lagere school dus) zei dat je nooit in stofferig koetswerk mag schrijven omdat je dan door de stofdeeltjes miniscule krassen erin zet :?
Dietrich

Re: Asjemenou!

Bericht door Dietrich »

Die miniscule krassen zullen er anders ook wel in komen dunkt mij. En aangezien je dat toch niet ziet, maakt het ook weinig tot niets uit.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Asjemenou!

Bericht door Bordensteker »

Dietrich schreef:Die miniscule krassen zullen er anders ook wel in komen dunkt mij. En aangezien je dat toch niet ziet, maakt het ook weinig tot niets uit.
Maar méér dan weinig als ze het bijvoorbeeld op jouw auto doen natuurlijk. Ik kan me zoiets als spontane inval wel voorstellen, maar vind het toch verkeerd. Het werkt negatief: het helpt mee de treinliefhebbers als groep een minder goede naam te bezorgen ... en dat willen we hier toch niet?
Dietrich

Re: Asjemenou!

Bericht door Dietrich »

Tja op mijn auto, ik zorg ervoor dat die proper gewassen is (maar ik heb er nog geen dus daar moet ik mij al geen zorgen over maken :lol: ). 'k Zie niet goed in wat er zo slecht aan is, het maakt miniscule krassen misschien ja, maar je gelooft toch niet dat die er niet vanzelf in komen? Als die aan 160 per uur rijdt en al datzelfde stof vliegt ertegen, dat maakt volgens mij nog iets meer miniscule krassen.

Het is maar wat stof, en als je er over gaat is het opschrift al verdwenen, in tegenstelling tot bij graffiti.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Asjemenou!

Bericht door Bordensteker »

Dietrich schreef:Het is maar wat stof, en als je er over gaat is het opschrift al verdwenen, in tegenstelling tot bij graffiti.
Je zou zelfs kunnen stellen dat het het plaatselijk ontbreken van stof is. :) MAAR: het benadrukt de vervuilde staat van het materieel en daar zal de NMBS ons niet dankbaar voor zijn. Het maakt op buitenstaanders* tijdelijk eenzelfde indruk als graffiti of krassen in een raam, ook al kun je dit er dus gemakkelijk af wassen.
En de NMBS medewerkers kennen ons (zeker als de afzender er op staat), en wij hebben hen juist nodig voor onze hobby!
* Die buitenstaanders kunnen ook juist op de trein staan wachten en die betalen minder graag voor een vies uitziende trein. Ze zijn dan ineens geen buitenstaanders meer maar klant.
De trein wordt er niet minder vies van als er geen tekst in het vuil geschreven is, maar hij toont minder opvallend vervuild.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Asjemenou!

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef:Onze meester in het 3de studiejaar (lagere school dus) zei dat je nooit in stofferig koetswerk mag schrijven omdat je dan door de stofdeeltjes miniscule krassen erin zet :?
ge moet zo nie overdrijven hé
moest de nmbs zijn 13'en is wa regelmatiger kuisen zou dat niet mogelijk zijn :wink:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Asjemenou!

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:
Patrick schreef:Onze meester in het 3de studiejaar (lagere school dus) zei dat je nooit in stofferig koetswerk mag schrijven omdat je dan door de stofdeeltjes miniscule krassen erin zet :?
ge moet zo nie overdrijven hé
moest de nmbs zijn 13'en is wa regelmatiger kuisen zou dat niet mogelijk zijn :wink:

greetz 2302
maar die meester had wel een punt ivm die krassen :-)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Asjemenou!

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:
HLE 2302 schreef:
Patrick schreef:Onze meester in het 3de studiejaar (lagere school dus) zei dat je nooit in stofferig koetswerk mag schrijven omdat je dan door de stofdeeltjes miniscule krassen erin zet :?
ge moet zo nie overdrijven hé
moest de nmbs zijn 13'en is wa regelmatiger kuisen zou dat niet mogelijk zijn :wink:

greetz 2302
maar die meester had wel een punt ivm die krassen :-)
idd, maar er komen zowiezo toch ook krasjes in hé
door wegspattende steentjes enzo

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Re: Asjemenou!

Bericht door Bartjedj »

Maar daarom moet je er geen bijmaken hé
Er branden huizen af, ga je er daarom ook in brand steken? :wink:

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Asjemenou!

Bericht door HLE 2302 »

Bartjedj schreef:Maar daarom moet je er geen bijmaken hé
Er branden huizen af, ga je er daarom ook in brand steken? :wink:

BDJ
nee, tuurlijk niet
maar das ook weer een rare vergeleiking hé, een klein krasje in een loc bij een huis in brand, omdat er es iets in schrijft met uw vinger zijde geen misdadeger hé, iemand die een huis in brand steekt wel
en ik ga nu ook niet zeggen dat dat goed is, men denkt daar ook niet echt bij na hé, onschuldig es iets in een trein schrijven
maja je hebt wel gelijk, het is verkeerd

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie