HLD 5105.

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

HLD 5105.

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik heb iets vernomen uit de franstalig nieuwsgroep dat er iets gebeuren met 5105 ??? waarschijnelijk is hij weg uit Montzen en naar waar weet ik niet en wat gaat dan doen met 5105 ? verkocht naar Italie of in Belgie blijven ????? Ik hoop dat hij niet verschroot worden, want dat is nog heel goede machine. Groeten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik las in het hoofdstuk modelbouw dat in Luik de 5001 zou aanwezig zijn, dus misschien gaan ze de 5105 nu omspuiten naar 5001...
Groeten,
Joris De Mol.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

't Is de 5117 die een metamorfose ondergaan is.
steamer

Re: HLD 5105.

Bericht door steamer »

Locomotief 5175 schreef:Ik heb iets vernomen uit de franstalig nieuwsgroep dat er iets gebeuren met 5105 ??? waarschijnelijk is hij weg uit Montzen en naar waar weet ik niet en wat gaat dan doen met 5105 ? verkocht naar Italie of in Belgie blijven ????? Ik hoop dat hij niet verschroot worden, want dat is nog heel goede machine. Groeten.
Hoi,

De 5105 is (nog) niet weg uit Montzen. Wel is hij uit de rij afgestelde 51'ers gevist vooruitlopend op de herstelling en verkoop van die loc aan Italië. De 5121 is de andere gelukkige (die staat nog in Monceau momenteel).

Groetjes,
Steamer
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

waarom willen de italianen toch steeds onze locs? :P wel leuk dat ze daar een 2de leven krijgen :P
TBbart

Bericht door TBbart »

ik vraag me dat toch ook af... zo voordelig is dat toch niet... allez die loks zijn versleten tot op den draad en ze zuipen brandstof... ... dan lijkt me het beter om nieuwe te kopen... maja misschien is de chef aankoop materiaal van Italie wel fan van het belgische materieel :D
steamer

Bericht door steamer »

TBbart schreef:ik vraag me dat toch ook af... zo voordelig is dat toch niet... allez die loks zijn versleten tot op den draad en ze zuipen brandstof... ... dan lijkt me het beter om nieuwe te kopen...
't Is niet aan mij om de verkoopprijs van een 51 op internet te gaan plaatsen, maar neem van me aan dat een 51 vele, veeeele, veeeeeele malen goedkoper is dan eender welke nieuwe loc en dat dat met het verbruik nog wel meevalt.

Tot op de draad versleten zeg je? Versleten is relatief: nieuw zijn ze uiteraard niet meer, maar voor de treinen die ze in Italië moeten verzekeren kunnen die loc's nog jaren mee. Kijk anders eens naar onze reeks 60: die rijdt ondertussen ginder langer dan dat ze hier heeft gereden :D Het grote risico is de verkrijgbaarheid van vervangstukken, maar dat risico wordt geminimaliseerd door het aankopen van een teveel aan loc's waarvan er op termijn wellicht enkelen onderdelenleverancier worden.

Ik ken de mensen van Ventura nu al een paar jaar en neem van me aan, die weten echt wel waar ze mee bezig zijn :wink:

Groetjes,
Steamer
TBbart

Bericht door TBbart »

hazo... , wel chapeau voor die mensen want vind het wel goed dat ons materiaal nog toekomst heeft buiten belgie... :D heeft iemand een site met vb. de HLD 60 ,75, 59's die nu in buitenland zitten??
Wover

Bericht door Wover »

trenomania van sammarco voor het materieel in Italië

voor de rest zijn er niet echt landen die nog Belgisch materieel hebben overgekocht
steamer

Bericht door steamer »

TBbart schreef:hazo... , wel chapeau voor die mensen want vind het wel goed dat ons materiaal nog toekomst heeft buiten belgie... :D heeft iemand een site met vb. de HLD 60 ,75, 59's die nu in buitenland zitten??
Met de nummers kan ik je niet heel hard helpen (buiten 't feit dat de 5933 in Italië reed maar ondertussen gesloopt is). Voor foto's mag je altijd eens gaan zien op mijn site bij http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/ ... talie1.htm

Groetjes,
Steamer
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Wie heeft een oude foto van 5105 ??? groene loc met gele band ( livrei 1970 ). Ik zou graag zien. Groeten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TBbart

Bericht door TBbart »

amai; zeer mooie site ... met prachtige foto's ... :D profficiat
260689
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

TBbart schreef:
amai; zeer mooie site ... met prachtige foto's ... :D profficiat
Ja, vind ik ook maar dat is onze dave he er kan nix boven dan stoom en een 51.
Maar de reeks 51 is ook wel een super sterke locreeks geweest (alle denk ik toch :oops: ).
steamer

Bericht door steamer »

TBbart schreef:
amai; zeer mooie site ... met prachtige foto's ... :D profficiat
Dank je :P We doen ons best he, nu alleen nog wat meer tijd vinden om meer Belgisch spoorweggeweld te plaatsen :roll:

(ook aan 260689 merci voor de reclame :wink: )

Groetjes,
Steamer
Bert

Bericht door Bert »

Plaats reactie