TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Met de computertoepassingen die ter beschikking staan van de OPLETTENDE speaker
kom je daar desnoods zelf wel achter.Een trein staat nooit onopgemerkt stil!
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Steven schreef:Wat als de speaker niet op de hoogte was van het probleem in Antwerpen Berchem? Als de IR naar De Panne er al is zou ik die toch nemen. Want ook al staat de eerste trein zonder vertraging aangekondigd toch zie je zelf al dat deze minimum 5 min vertraging moet hebben.
Een trein die stilstaat krijgt geen punting meer,dus komt er geen vertraging automatisch in het systeem.
Dit moet dan manueel gebeuren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steven »

franksken schreef:
Steven schreef:Wat als de speaker niet op de hoogte was van het probleem in Antwerpen Berchem? Als de IR naar De Panne er al is zou ik die toch nemen. Want ook al staat de eerste trein zonder vertraging aangekondigd toch zie je zelf al dat deze minimum 5 min vertraging moet hebben.
Een trein die stilstaat krijgt geen punting meer,dus komt er geen vertraging automatisch in het systeem.
Dit moet dan manueel gebeuren.
Dat weet ik ook net daarom de vraagstelling of de speaker wel op de hoogte was. Hij moet de boodschap ook van iemand krijgen uiteraard dat er iets scheelt met een trein.
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Bij vertrek van de IR naar de luchthaven moet het duidelijk geweest zijn dat deze trein
het eerste vertrek was naar Brussel.Dan is een aankondiging snel gemaakt voor de vroege vogels.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

Deze morgen werd P7013 afgeschaft, dit gebeurde om 7:30, 2 minuut nadat die in Denderleeuw moest vertrekken, maar die is nog niet eens vertrokken in Merelbeke. tussen Merelbeke en Denderleeuw zit er 34 min. tussen, qua non-communicatie kan dit tellen.
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Stijn91 schreef:Deze morgen werd P7013 afgeschaft, dit gebeurde om 7:30, 2 minuut nadat die in Denderleeuw moest vertrekken, maar die is nog niet eens vertrokken in Merelbeke. tussen Merelbeke en Denderleeuw zit er 34 min. tussen, qua non-communicatie kan dit tellen.
Was misschien al aangekondigd met 'een te bepalen vertraging'?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

franksken schreef:
Stijn91 schreef:Deze morgen werd P7013 afgeschaft, dit gebeurde om 7:30, 2 minuut nadat die in Denderleeuw moest vertrekken, maar die is nog niet eens vertrokken in Merelbeke. tussen Merelbeke en Denderleeuw zit er 34 min. tussen, qua non-communicatie kan dit tellen.
Was misschien al aangekondigd met 'een te bepalen vertraging'?
Nee zelf dat niet.
franksken

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door franksken »

Dan heeft er inderdaad iemand werk 'gerateerd'.
Zou niet mogen.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Ik kan me echt ergeren aan die dikke nekken in eerste klasse die denken dat omdat ze een ticket of abo eerste klasse hebben ze recht hebben op 4 zitplaatsen, en het niet appreciëren als iemand hen "stoort"...

Zo zat er deze ochtend een man in eerste klasse, met zijn benen schuin over mekaar en zijn tas op de grond recht onder de zitplaats waar hij zit. Ik wil plaatsnemen en hoopte dat die man zijn benen wel opzij zou doen om plaats te maken, maar nee hoor, hij gaf geen krimp. Als ik recht over hem ga zitten kan ik mijn benen niet strekken omdat zijn tas daar staat, als ik schuin over hem ga zitten kan ik mijn benen niet strekken omdat die man zijn benen daar in de weg zitten. Ik neem dan maar plaats recht tegenover hem en houd mijn benen ingetrokken.
Na een tiental minuten begon ik het toch echt wel onrechtvaardig te vinden dat die man daar lang uitgestrekt zit te relaxen en ik totaal ineengekrompen maar een paar centimeter bewegingsruimte heb.

Ik heb hem dan vriendelijk gevraagd of hij zijn tas ofwel in het bagagerek ofwel op de plaats naast hem kon zetten zodat ik ook misschien even mijn benen kon strekken. Of dat hij zijn tas laat staan maar zijn benen recht legt zodat ik een plaats kon opschuiven en daar mijn benen kon strekken onder de stoel voor mij...
Ik had geen zin in problemen dus ik ben beleefd en vriendelijk gebleven maar die man was daar dus duidelijk niet van gediend... Eerst allerlei excuses met een arrogante ondertoon, zijn tas in het bagagerek was te gevaarlijk want daar zat een dure laptop in, tas op de stoel naast hem vond meneer associaal voor andere reizigers (toen kriebelde het om hem op zijn associaal gedrag te wijzen, maar ik heb het zo gelaten). Uiteindelijk heeft hij wat plaats gemaakt maar duidelijk tegen zijn zin. Hij kon het niet nalaten om toch maar even te vragen of ik wel wist dat ik in eerste klasse zat.
Ik zie er totaal niet uit als de standaard eerste klasse reiziger, dat is waar, maar er direkt vanuit gaan dat ik daar zit zonder geldig ticket dat vind ik erover. Ik heb mijn benen gestrekt en heb het gewoon laten vallen, al heb ik daar nu best wel een beetje spijt van.

Dit gedrag zie ik best wel geregeld in eerste klasse. Blijkbaar denken veel mensen dat ze met een eerste klas ticket lekker alleen kunnen zitten zonder gestoord te worden.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door apestaart »

Ik zou daar niet teveel complementen aan maken, ik zou gauw de conducteur bijhalen, denk dan dat die kerel wel een toontje lager zal zingen.
Die pipo heeft nogal veel noten op zijn zang.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door TommyG »

Ach, ik ga niet lopen bleiten bij de conducteur, zo ben ik dan ook weer niet. Ik betwijfel trouwens of hij er iets aan zou doen. Zelfs op een overvolle trein zijn er soms pipo's die nog plaats voor hun tassen nodig hebben of die een zitplaats blokkeren door aan het gangpad te gaan zitten, terwijl er mensen moeten rechtstaan, daar heb ik nog nooit een conducteur iets weten op zeggen in de bijna 15 jaar dat ik de trein naar het werk neem.
Tegenwoordig vermijden die mannen volgens mij gewoon problemen uit angst om op hun gezicht te krijgen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

Haha, doet me denken als ik in eerste klasse plaatsneem. Zie je altijd een hoopje van de "vaste 1e klasse reizigers" kijken; die snotaap gaat er zeker uitvliegen, dat word lachen. Komt de treinbegeleider langs; heylaba hoe ist ... lang geleden bla bla bla. Altijd grappig om hun gezicht dan te zien. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door profke »

tijdens het gaan zitten ogenblikkelijk "excuseer, zou JIJ uw tas kunnen verplaatsen, of moet IK even helpen".
rap gedaan dan.
LML
Berichten: 1398
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door LML »

Ik ben al 'ns op een chi-chi-madam (zelfs in 2de klas) haar boodschappen gaan zitten die het vertikte om bij een overvolle trein d'r boodschappen onder de zetel of in het bagagerek te leggen (na meermaals beleefd vragen). Volgens mij had ze o.a. een aantal zakken chips gekocht, want het kraakte goed... :mrgreen:
Die bliksemde me natuurlijk halfdood, maar voor dat ze iets wilde of kon zeggen, reageerde er al medepassagiers 'dat bagage onder de zetels hoort of in het bagagerek'. Toen heeft ze hare platte chips (en de rest van d'r boodschappen die op de zetel lagen) verwijderd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door HLE 2302 »

LML schreef:Ik ben al 'ns op een chi-chi-madam (zelfs in 2de klas) haar boodschappen gaan zitten die het vertikte om bij een overvolle trein d'r boodschappen onder de zetel of in het bagagerek te leggen (na meermaals beleefd vragen). Volgens mij had ze o.a. een aantal zakken chips gekocht, want het kraakte goed... :mrgreen:
Die bliksemde me natuurlijk halfdood, maar voor dat ze iets wilde of kon zeggen, reageerde er al medepassagiers 'dat bagage onder de zetels hoort of in het bagagerek'. Toen heeft ze hare platte chips (en de rest van d'r boodschappen die op de zetel lagen) verwijderd.
Nice job, zo zou ik het ook doen. :P :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie