meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Op 13/07 ondernamen wij een citytrip naar parijs.3 maanden vooraf gereserveerd om min of meer zeker te zijn dat wij gingen samen zitten tijdens de trip.Aangekomen bij de Thalys bestond het rijtuig niet(26),wij werden naar rijtuig 6 gestuurd,en daar moesten wij horen dat die vol zat en dat we plaatsen moesten gaan zoeken op andere rijtuigen.Wij hebben alle rijtuigen moeten bezoeken om plaatsen te vinden,niettegenstaande wij onze plaatsen gereserveerd hadden. Als dit de aanpak is van de nu zelfstandige Thalys vrees ik het ergste voor de toekomst.Zo was onze citytrip goed begonnen.
-
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Ik had misschien beter het woord ORGANISATIE gebruikt.Het is echter de bedoeling als ge op tijd plaatsen reserveerd dat ge dan ook effectief deze plaatsen mag bezetten,en niet de ganse trein gaan afzoeken om nog een plaats te vinden.Temeer dat de wagen 26 zelf niet bestond(er waren 7 wagens)
meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Het valt al eens voor dat een dubbel treinstel met verminderde samenstelling rijdt. Dan zijn er nooit voldoende plaatsen. Indien de trein twee Thalysstellen zou gehad hebben was het eerste deel van 11-18 genummerd en het tweede deel van 21-28. Waarschijnlijk door een technisch defect of het niet tijdig klaar zijn uit onderhoud bestond uw trein maar uit 8 ipv 16 rijtuigen.
Elke Thalys bestaat uit 8 rijtuigen en niet uit 7.
Elke Thalys bestaat uit 8 rijtuigen en niet uit 7.
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
ik vermoed dat U zelfs recht hebt op een "schadevergoeding" wegens het niet beschikbaar zijn van "uw" plaatsen .... zou het in ieder geval proberen ...
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
dat bericht mag ook gerust hier gepost worden vind ik, ik ben zelf ook maar sinds GISTEREN te weten gekomen dat de thalys-treinen richting Amsterdam dikwijls OVERBOEKT zijn ..... en dit vanuit betrouwbare BRON ... en zelf cijfermatig gezien ook
-
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Overboeking heb ik bij Thalys wel vaker gezien. Maar het is niet zo dat alle personen die rechtstaan, als 'overboekt' mogen beschouwd worden; ik heb bijvoorbeeld ooit al met Thalys gereisd waarbij ik het ticket kort voor vertrek aan het loket gekocht had, en dat zonder garantie op vaste zitplaats.Mechanik schreef:dat bericht mag ook gerust hier gepost worden vind ik, ik ben zelf ook maar sinds GISTEREN te weten gekomen dat de thalys-treinen richting Amsterdam dikwijls OVERBOEKT zijn ..... en dit vanuit betrouwbare BRON ... en zelf cijfermatig gezien ook
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
De Thalys rijdt enkel of dubbel, dat is "ingebouwd" met het gekozen concept van treinstellen.
Is er dan maar één beschikbaar is er natuurlijk een stevig probleem. ipv zestien rijtuigen heb je er dan maar 8.
Dan hebben er ineens een paar honderd mensen GEEN zitplaats.
Een wonder dat iedereen er nog in mocht ( of kon). Enige alternatief was omboeken geweest en wachten op de volgende..
Gaat zoiets eigenlijk vlot, uiteindelijk hebben zij het probleem gemaakt of gecreëerd (mooier).
Is er dan maar één beschikbaar is er natuurlijk een stevig probleem. ipv zestien rijtuigen heb je er dan maar 8.
Dan hebben er ineens een paar honderd mensen GEEN zitplaats.
Een wonder dat iedereen er nog in mocht ( of kon). Enige alternatief was omboeken geweest en wachten op de volgende..
Gaat zoiets eigenlijk vlot, uiteindelijk hebben zij het probleem gemaakt of gecreëerd (mooier).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
dekooiker schreef:Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.
Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Wel we kunnen er hier relatief weinig aan doen, behalve aanraden om toch te kijken of je compensatie kan krijgen (ik weet het niet, je bent uiteindelijk wel op het voorziene uur ter bestemming geraakt, lijkt me). Maar of een klacht hier totaal geen plaats heeft, dat durf ik niet beweren. Misschien zou er een bepaalde ergernissendraad moeten komen (hint) waar iedereen zijn ei kwijt kan...
Hoedanook, ik kan wel begrijpen dat je je hieraan kan storen, dit is niet erg klantvriendelijk, en dat je dat wil uiten. Zo zijn er hier nog wel draadjes...
Hoedanook, ik kan wel begrijpen dat je je hieraan kan storen, dit is niet erg klantvriendelijk, en dat je dat wil uiten. Zo zijn er hier nog wel draadjes...
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
't Is wel off-topic, maar bovenstaande opmerking klopt als een bus (om het 'ns niet over een trein te hebben...)Franksken 2.0 schreef:dekooiker schreef:Om maar niet te zeggen dat dit forum geen klaagbarak is.trainlovertje schreef:Dat heeft weinig te maken met de 'verzelfstandiging' van Thalys hoor. Mag ik vragen wat je hier eigenlijk wil mee aantonen?
Daarvoor dient de ombudsman, de klantendienst of Het Laatste Nieuws.
U heeft zeker een punt maar daar zijn we hier niets mee.
Bij Thalys kan men beter inlichten dan wij hier, die zaken over spoorwegen zoeken te delen.
Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.
Pure waarheid.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: meegemaakt bij Thalys brussel zuid 10h37
Dat wel, maar mijn punt is dat er weinig nieuws aan is in tegenstelling tot de meeste beklagingen (zoals bijvoorbeeld bij de invoering van de boordtoeslag etc). Dit gebeurt al jaren meermaals per dag.Franksken 2.0 schreef:Als ik zie waarover op dit forum zoal 'geklaagd' word,vind ik dat deze opmerking zeker en vast kunnen.