Deuren van de Klassiekjes

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
AlexNL
Berichten: 2190
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Deuren van de Klassiekjes

Bericht door AlexNL »

Ik las een tijdje terug iets opvallends over jullie Klassiekjes:
Pas nadat de trein al 3 maanden in productie was, viel het een medewerker op dat er alleen een deur in de kop zat. Het ontwerpplan moest vervolgens veranderd worden omdat bij de stations in Belgie het perron zich doorgaans aan de zijkanten van de trein bevindt.
Afbeelding
bron

Weet iemand hier wat daar van klopt, het lijkt me nogal vrij gênant namelijk...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22562
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Steven »

hehehe iemand die goed genoeg is in het gebruik van fotoshop :-) kan zo een artikel maken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Steve »

Een duidelijke fotosoep, kijk maar eens naar de hoogteverschillen in het eerste rijtuig. Maar wel origineel. :wink:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Bordensteker »

Dan hebben we het nog niet eens over die ene ondoorzichtige kopruit gehad ... :lol:

Geef mij de alleroudste elektrische tweewagenstelletjes uit 1939 maar: daar heb ik in mijn jonge jaren nog voorin kunnen zitten. Naast het smalle stuurpostje (in die stellen nog links) was er (in het rijtuig zonder de pakwagen) rechts een (houten) tweezits bank waar reizigers mochten zitten. Dat was zo bij ik meen de eerste zes of zo van die motorstelletjes, die hadden nog helemaal geen kopdeur.
Dietrich

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Dietrich »

Een zeer slecht bewerkte foto trouwens. En de kopdeur is al helemaal niet bruikbaar voor reizigers vanwege de hoogte.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Shrek »

de eerste motorstellen waren groen en niet rood zoals deze :mrgreen:
Bartjedj

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Bartjedj »

Over de ondoorzichtige voorruit: dit heeft wel degelijk bestaan, en bestaat nog steeds.

BDJ
Dietrich

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Dietrich »

Ah inderdaad, dat is waar de hoogspanningskast e.d. zit. Bij gemoderniseerde is deze nu gewoon weg. Trouwens idem voor waar de WC zit.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door HLE 2302 »

zééér slecht gephotosghopt zelfs, je ziet de plekken enorm goed

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Fles »

HLE 2302 schreef:zééér slecht gephotosghopt zelfs, je ziet de plekken enorm goed
Zeer slecht gespeld ook :roll:

Lekker belangrijk hoe goed of hoe slecht, het is een leuk geintje, en inderdaad origineel gevonden :!:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door HLE 2302 »

Fles schreef:
HLE 2302 schreef:zééér slecht gephotosghopt zelfs, je ziet de plekken enorm goed
Zeer slecht gespeld ook :roll:

Lekker belangrijk hoe goed of hoe slecht, het is een leuk geintje, en inderdaad origineel gevonden :!:
het is gwn niet zo best afgewerkt, de plaats waar de deuren zaten, zodoende je het echt wel ziet, maar dat het origineel is, daar twijfel ik niet aan, tis trouwens best wel tof gedaan, ma twas wel in een rappeke :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door b-loc »

kvind et goe gevonden :lol:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Bordensteker »

Bartjedj schreef:Over de ondoorzichtige voorruit: dit heeft wel degelijk bestaan, en bestaat nog steeds.

BDJ
Weet ik, maar het grappige ervan is dat een ondoorzichtige kopruit eigenlijk net zo gek is als een zijwand zonder deuren!
Alleen zijn wij als kenners van het spoor aan dat eerstgenoemde voor een buitenstaander toch wel opvallende verschijnsel gewend. Het komt c.q. kwam volop voor, en voor dit effect hoef je dus niet eens te fotoshoppen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Joris »

Hallo,
Bordensteker schreef:
Bartjedj schreef:Over de ondoorzichtige voorruit: dit heeft wel degelijk bestaan, en bestaat nog steeds.

BDJ
Weet ik, maar het grappige ervan is dat een ondoorzichtige kopruit eigenlijk net zo gek is als een zijwand zonder deuren!
Aparte stuurpost voor de blinde treinbestuurders? :mrgreen:
Ik hoop wel dat ik hiermee niemand kwets, alvast mijn excuses indien dat het geval zou zijn.
Ik vind de foto overigens zeer goed gevonden, of de bewerking nu beter had gekund of niet.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Tom024

Re: Deuren van de Klassiekjes

Bericht door Tom024 »

Dat zou wel erg dom zijn.

Leuke foto voor een foto-raadtopic trouwens. :)
Plaats reactie