deugd? komaan. uw gezondheid lijdt daar ferm onder. voor hetzelfde geld kunde terplaatse een hartstilstand krijgen omdat uw lichaam niet tijdig kan klimatiseren.Trainspotterke schreef:Andersom kan het wel zeer deugd doen, ze!1607 schreef:euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn.
Eens meegeweest met een machinist paar zomers geleden van Brugge naar Eupen en terug. De heenrit was met een 27 (geen airco, was gelijk een broeikas) ipv een 13 en het was één van die zomerdagen dat het kwik op de Hoge Venen naar de 35 graden Celcius ging! In Eupen terug mee naar Welkenraedt met andere machinist in 27 en daar dan wachten op de volgende trein richting Eupen, om vanaf Welkenraedt dan eerst naar Eupen te rijden en vervolgens terug te keren richting West-Vlaanderen. En ik moet toch wel zeggen dat het enorm veel deugd deed om in de gekoelde sp van het I11-stuurstandrijtuig te kruipen na een halfuur op dat perron gestaan te hebben!
De 15 met TEE treinen
Ook een probleem met die airco is als ze verstelbaar is, iedereen zet het op iets anders: mensen die gelopen hebben ijskoud, mensen die niet genoeg kledij aanhebben zetten hem op het warmste, en een rammpje openzetten werkt ook en het is nog induvidueler ook, die airco is direct voor de hele wagon.1607 schreef:deugd? komaan. uw gezondheid lijdt daar ferm onder. voor hetzelfde geld kunde terplaatse een hartstilstand krijgen omdat uw lichaam niet tijdig kan klimatiseren.Trainspotterke schreef:Andersom kan het wel zeer deugd doen, ze!1607 schreef:euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn.
Eens meegeweest met een machinist paar zomers geleden van Brugge naar Eupen en terug. De heenrit was met een 27 (geen airco, was gelijk een broeikas) ipv een 13 en het was één van die zomerdagen dat het kwik op de Hoge Venen naar de 35 graden Celcius ging! In Eupen terug mee naar Welkenraedt met andere machinist in 27 en daar dan wachten op de volgende trein richting Eupen, om vanaf Welkenraedt dan eerst naar Eupen te rijden en vervolgens terug te keren richting West-Vlaanderen. En ik moet toch wel zeggen dat het enorm veel deugd deed om in de gekoelde sp van het I11-stuurstandrijtuig te kruipen na een halfuur op dat perron gestaan te hebben!
Dat doet de eerste seconden misschien deugd, maar daarna verkies ik toch wel om in de warmte te staan hoor. Je krijgt anders zodanig koud dat je er een verkoudheid van krijgt.1607 schreef:deugd? komaan. uw gezondheid lijdt daar ferm onder. voor hetzelfde geld kunde terplaatse een hartstilstand krijgen omdat uw lichaam niet tijdig kan klimatiseren.Trainspotterke schreef:Andersom kan het wel zeer deugd doen, ze!1607 schreef:euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn.
Eens meegeweest met een machinist paar zomers geleden van Brugge naar Eupen en terug. De heenrit was met een 27 (geen airco, was gelijk een broeikas) ipv een 13 en het was één van die zomerdagen dat het kwik op de Hoge Venen naar de 35 graden Celcius ging! In Eupen terug mee naar Welkenraedt met andere machinist in 27 en daar dan wachten op de volgende trein richting Eupen, om vanaf Welkenraedt dan eerst naar Eupen te rijden en vervolgens terug te keren richting West-Vlaanderen. En ik moet toch wel zeggen dat het enorm veel deugd deed om in de gekoelde sp van het I11-stuurstandrijtuig te kruipen na een halfuur op dat perron gestaan te hebben!
Dat is wel waar, ik zit veelal op een M6 en daar is die airco niet altijd even actief (meestal niet). Misschien door hun vorm dat het daar zo koud is. Misschien een vergelijken met een M5.Greg schreef:In die M6 is het zowel in de winter als zomer gewoon koud !SIMPY.be schreef:Wat veel erger is; is in een M6 (met airco) op een zomerdag op de draaistellen gaan zitten.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Even rechtzetten, dit is waarschijlijk TEE 82 gedeelte Amsterdam-Brussel, in Brussel werd dat gekoppeld met een 10-tal andere rijtuigen voor Parijs.Joris schreef:Hallo,
Toen waren treinen van 3 rijtuigen lang nog winstgevend... en kwam dat nog voor...
Nu is dat enkel de Jean Monnet, en verder hebben ze alles afgeschaft, ookal bevatten deze meer rijtuigen (= mee reizigers? Ik veronderstel van wel)...
Groeten,
Joris De Mol
Retour 's avonds TEE 89 (3 rijtuigen waren inderdaad weinig, meestal reed het gedeelte Amsterdam met 5 HV-TEE)
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
T 18 was absoluut een Elegant en mooie loc, helaas was er niet echt aan de bestuurder gedacht:SIMPY.be schreef:En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Lawaai, schudden en beven, slecht te regelen verwarming, ondanks de gehoekte ruiten ongeloofelijk warm in de zomer (boven de 80 km/u was het openen van een raam onhoudbaar omwille van kloppende onderdruk in de cabine) heeel storinggevoelig(zijn Frans broertje 40.100 was nog erger), (zoals trouwens de T15 ook en in iets mindere mate de t16)
En........ ik weet waarover ik spreek
Niettemin vind ik het de mooiste E-loc die er ooit in België reed
Waren? Zijn, ja. Ze rijden nog altijd en ik denk niet dat deze topic thuishoort bij Historisch materieel want DE HLE 15 EN DE HLE 16 RIJDEN NOG ALTIJD ROND. En maar een geluk. Hopelijk moeten we nog lang wachten voordat ze moeten bij Historisch materieel moeten staanMGRoverdriver schreef:De 15 en 16 waren...