Treintje is er,maar vertrekt
Re: Treintje is er,maar vertrekt
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de aansluiting via de omroepinstallatie werd meegedeeld, eventueel herhaald door de ostch op het perron. De aansluiting werd altijd gerealiseerd. En nu zou dat niet meer kunnen?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Treintje is er,maar vertrekt
Misschien is dat juist het probleem? Dat er te veel bij betrokken zijn? RDV -> TBG moet toch volstaan?dekooiker schreef:Ik lees graag hoe dat te verbeteren.
Er zijn al zoveel elementen die betrokken zijn in overstappen en aansluitingen: RDV, ROR, ostch perron, regelaar seinhuis, TC, treinbegeleider, omroeper...
Het is mij trouwens nog altijd niet duidelijk wat die ROR nu precies doet dat niet door RDV van op afstand of door een andere ten velde kan worden gedaan.
Treintje is er,maar vertrekt
Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
RDV zou -naar wat ik vroeger hoorde- te weinig mensen hebben om alles te volgen en zo is ROR ontstaan.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
RDV zou -naar wat ik vroeger hoorde- te weinig mensen hebben om alles te volgen en zo is ROR ontstaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Treintje is er,maar vertrekt
Ga je dan niet het risico lopen dat elk station een eigen beleid gaat ontwikkelen?dekooiker schreef:Ofwel is RDV teveel: ROR-->TBG.
ROR is het lokale aanspreekpunt en als die zelfstandig kunnen beslissen hoeft er heel wat minder tijd te verstrijken.
Re: Treintje is er,maar vertrekt
Als er strikte orders uitgevaardigd worden (bijvoorbeeld aansluitingen) dan is dat risico klein.
TC rommelt nu ook niet in het interne functioneren van een station; zij bekijken de lijnen als geheel.
TC rommelt nu ook niet in het interne functioneren van een station; zij bekijken de lijnen als geheel.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.