Pagina 3 van 3
Geplaatst: 10 jun 2006, 21:22
door ThomSten
Soms geen ventje gezien met pet van MIVB (blauwe), zonnebril, en vooral een moeilijk evenwicht? Dat was ik dus
Geplaatst: 10 jun 2006, 21:38
door trainfreak
Echt niet op gelet.
Als je iemand zag me piekjeshaar en een wit t-shirt me achteraan railforum op was ik dat!
En dat sulletje dat naast mij liep was Tim
Geplaatst: 10 jun 2006, 21:53
door Trainspotterke
trainfreak schreef:Echt niet op gelet.
Als je iemand zag me piekjeshaar en een wit t-shirt me achteraan railforum op was ik dat!
En dat sulletje dat naast mij liep was Tim
Ah, zijde dan van naam veranderd misschien?
Geplaatst: 10 jun 2006, 23:08
door Concurrent
Morgen ene met rood t-shirt en zwarte jeans , c'est moi
Geplaatst: 11 jun 2006, 12:47
door Steven
Geplaatst: 11 jun 2006, 14:01
door Concurrent
Ikke daarnet ook eens gaan piepen ginder!En voor den eerste keer in nen 51 en een 27'r
vind wel gemakkelijk dat je bij een HLE zo goed doorkunt in de machinekamer
Was dat bij ne diesel ook maar zo
vind alleen de cockpits wat sober, en de machienkamer van den 51 , joengens wat was me dat
heb zo wel het gedacht dat de machinist van den 51 serieus hoog zit...
Spijtig dat er van geen enkele privefirma een class 66 te zien was
Het museum was wel interessant vond ik
We konden voor ne keer is spelen met de lichtjes van de seinen
Geplaatst: 11 jun 2006, 14:05
door Steven
das juist zo plezant aan den 51 die zijn zithoogte en de neus die er voor zit, ben nog steeds blij (ondank voordien andere mening) da ik er heb mogen mee rijden gedurende een jaartje, geniet er nu nog van als ik denk aan die ritjes aachen west
Geplaatst: 11 jun 2006, 14:08
door Concurrent
De motor draaide wel heel anders dan een class 66.BTW is zo ne 51'er hydraulisch aangedreven of ook elektrisch op de wielen?
zo te zien op het dahboard elektrisch
Just ?:P
Geplaatst: 15 jun 2006, 00:30
door Steven
de 51 heeft zes elektrische tractiemotoren zitten die aangedreven worden door de dieselelektrische groep in de machinekamer. de elektrische installatie op de motoren was nog voorzien van 2 shunten waarvan de 1ste ergens rond de 80 km/u werd ingeschakeld, de tweede gebruiken was haast ni mogelijk aangezien je daarvoor nog sneller moest rijden en met de gekende snelheden van belgische goederentreinen moet ik er ni meer van duidelijk maken he
Geplaatst: 15 jun 2006, 00:33
door Shrek
de 51 heeft toch ooit TEE's gereden dus zon shunt lijkt me niet echt overbodig daar
Geplaatst: 15 jun 2006, 00:35
door Steven
Shrek schreef:de 51 heeft toch ooit TEE's gereden dus zon shunt lijkt me niet echt overbodig daar
yep daar zal die tweede shunt zeker gebruikt geweest zijn, maar ik heb er hoofdzakelijk zelf goederen mee gedaan dus was 1shunt voldoende.
Geplaatst: 15 jun 2006, 00:48
door Concurrent
Zoiets als de Class66 dus maar ietskes sterker....Ja die HKM toestanden vanaf Hasselt zo naar Aken zijn ook niet echt fameus!
De Class 66 werkt ook met 3 delen => Motor => de Stroomgroep => Compressor!Alles op 1 lijn , dus als 1 ding het vertikt , zijn de andere delen op dat moment nutteloos!
Geplaatst: 15 jun 2006, 01:32
door Steven
die regel is voor elke loc van toepassing hoor als je 1 van de elementaire dingen begint uit te schakelen of defekt laat gaan zal de loc meestal ni ver meer rijden
compressor = zorgen voor de nodige lucht
motor = zorgt voor de nodige beweging
ventilatie = zorgen voode juiste temperatuur van heel de installatie zowel bij elektrische als dieselelektrische locs