Ja, die is er. Maar ik ga dan wel meestal in de wagen direct naast de restauratiewagen zitten.ovspotter_be schreef: ↑15 feb 2023, 10:55 Misschien een beetje off-topic, maar is er in Zwitserland eigenlijk bediening aan de zitplaats in 1e klasse zoals je dat hebt op de ICE of Railjet?
Afschaffing IR-treinen sinds december 2014
Re: Afschaffing IR-treinen sinds december 2014
Re: Afschaffing IR-treinen sinds december 2014
Ik ben dat eigenlijk niet zo zeker. Sinds Covid heb ik nooit meer bediening aan zitplaats gezien bij de SBB. Misschien dat die sindskort terug ingevoerd is?K V B schreef: ↑28 mar 2023, 18:43Ja, die is er. Maar ik ga dan wel meestal in de wagen direct naast de restauratiewagen zitten.ovspotter_be schreef: ↑15 feb 2023, 10:55 Misschien een beetje off-topic, maar is er in Zwitserland eigenlijk bediening aan de zitplaats in 1e klasse zoals je dat hebt op de ICE of Railjet?
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Vilvoorde
Re: Afschaffing IR-treinen sinds december 2014
Ik ben in de Krokusvakantie in Zwitserland geweest per trein en ik kan bevestigen dat er op de meeste IC-treinen bediening is in de 1e klasse.
Op de IC-3 tussen Zürich en Chur kwam er zo'n 10 minuten na vertrek iemand rond in de 1e klasse met de vraag of je iets wou om te eten of drinken.
Ik miste wel bediening in de 1e klasse op de ICE die ik nam tussen Interlaken en Basel.
Maar in Zwitserland is catering op de treinen precies wel iets belangrijks, zelfs de Interregio van de Rhätische Bahn tussen Chur en St. Moritz had een vorm van catering.
Op de IC-3 tussen Zürich en Chur kwam er zo'n 10 minuten na vertrek iemand rond in de 1e klasse met de vraag of je iets wou om te eten of drinken.
Ik miste wel bediening in de 1e klasse op de ICE die ik nam tussen Interlaken en Basel.
Maar in Zwitserland is catering op de treinen precies wel iets belangrijks, zelfs de Interregio van de Rhätische Bahn tussen Chur en St. Moritz had een vorm van catering.